Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Suck, i tre dagar nu har jag varit riktigt trött. Sådär härligt trött som jag hoppats på. Somnat vid 12 tiden och kunnat gå upp i tid. Men då är det såklart att bara för att jag ska jobba imorgon så ska jag vara såååå pigg och kry idag. Nu är klockan tjugo över 1 och jag är redo att dammsuga eller baka en kaka eller något annat mysigt. Blir så trött på det här.

• LillaBabyK

Skönt att ni kunde prata ut Lillyrose. Det kan ju vara så mycket för båda två just nu, han kan bara ha varit trött och tjurig och säkert lite nervös han med och så blev det bara en massa hårda ord. Jag låg och grät som en liten bebis idag i sängen för att min man inte sa att han älskade mig. Det är så olikt mig så det finns inte, men usch vad jag blev ledsen, stora krokodil tårar! Han blir helt paff när jag bara bryter ihop sådär, vi som annars är lite småtaskiga mot varandra på ett kärleksfullt sätt. 

• LillaBabyK

Alla vet på mitt jobb, chefen kunde inte hålla tyst länge. Han går runt och berättar som om halva bebisen är hans, haha. Det är så sött på något vis för han är annars rätt sträng men ändå vänlig. Så man får se hans riktigt mjuka sida. Hela jobbet är jätte exalterade, det har lite blivit jobbets bebis och det är mycket passa upp på. Skulle nästan kunna gå till jobbet och sen bara sitta ner på en stol hela dagen och få betalt, så känns det just nu :P

• LillaBabyK
    Spegeelbild skrev 2012-02-05 15:01:32 följande:
    LillababyK vilken vecka berättade du det i ?
    Min manager var nummer två efter min man som fick veta, var väl i vecka 4. Min chef fick veta via henne efter det och jag talade med honom personligen i vecka 6-7 tror jag, Något sånt!
  • LillaBabyK

En angelsound är väl bara en mikrofon? Om man verkligen själv förstår att om man inte hör något hjärta så betyder det bara att det är för tidigt ja då tycker jag ni ska prova! Men om man inte riktigt klarar av den "dåliga nyheten" och börjar oroa sig då ska man låta bli tycker jag.

• LillaBabyK
    Nelliepop skrev 2012-02-06 12:09:59 följande:
    När kommer ni börja handla lite bebissaker???? Och hur tänker ni när ni handlar.. Köper ni båda kill o tjej eller neutralt????
    Jag köper neutralt :)
  • LillaBabyK
    Nelliepop skrev 2012-02-06 12:19:12 följande:
    Menar du i allt då??? Både kläder o vagn osv.... När ska du börja handla lite saker????
    Jag har redan köpt vagn och den är neutral. Kläder har jag samlat under flera års tid och det är i stort sett helt könsneutralt (dock inte massa vitt och beiged utan mörklila, rött, gult, grönt). Men jag kommer inte köpa så mycket mer nu fram tills att vi vet könet, inte för färgernas skull utan för att jag inte vill förköpa mig. Vet ännu inte vilka kläder lillen kommer föredra, vad jag kommer föredra, hur länge den stannar i vissa storlekar osv!
  • LillaBabyK
    BlomsterFröken skrev 2012-02-06 12:07:17 följande:

Hur räknar era barnmorskor?... Här på FL står det att jag är i vecka 7 (6+2) när jag loggade in på liberoklubben så står det att jag är i vecka 6... så då funderar jag på hur barnmorskorna räkar?  :)

FL har en bra förklaring på det där under graviditesträknaren, titta där! 
    Jag bor utomlands så min läkare räknar inte på svenska sättet så enligt honom är jag i samma vecka som jag är i, alltså 8+5 betyder vecka 8 inte vecka 9. 
  • LillaBabyK

Usch va tråkigt att man ska behöva oroa sig för vad andra människor som inte ens behöver ta nattpass, ekonomiskt och känslomässigt ansvar osv tycker och tänker :(

• LillaBabyK

Nu har man gått och blivit förkyld också! Perfekt! :D Fan det är svårt att hålla skenet uppe, haha.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012