Vi som väntar smått i September 2012
Vad "skönt" att höra att jag inte är ensam! Det är tråkigt för det är min sista graviditet och vill gärna njuta av den, men det känns som det kommer bli en 4 månader lång plåga..Men, alla i min släkt har ju haft svårfoglossning, + natt jag är överrörlig så det var väl att räkna med. Syrran gick på kryckor i slutet och skaffar hon fler barn hamnar hon i rullstol. Mamma likaså..varit sjukskriven med alla sina barn.
Totts: Slipper med glukosbelastningen. När jag väntade min tjej och bodde i Jönköping var det obligatoriskt för alla att göra det. Men inte här! (värnamo kommun) PUH!
Lillyrose: 6 veckor!! hujedamej! vad jobbar du med? det låter tufft med 6 veckor till och en tvååring. Sa precis igår att jag är glad nu iallafall att det inte blev barn tätt som jag ville från början. Har tjejen hemma idag och hon är gullig. När jag mådde illa klappade hon på mig och hämtade vatten! Hade aldrig klarat med en mer eller mindre aktiv 2-åring. Hoppas du får en lugn skööööön sommar! :)
Edds: Känner mig också sjukt otymplig, men det är ju inte så konstigt...ökat 10kg i vikt på 2 månader, om man prövar att lyfta det är det otroligt mycket egentligen. Vaknar en gång i halvtimmen och måste vända mig.
Vad har du för problem med arbetsgivaren? jag har också en gammal skitarbetsplats om man får uttrycka sig så....(lämnade stället med buller och bång...) bröt kontrakt och allt. Facket var inblandat och diskrimineringsombudsmannen. Hon jävlas genom att lämna negativa referenser, fast jag skött mitt jobb bättre än någon på det stället. Vilket jag också anmält henne för, eftersom det är förtal...vilket facket håller med om. Men vad kan man göra? jag får skita i att lämna henne som referens, vilket resulterar i e 1,5 års lucka i mitt CV. Försöker jag förklara för nya arbetsgivare känns det som dom tror att jag är illojal istället. Men som tur är har jag haft ett kort jobb efter det...och nu ett timjobb, samt att min fasta tjänst jag hade i Jönköping innan har jag jättebra referenser ifrån. Men jag vet vad du menar. Man kan bli så jävla arg och ledsen.
Oj...långt inlägg idag..Ska försöka sy en amningskudde idag, det känns som ett lagom projekt. Får se om jag kan dammsuga övervåningen, om jag får upp damsugaren för trappan...det behövs verkligen!