• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-04-10 14:37:20 följande:
    Skönt att du fått gehör! Hellre kissa en gång för mycket än en för lite :)
    Ja precis! Känns bra att de tar en på allvar, för det är långtifrån alla gånger det händer... Obestämd
  • MiaMy

FijaLija: Jo då jag har ringt till BM och haft olika saker jag velat kolla upp så har de bara sagt att det är normalt. T.ex. ville jag kolla järnvärdet och blodsockret för jag var så sjukt törstig en tid och hade svindel. Var verkligen orolig för att något var fel. Men de kunde inte ta emot mig för två blodprov... Det kändes lite kass.

• MiaMy

RUL om två timmar!!! Herregud... Kan det finnas något i min mage på riktigt???

• MiaMy
    TheFamily skrev 2012-04-11 13:31:38 följande:
    Miamy: KLART det gör!! Hihi lycka till och uppdatera gärna sen! Kram
    Tack! Jag hör av mig... Glad
  • MiaMy

Hemma från ultraljudet!
    Det låg en fin krabat därinne och vinkade och sög på tummen. H*n ville helst visa ryggen åt oss, verkade arg Tungan ute BM försökte knuffa på magen för att h*n skulle vända sig, så vi såg profilen en liten stund men sen var det ryggen igen Skrattande Tänk att man kan se hjärna, hjärta, magsäck, ja, ALLT!

Herregud, var det verkligen MIN mage på skärmen? Lycka Hjärta

Bilder kommer snart...

• MiaMy

Tack för grattisarna! Glad

Jag har inga kända cravings, inget jag lagt märke till i alla fall... Kanske det kommer senare? Eller så kanske jag slipper Tungan ute

• MiaMy
    Dag och natt skrev 2012-04-12 18:30:33 följande:
    Från FK:

Den 1 januari kom en ny lag som gör det möjligt för båda föräldrar att få föräldrapenning för samma tid och dag.

Under barnets första år kan båda föräldrarna ta ut föräldrapenning för samma dagar. De dagarna kallas dubbeldagar. Föräldrarna kan som mest ta ut 30 dubbeldagar. Efter att barnet har fyllt ett år kan bara en förälder i taget ta ut föräldrapenning. För att ta ut dubbeldagar ska både föräldrarna ansöka om dubbeldagar för samma datum och i samma omfattning.
    Ring till Kundcenter 0771-524 524 för att få ansökningsblanketten hemskickad.

Från och med den 26/2-2012 kommer ni att kunna ansöka om dubbeldagar via Mina sidor.

De dagarna som föräldrarna tar ut dubbeldagar ger inte rätt till jämställdhetsbonus.

Oj detta låter bra! Men dessa 10 "pappadagar" som är direkt efter hemkomst från förlossning ingår inte i de 30 dubbeldagarna eller? Så om man vill kan man i princip ta ut 40 gemensamma dagar?
  • MiaMy

Jag är lärare så jag är ledig från mitten av juni... Sen vet jag inte om jag ska jobba två veckor i augusti eller inte. Är ju dumt att "slösa" dagar om man mår bra? Mitt första barn så jag vet inte hur det känns att vara höggravid Tungan ute
    När ska man börja bråka med försäkringskassan? Jag får mitt moderskapsintyg först i slutet av maj, då jag ska till BM nästa gång, det känns sent?

Jag tror jag ska vara föräldraledig hela nästa läsår, och sen går jag ju på "semester" igen i juni. Undrar om man kan "börja jobba" då semestern börjar så sambon kan bli föräldraledig då... Fast man får nog inte så mycket semesterlön då man inte jobbat på ett läsår. Vet inte. Krångligt detta, då vi inte kan välja när vi vill ha semester.

• MiaMy

Sandyfication: Grattis till lyckat RUL!

Idag har jag tagit mig själv i kragen och håller på att städa lägenheten (tar bara en liten paus vid datorn Tungan ute). Ikväll ska jag och sambon fira vår 6-årsdag och tillika 3-års förlovningsdag Hjärta Ska bli skönt att komma hemifrån lite, om än så bara till en restaurang (ni som minns hade jag knölros i foten men det börjar släppa nu så jag kan röra mig mer)

Hoppas ni alla har en bra dag! Solen lyser Solig

Kram

• MiaMy

Shoppingtips! SkrattandePolarn och pyret ska tydligen sluta med mammakläder så de rear ut det som är kvar (iaf här i Borås, men tror de menade hela kedjan). Jag köpte ett par jeans och ett par chinos för 300 kr/st. Kändes som rejälare kvalitet än HM, jag är en sån som sliter på kläder. Och de var inte för korta i benen heller (är 177 cm lång så jag brukar har problem med för korta byxorRynkar på näsan).

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012