-
Han var det första jag kom att tänka på när jag hörde Karesuandoidamarja skrev 2012-04-04 12:33:34 följande:hehe, lustigt att du frågar, jag känner inte honom men är nära granne med hans föräldrar. Vet inte hur hela människan ser ut ens, eller jag vet inte vem av alla deras barn som är han o så ser jag ju inte på big brother
-
Säger bara Rhinocort aqua! Det tar ett par dagar innan den börjar verka, men det går att komplettera med vanlig nässpray tills det har gett full effekteiramis skrev 2012-04-04 18:16:43 följande:Har haft nästäppa sen jag var förkyld för fem veckor sen. Täpper till helt så jag har använt nässprej varje natt. Idag köpte jag sådan sprej med koksaltlösning, men måste säga att jag är grymt besviken. Får visserligen bort en del snor, men näsgångarna verkar vara så igensvullna att jag inte kan andas genom näsan ändå. Blir nog till att fortsätta med vanlig nässprej till natten för jag kan inte somna om jag måste andas genom munnen, får kvävningskänslor och får panik. Kommer ofta lite blod då jag snyter mig, men inte blött näsblod så att det rinner än så länge.
-
Jag har inte ätit ren folsyra utan bara nån multivitamin. Min bm har inte sagt att jag behöver äta något annat än det heller och det äter jag hela graviditetennaggym skrev 2012-04-05 09:14:49 följande:Äter ni alla folsyran ännu? Jag slutade med min för länge sedan då jag hört att den bara hjälper till de 3 första månaderna?
-
Vad skönt! Hur ser ett resultat av fostervattensprov ut? Är det samma skala som på ett KUB-test eller hur mäter man där?förstis skrev 2012-04-05 09:01:22 följande:
Är idag 17+3 och kan äntligen börja njuta fullt ut av graviditeten. Vi fick svaret på fostervattensprovet igår och det var bra ! Jag grät av glädje för jag vet inte vad jag hade gjort om det varit dåligt igen. Så nu vågar vi äntligen tro på detta och berätta för släkt och vänner
-
Tog mod till mig och ställde mig på vågen idag, +6 kg visade den. Visserligen är jag nästan halvvägs men jag vet ju att det brukar kunna smälla till framåt slutet också. Jaja, det är som det är
-
Vi hade en försäkringsgubbe från Skandia här när vi hade fått våra första barn och (självklart) ansåg ju han att Skandia hade den bästa barnförsäkringen. Det var något med att den täcker sjukhusvistelse från första dagen, man kan få ersättning om det blir komplikationer vid förlossningen (sist gång fick jag 3000 spänn för att det slutade med en sfinkterruptur). Den skulle ha den bästa ersättningen vid diverse åkommor och om barnet skulle bli invalidiserad på något sätt. Vi nappade på den i alla fall. Tycker själv att det är skitsvårt att jämföra försäkringar och han la fram det på ett bra sätt så att jag fattade. Så Skandia blev det för oss.
-
Hela tiden! Minns ingenting, absolut inte tider jag kommit överens om med andra eller något som ligger mer än en dag bort. Helt katastrof verkligen. Jag brukar ha jättekoll på allting, men det känns som att hjärnan har rötnat bort eller nåt.Dag och natt skrev 2012-04-09 16:33:47 följande:Någon mer som blivit mer tankspridd?? Jag har blivit det senaste tiden. Glömmer bort var jag har lagt mobilen (trodde att jag glömde den hos sambons pappa idag men den låg i min andra jackficka, trodde att jag hade glömt mobilen hemma hos mina föräldrar i lördags när vi var hos min kusin och hälsade på, så när vi kom hem till dem igen så började jag leta överallt efter den, men den låg i väskan i ett fack jag aldrig brukar använda till den...). Måste ju bero på tröttheten!
-
Helt plötsligt känner jag mig väldigt gravid! Som att det kom över en natt nästan. Till och med min sambo påpekade att jag blivit tjock (och då syftade han inte bara på magen), haha!
-
Samma här! Förmiddag eller eftermiddag?Enniie skrev 2012-04-09 20:39:37 följande:Nu börjar nervositeten komma smygandes. På onsdag vankas RUL.
-
Så har jag också. Kan ligga i soffan (totalt oansträngd) och helt plötsligt blir jag andfådd och det blir tungt att andas. Rätt jobbigt.GammE skrev 2012-04-09 20:57:52 följande:Vad avis jag blir på er alla som ska på RUL:et. Hoppas set går fint och ni får reda på kön- ni som vill det! Idag mot eftermiddagen har jag fått lite ont i magen- mer övre delen å haft jätte jobbigt med andningen- som att jag inte riktigt får tillräckligt med luft... Hoppas på att det blir bättre imon.