Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-08-04 16:51:26 följande:
    Frokenpilla. Härlig upplevelse ;) hoppas på lugnare förlossning för dig denna gången. Antar att det finns lika många förlossningssituationer som det finns gravida kvinnor, man kan aldrig jämföra....
    Haha! nej, så säg inte att det "inte är som på film" 

hehe.

Usch. Det får gärna ta längre tid den här gången. Men min BM har varnat för att det ev. går dubbelt så fort. 
  • Frokenpilla
    oOLillaJagOoo skrev 2012-08-05 18:40:52 följande:
    Hej på er! Hur har ni det? Nu har jag inte läst igenom alla inlägg så ni kanske redan har besvarat min fråga..
    Men är det någon mer än jag som har smärta i underlivet? Jag antar att det är i själva "benet"... Jag kan knappt sätta på mig ett par byxor då det gör så fruktansvärt ont när jag lyfter upp benen. På nätterna är det värst och det är en kamp att vrida sig i sängen eller ta sig upp på toa, när jag ställer mig upp och ska gå smärtar det nåt fruktansvärt... Är det foglossning eller något annat som jag bör vara orolig för?  
    Japp...foglossning. Det jag har varit sjukskriven för sen vecka 25. Det är för jävla jobbigt. Mitt tips är att ha en kudde mellan benen på nätterna och gärna något mjukt under dig, som ett fluffigt täcke eller liknande. Annars är det bara att undvika det som gör ont, skitjobbigt tyvärr. Alvedon får du ju ta med!
  • Frokenpilla
    Virvelvindan skrev 2012-08-05 19:51:24 följande:
    Citadon är bra mot foglossning oxå!
    Ja, men man måste ha det på recept. Jag fick det men tycker tyvärr bara jag blir trött av dem. Kan skicka över mina! :)
  • Frokenpilla

Grattis Förstis! inga roliga omständigheter men skönt att ni mår bra! kul att det börjar komma lite bebisar!!

• Frokenpilla

Kladdiskaka: Men hur kan du få avslag på det? är dom inte kloka?! sjukt vad olika det är..!! det är ju jättetungt. Du får helt enkelt bli sjukskriven istället. Herregud! 

• Frokenpilla

hrm..har också funderat på förlossningsbrev men tänkte, går man inte igenom det med sin barnmorska på mvc dom närmsta veckorna så hon skriver det i journalen?

• Frokenpilla
    Kladdiskaka skrev 2012-08-06 14:58:28 följande:
    Japp, de har tagit mer än 30 dagar på sig då jag ringt de och frågat i över 2 veckor nu om vad beslutet blir. Så vi får väl hoppas att läkaren jag var hos innan semestern inte har semester nu.. Så det går snabbt och smidigt, så jag faktiskt kan VILA och inte stressa upp sig över alla j*vla papper och beslut...
    Läkaren kommer sjukskriva dig bakåt i tiden. Det har dom gjort med mig flera gånger. SJÄLVKLART ska du ha sjukskrivning!
  • Frokenpilla

Kaksmulan: Spännande!! ingen skulle dock få svepa mina hinnor, har extrem skräck för beröring av livmodertappen. Gråter inför vanliga cellprovtagningar...hua!! dricker hallonbladste för fulla muggar dock...hoppas det ger någon effekt. :)

• Frokenpilla

Kaksmulan: SKÖNT...önskar jag med var sådan. Börjar gråta bara dom nämner "livmodertapp". Tiill råga på det fick jag cellförändringar och fick göra en konisering. Men dom fick söva mig..såklart!

Är det någon här som har erfarenhet av förlossningar efter konisering föresten? 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012