Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Em skrev 2012-04-17 09:51:32 följande:
    Grattiskram dag & natt!! Kaksmulan1: känner som du...min kropp är helt slut...jan knappt komma ur sängen. Jobbar fortfarande 100% på ett ganska tungt jobb och istället för en förstående chef så har jag tyvärr det motsatta..ha fått fler arbetsuppgifter istället för färre o allt känns mest skit...ligger o bölar nästan var kväll för att jag har så ont i mina fogar...orkar snart inte mer.. Förlåt för klageriet!!

Gör som jag, be din BM boka en läkartid, min läkare sjukskrev mig utan att blinka, de vet hur vi har det. Inte meningen att vi ska gråta oss till sömns. Och då får din chef bara gilla läget. Du har rätt till att vila.
  • Kaksmulan1

Det enda man ska tänka på innan man ansöker om GP är att om man har problem i graviditeten och kan få en sjukskrivning så är det bättre än GP. en sjukskrivning gäller ju fram tills den dagen barnet kommer (GP är som någon nämnt tills 10 dagar innan BF) har man däremot ansökt om GP, gått det beviljat, sen blir sjukskriven innan man 60 dagar innan BF, så gäller en sjukskrivning ENDAST fram till GP träder i kraft och man får då mindre pengar om man inte ansökt om GP överhuvudtaget.. lite snurrigt inlägg men så fungerar försäkringskassan. sen har ju alla rätt att söka GP oavsett jobb, man kan ju ha tur/otur oavsett vad man jobbar med.

• Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-04-18 15:51:43 följande:
    Dottern började på nya dagiset idag! Började då fundera på hur jag ska göra när jag ska lämna när jag har nyfödd. Vill inte gärna lämna bebis i vagnen utanför dagis. Mina föräldrar kommer köpa en babybjörn miracle till oss, men den går väl inte använda från nyfödd? Funderar nu på om jag ska köpa en easyhug som kan användas från nyfödd. Kostar ju bara 450 så den är ju inte så dyr.... Har ni några råd? Kram på er!

Jag satsar ju på syskonvagn, så jag kommer nog bara lyfta med mig hårdliften in på dagis. Hade vagn med hårdlift till sonen, och det va toppen. Speciellt vi som bor i 2 plans hus, kunde flytta med mig honom runt i huset och ute fast han sov (han sov konstant i början) så det tyckte jag var ursmidigt
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Fasiken, va trött jag är på min chef... Han är på mig hela tiden och tjänar: hur länge kommer du jobba? Du orkar väl nån timma mer än sjukskrivning säger? Du kan väl jobba när dom andra har semester även om du är sjukskriven? Gubbjävel helt enkelt. Jag tror han tror att foglossning är ett påhittat problem och jag bara latar mig..

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-04-19 21:53:43 följande:
    Kakis: jobbig chef! Hota med att sjukskriva dig helt fram till BF så kanske han håller tyst! Kram

Jag säger varje dag att han nye ska räkna med mig efter midsommar, just för att han ska fatta hur ont jag har men verkar som poletten fastnat på tvären...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Filuren83 skrev 2012-04-19 22:08:57 följande:
    Vilken irriterande chef! Har han ingen förståelse alls, människan?

Verkar ju inte så, värsta är att vi jobbat ihop i 13 år, trodde han skulle va schysstare. Men ibland ser man va folk går för.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    sexhundra skrev 2012-04-21 01:36:36 följande:
    Jag har en fråga om det här med föräldrapenning. Man måste ju gå upp i tid minst 6 månader innan beräknat för att få högre sgi! På nätet står det att om man blir sjukskriven så påverkar inte det sgin under de sex månaderna eftersom det inte var planerar?! Jag ska ha i början på september och blev sjukskriven i början på april-slutet på maj. Så jag hade ju ingen möjlighet att gå upp i tid då, men om jag går upp i tid efter min sjukskrivning kan det påverka så jag får högre sgi även fast jag bara jobbar 100% i fyra månader eftersom jag vart sjukriven de resterande två?

Skulle tro att de följer sina regler noga... Men jag hade ringt dom och förklarat hur det ligger till och om det finns något att göra. Dom är faktiskt ganska vettiga att bolla idéer med. Jag fick jättebra guidning när jag väntade sonen, är egen företagare och har andra regler så jag tyckte de hjälpte till.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Skoogish skrev 2012-04-22 10:28:41 följande:
    Förresten! Söker lite tips och spanare! Sambon är en inbiten Volkswagen-nörd och älskar speciellt gamla bubblor och bussar. Så... Jag undrar om någon har tips på baby-saker som har med VW-prylar att göra? Vill så himla gärna ha filt, mobil, gosedjur, kläder, leksaker, bestick, tallrikar, glas, flaskor bla bla bla - ja, lite vad som helst :) Så om ni vet nåt eller ser nåt, så skulle det vara snällt om ni hojtade :)  

www.volkswagenmerchandise.co.uk/home.php dom har babykläder, haklappar mössor och extremt snygg bobbycar till barnet...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Em skrev 2012-04-22 19:09:20 följande:
    Måste bara kräka av mig!!!!  Kroppen har sagt upp sig! Sd varje dag...så fort jag gör något ansträngande (som nu till och med inkluderar lyfta min egen lättviktsson...knappt 11 kg). Har alltid ont av foglosningen, bölar när jag kommer hem från jobbet varje dag...jag orkar inte mer. Punkt.   

Sjukskriv dig! Så ska du inte ha det! Är som sagt i samma sits och jobbar bara 50% nu.
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012