Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

jhk88 skrev 2012-04-15 22:14:38 följande:
    Jag blev gravid med kopparspiral... Så de ville kolla om spiralen ramlat ur eller om den hade åkt upp och se hur den satt jämfört med graviditeten. Den hade inte glidit ur slidan men den hade glidit ner till livmoderhalsen. Så den gav inte så mycket skydd... När jag gjorde det första VUL så var jag i vecka 4-5 ungefär och sen när jag gjorde ett till VUL så var jag i vecka 9+1.
    Tog dom ut spiralen eller hur gjorde dom?
    Jag funderade själv på att sätta in spiral efter senaste barnet, men så var jag rädd att jag skulle bli gravid igen med allt vad det kunde innebära.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-15 22:18:12 följande:
    Ja alltså det känns som att man är bortdomnad och jag har det från ena änden av ärret till andra fortfarande. Vid lätt beröring så känns det jätte äckligt. som att man är bedövad...

ahaaaa :D Man lär sig något nytt varje dag! ;) 
    Då är det samma känsla jag hade, det låter så i alla fall. Och en dag märkte jag att jag visst kände något igen och då vet jag inte hur länge jag hade haft det så. Hoppas att det släpper för dig snart också. Det finns ju dom som aldrig får tillbaka känseln, uppmuntrande va Flört
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-15 22:20:09 följande:
    Preggobrain som man lider av, har vi pratat gravtrosor?!?! 
    Var kan man hitta billiga?!? vet nån??? Jag dör snart av mina vanliga trosor! 
    H&M är väl typ enda "fysiska affären" som har fortfarande?
  • Superbia
    FijaLija skrev 2012-04-15 22:24:41 följande:
    Hmm... på nätet hade de bara undermagentrosor Obestämd
    Aha, jag har själv aldrig kollat efter såna så jag har ingen större koll. Vet att dom haft såna där över magen-trosor tidigare och jag har skrattat åt hur hemska de ser ut, det är därför jag minns det Skrattande Det finns säkert någon affär på internet som säljer annars.
  • Superbia
    justme2 skrev 2012-04-15 22:24:03 följande:
    Vi bygger ut huset åt alla håll o kanter. Så vi får ett kök på 40 kvadrat, ett badrum till, större hall o så några sovrum till. Alla barnen får inte egna rum. Pojkarna som är 10 i år får dela o tjejjerna som blir 9 och 8 får dela. Gom två rummen blir som ett storarum i strl. 6 åringen o 2 åringen får egna rum o bebis me.  Just nu är dom 5 barn i ett av dom stora rummen o dfunkar ganska bra. I kväll tog d väl 1 timme så sov alla :) 
    Vi har köpt en Wolksvagen Caravelle 9 -sitsig så att alla ska få plats :)  Vi ska bygg o fixa så vi får mycket förvaring så vi får ordning på kläder o leksaker m.m. O jag längtar så tills köket är klart, idag får vi plats precis me ett stort bord o vi har ingen diskmaskin. Annars är det mycket rutiner o regler och tur att vi vuxna delar samma uppfattning o allt det me :) 
    Får man vara nyfiken och fråga vad ni jobbar med? Glad
    Att alla barn skulle ha egna rum när de är så många känns ganska otroligt. I så fall blir det nog väldigt små rum. Känner själv att nu när fjärde kommer för vår del så är det ingen självklarhet att alla ska kunna få egna rum. Tyvärr är ju många hus utformade efter en familj på två vuxna och två barn.
  • Superbia
    justme2 skrev 2012-04-15 22:36:21 följande:
    Nej det är inte så lätt o få till me egna rum till alla,  jag tror inget barn ta skada av att dela rum. Man får anpassa rummet så d blir bra för båda barnen. Jag jobbar i resursen i äldreförvaltningen o sambon jobbar 5-skift på ABB.
    Ser att ni får ju 4 små knattar i åldrarna 4 o neråt, då kommer ni me ha o göra sen, eller d har ni nog nu me :) Fina namn ni har på era barn :)  
    För vår del är det väl mest det där att få ha ett eget litet krypin att kunna vara på som jag kan tycka är synd att våra barn kanske inte kommer kunna få, men det löser sig säkert på något sätt. De första åren är väl inte det det viktigaste ändå Glad

De är inte ens så gamla, de två äldsta kommer inte vara 3 år ens innan den minsta kommer. Ibland undrar man ju vad man gett sig in på, haha!
  • Superbia
    jhk88 skrev 2012-04-15 22:36:55 följande:
    Den satt som tur var två cm ifrån hinnsäcken så de kunde bara dra ut den. Jag vet inte vad jag ska skydda mig med efter denna graviditet dock... Alltså, de ska ju vara upp till 99 procent säkra, barnmorskan som jag pratade med när jag hade blivit gravid i januari sa det att jag var den första hon haft som blivit gravid med kopparspiral...
    Det var väl tänkt att du skulle ha barn helt enkelt Glad Du får bara vara glad att du inte fick utomkveds eller någon annan komplikation av det.
  • Superbia
    justme2 skrev 2012-04-15 22:43:25 följande:
    Efter lite matematik o kikande på din fina blogg så ser jag att ni kommer ju ha 4 barn under tre år :) Jättesöta barn ni har, o läste ditt inlägg o det eviga tjatet. Precis så har jag känt mig idag, jag har tjatat på barnen hela dan om ALLT känns d som. Häng upp jackan, lägg mössan i lådan, sitt still vid bordet, ta inte av dig jackan, det är inte sommar osv.. Det är inge kul att tjata men det funkar. Så vi får stå på oss o fortsätta lära våra barn vad som är rätt o fel. 
    Haha, ja visst är det underbart vissa dagar
    Man VET ju att barn är såna (de flesta i alla fall), men det är lika tjatigt ändå. Och det här är säkert ingenting mot vad det kommer bli framöver. Folk hetsar upp sig över 3-årstrotsen och vi är inte ens där än! Jag tyckte att mina barn var jobbiga vid 18 månader och vi kommer ha två 3-åringar och en 18 månaders, plus en nyfödd till hösten. Det ska bli roligt..
  • Superbia
    Smurfan87 skrev 2012-04-16 10:04:52 följande:
    Nu har vi varit och sett våran lilla plutt på UL :) 15 cm och helt perfekt! Ska firas med att köpa en baby mössa som jag spanat in i ett par veckor.
    Hur långt gången är du? Våra har bara varit runt 12 cm så jag tyckte att 15 lät långt Glad
  • Superbia
    moonlaiz skrev 2012-04-16 13:16:46 följande:
    ursäkta.. kanske en dum fråga nu, för nu hänger jag inte med. ang ultraljud och längder. hur långa var era bebisar på ultraljudet kring v 18? jag var på UL v18+0 och bebisen mätte 17,3 cm.
    är det väldigt långt eller mäter de på olika vis? 
    Eftersom mina har varit 11-12 cm så tycker jag ju att 17 cm låter hur långt som helst! Men ni föräldrar kanske är långa Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012