Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Längtar 83 skrev 2012-01-24 19:37:41 följande:
    Vad skönt att höra er säga detta är 6+5 idag och mitt illamående som varade ca 5 dagar har nu lagt sig idag och igår och jag känner mig nästan som vanligt fast lite tröttare och uppblåst i magen. Man blir ju lite orolig när illamåendet försvinner helt men hoppas på att det är normalt att detta växlar lite!?
    Jag är i vecka 8, 7+0, och jag får pauser. Idag var inte en pausdag men igår däremot var rätt okej, då hade jag bara lite bowlingklots känsla där nere en stund på kvällen. Pigg var jag också. Alltid på tv och så så får ju folk reda på att dom är med barn i vecka 8 - 10 så jag tror nog att de här veckorna vi är i nu är lite gråveckor, vi som vet att i är med barn förstår att det är grav symtom men hade vi inte vetat tror jag inte vi hade tänkt så mycket på dom.
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-24 22:07:25 följande:
    Upptäckte just när jag såg mig själv i spegeln att min rygg har börjat svanka mycket mer. Vad beror det på? Försöker jag räta ut den känna det helt onaturligt.. Jag är ju bara i vecka 8! Inte ska man väl börja svanka redan..? :P
    Alla är vi olika! Jag har börjat få mage och inte på det söta runda sättet utan på det "hej jag har gått upp 2 - 3 latmask kilon" sättet.
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-24 20:35:02 följande:
    Jag känner inte heller så mycket. Är i v 7+0 och molvärken har avtagit ganska mycket.. Mår inte illa utan mår faktiskt riktigt bra.. Hoppas det är ok där inne ändå, VUL på fredag!
    Jag har också VUL på fredag! :D
    Jag har mått lite sisådär nu på morgonen men tvingade i mig lunch, annars mår jag som vanligt. Ingen värk eller så. Jag är tacksam för pausen, antar att det kommer dra igång som fan om någon vecka eller så. 
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-25 06:56:16 följande:
    LillaBabyK: Verkligen olika! Den rundar nog till sig snart ska du se :D
    Kul att vi är lika långt gångna och har VUL samma dag! :)
    Ja :) Vi tajmar ihop det rätt bra.
    Jag hoppas vi får se ett hjärta den här gången, det är nog det enda vi behöver för att sen kunna berätta för alla. 
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-25 07:49:15 följande:
    LillaBabyK: Klart ni kommer få se ett hjärta! :) Det är så skönt att kunna berätta för alla, inte kul att hålla en så stor grej hemlig tyckte jag..
    Vilken tid har du VUL?
    Halv 6 tror jag det var. Det suger att hålla tyst, speciellt när man också är halvt handikappad pga alla symtom och folk börjar undra, haha. När är ditt VUL?
  • LillaBabyK
    Hbg33 skrev 2012-01-25 10:00:03 följande:
    Godmorgon alla.
    Är i vecka 7+3 idag!
    Har tänkt på det här m magen. Är det normalt att få mage redan, speciellt på kvällstid, det syns ju verkligen?  Och sen det här med ul, man hade helst velat göra ett så man fick bekräftat en graviditet, nu litar man ju bara på grav testen. Men är det isf bara vul man gör eller kan man redan nu göra ett ul på magen?
    Min mage syns hela tiden, jag ligger två dagar efter dig. Men jag vet ju att det inte är för bebisen utan för all omöblering som den sysslat med och att man blir så gasig, men det är defintivt annat än om jag bara skulle ha gått upp i vikt. Tror jag kommer få mage tidigt.
  • LillaBabyK
    Solero91 skrev 2012-01-25 11:19:34 följande:
    Tack så mycket för svaret jag hoppas verkligen det, det började efter vi hade samlag så hoppas på att det är därför :)
    Jag har läst att ... jag vet inte vad den heter på svenska men the cervix (som vissa känner på för att avgöra när dom har ägglossning) oftast sitter lågt och är väldigt känslig under graviditet och att den lätt kan blöda lite efter sex.
  • LillaBabyK

Livmoderhals heter det! Äntligen. Cervix är livmoderhals.

• LillaBabyK

Jag är så törstigt att jag snart kommer börja gråta. Kan inte dricka hur mycket som helst.. blir mätt och mår illa :(

• LillaBabyK
    TheFamily skrev 2012-01-26 07:56:16 följande:
    Nån som har problem med sura uppstötningar redan? Eller för mig känns det som om böjer jag mig fram så finns inget stopp i halsen liksom fattar ni?

Vaknade med illamående idag riktigt illa. Trött är jag också, dottern var vaken mitt i natten och ville inte sova, hon vaknar aldrig på natten annars! (hon är tre år)
    Mannen är iväg o åker skidor ons-sön så jag är ensam hela helgen. Hur ska det här gå?
    Ja det har jag, fast jag åt iof magsyre medicin innan jag blev gravid som jag slutade med för att jag inte vet om jag får ta den. Ska till läkaren angående det imorgon. Men det ska vara ett grav symtom också, tack vare hormonerna. Känner definitivt igen det där med att man inte ens kan plocka upp något från golvet utan att det kommer upp i halsen.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012