Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Jag är lite nyfiken och vill höra från er som känner trötthet eller som har gjort det i graviditeter innan. Sover ni som ni ska? Jag känner mig fortfarande som vanligt men har lite udda sov vanor:

Jag somnar vid 2 - 230 vanligast.
    Vaknar första gången klockan 630 av alarm.
    Vaknar andra gången på riktigt 11-1130 av mig själv.

Såhär ser mina sömnrutiner alltid ut, flera år innan jag blev gravid nu. Och jag är pigg hela dagen. Eller så pigg som jag vanligtvis är (jag är ju välsignad med ADD så jag går väl alltid runt och är lite halvbakis). Jag känner ingen skillnad i det alls.
    Är det inte så att ni som har trötthet eller har haft det, att ni är så trötta att ni knappt kan hålla er vakna hela tiden? Oavsett hur mycket ni får sova? Jag undrar bara om mitt symtom lyckas gömma sig i att jag inte går upp i vanlig tid eller om jag helt enkelt inte är där än.

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-23 13:59:33 följande:
    Jag har tidigare haft extrema sömnproblem, sov kanske 10 timmar i veckan.
    Nu somnar jag mellan 23-03 och sover tills jag vaknar vilket kan vara mellan 9-11.
    Sen är jag trött hela tiden!
    Hmm det var som jag trodde då.. jag har inte blivit trött än. Frågan är om jag ens kommer bli det.. jag är en sån jäkel på att vara vaken, det är det jag är absolut bäst på..
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-23 14:04:35 följande:
    Jag hade gärna bytt med dig!
    Samma här :( Det är så svårt för mig att ta mig till skolan när jag inte har hjälp från mediciner. Jag kan inte gå upp och gå till skolan halv 7 om jag somnar 3.
  • LillaBabyK

Känns som att jag väntar ett bowlingklot och inte ett barn, det har växt så det knakar där inne idag.

• LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-23 15:19:52 följande:
    Nån mer som känner lite sisådär inför sex? Har inte pratat med min BM om detta ännu då jag har inskrivning 6/2. Jag har ju haft ett antal missfall och jag och sambon har faktiskt inte haft sex sedan plusset, är ju lite orolig att det ska orsaka ett missfall. Jag läser från en del att det bara är strunt medans en del skriver att man ska undvika fram till v. 12. Hur gör ni?
    Vad jag förstår så kan man bli tillsagd att låta bli om man haft några missfall så det kan nog vara smart av er att hålla er lite.. även om det kanske inte skulle vara någon fara. Vi har inte direkt sex, jag har aldrig haft missfall men jag är inte så sugen alls, tycker det känns läskigt och perverst :P
  • LillaBabyK
    Alicias skrev 2012-01-23 15:54:22 följande:
    När tänker ni berätta på era jobb? Vill ni hålla er till efter vecka 12?
    Jag berättade på en gång, jag känner bara att om det här ska fungera så måste jag spela med öppna kort för om jag plötsligt måste sjukskriva mig så blir det jättejobbigt för mina kollegor, så jobbet fick veta innan min mamma :P
  • LillaBabyK
    Hellize skrev 2012-01-23 18:52:42 följande:
    Är det någon mer som har otroliga spänningar i magen? Känns ungefär som en rejäl blandning av mensvärk när träningsvärk. Jobbigt nu när man jobbar 10 timmars pass.
    Jo jag får spänningar, känns som att jag ibland svalt ett bowlingklot ungefär. Det är obekvämt men lite mysigt, jag kallar det att bebisen bygger ut :D
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-24 07:10:30 följande:
    Vecka 8 idag!!! Jippiiii!!
    Ja! Jag med :D! Lycka :D!
  • LillaBabyK

VIlket jävla vrak man är!
    Jag har inte kunnat röra mig ur sängen idag, mådde skit halva dagen sen mådde jag bättre men var så hängig, sen masade jag mig ut för att handla mat, åt maten i sängen och mådde sen skit. Nu råkade jag se ett avsnitt av "En unge i minuten" och bölar som en stucken gris. Shit alltså :P Känns som att man gått in i värsta deppen! 

• LillaBabyK
    Lillsolan skrev 2012-01-24 19:07:55 följande:
    Jag börjar bli orolig för att det känns som mina symptom avtar, eller bara är väldigt svaga.. :( Någon annan som mår BRA rakt igenom? Kaffet är fortfarande gott och inget illamående på långt håll..

är i v, 8 och tycker jag borde känna mer nu..i början v 5 och 6 kände jag mycket mer av allt. nu börjar allt kännas normalt..eller har jag vant mig bara??
    Min mamma mådde aldrig illa, inte en endaste gång. Och ja, jag finns ju så :D
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012