• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Okej tack för svar JePauLuLi. Får väl se hur det går...

• MiaMy

Jag är hungrig heeeeela tiden! Nästan så jag har tröttnat på att äta. Jobbar som lärare och då kan man inte börja käka mitt i lektioner så jag måste äta i förväg och OFTA. Äter vindruvor, banan, nötter, mariekex, rågbrödsmackor, knäckebröd m.m.

Förresten, ni som är förstoppade... Jag började äta fullkorns- eller rågbröd varje dag och då försvann min förstoppning. Funkar kanon eftersom jag älskar mörkt bröd :)

Jag känner också som dig FijaLija, att så fort man ätit klart är man inte mätt längre utan kan förvänta sig att magen kurrar av hunger närsomhelst igen.

• MiaMy
    Kickioh skrev 2012-03-14 19:41:48 följande:
    Måste bara fråga er andra preggosar här inne :)

Hur skulle ni reagera på en Freja på Frejagatan?

Min man verkar börja gilla namnet mer och mer (och jag tycker också att det är jättefint), men really?? Kan man verkligen döpa ett barn till det om man bor på Frejagatan eller kommer folk tro att vi döpt ungen efter adressen då? :P

Min man tycker det är skitcoolt och önskade att han bodde på Thomasgatan, men jag är inte lika såld på idén ;) Annars är Lily "vårat" flicknamn.
    Ja det tycker jag absolut att man kan! Visst, det låter lite roligt, men tycker man själv att det är fint så ska väl inte andras åsikter ändra ert namnbeslut. Glad
  • MiaMy

Igår var vi till storstan och jag handlade mammakläder Glad Hittade ett par snygga jeansshorts till våren/sommaren, ett par sköna leggings och en tröja. Köpte även en kjol från "vanliga" damavdelningen, den var av en sådan modell att man kan dra upp den över magen. Kul med lite nya kläder då alla gamla byxor börjat spänna!

En fråga: Är det fler än jag som är väldigt törstiga och kan dricka hur mycket som helst? Innan jag blev gravid hade jag alltid svårt för att dricka mycket och kunde t.o.m. glömma bort det tills jag fick huvudvärk. NU däremot kan jag hälla i mig hur mycket vatten/saft/mjölk som helst! Man blir ju orolig att man fått diabetes...?

• MiaMy

Ja, hjärtat galopperar på kvällarna...

Jag använder samma BH som innan, men de känns trängre nu, använder helst de som är lite större i modellen.

Är det normalt att ha inskrivning den 8 februari, och sedan inte träffa sin BM före den 25 maj? Har ju UL i april men det är på sjukhuset. Känns som jättelång tid, över 3 månader, då inget kollas (blodvärden, hjärtljud m.m.)

• MiaMy

Ursäkta, men nu kommer ett negativ inlägg...

Känns som att hela kroppen gett upp och kollapsat! J*vligt ont i ryggen, huvudvärk, trött, hungrig och törstig hela tiden, kräktes imorse, allmänt deppig... Allt bara skiter sig, klarar inte ens av att laga middag, vilket var mitt mål för ikväll. För att inte tala om att träna, jag som tänkt fortsätta med det länge till... Ingen chans med denna rygg och trötthet.

• MiaMy
    TheFamily skrev 2012-03-19 20:29:04 följande:
    Miamy: man får vara negativ här i tråden! Det enda jag har att skriva är att: ha inte så höga krav på dig själv! Släpp det som inte är viktigt. Ta några dagar och slappna av.
    Inte bra vare sig för rygg/illamående/bebis att stressa.
    Om du kan, gör så LITE som möjligt och ha INTE dåligt samvete för det!
    Kram från en som borde städat huset idag, men fick en illamående attack på em och har legat på soffan resten av dagen.....
    Tack för dina ord! Hjärta

Tur att jag har den bästa sambon som lagar mat och tar hand om mig.

Men det är ett sånt j*vla tjat överallt om att man måste motionera/träna mycket när man är gravid. Kanske inte ska ta det så allvarligt...
  • MiaMy

Idag känns det mer positivt för mig än vad det gjorde igår Glad

Ja herregud vad kissnödig man är på morgonen! Magen blir alldeles tung, som att man svalt en fotboll!
    Jag har känt sprattel i ca en vecka nu, lite varje dag. Vet inte om det är bebis men vill gärna tro det Tungan ute

En fråga: Jag kan inte så mycket om barnvagnar. Vad är skillnaden mellan hårdlift och mjuklift? Behöver man båda? Min mamma har hittat en bra begagnad vagn som hon vill köpa till oss. Hon säger att det är utan mjuklift (det är 16 år sedan hon hade småbarn så hon kanske inte hänger med i utvecklingen) och att man inte kan ta ut någon del om man inte tar bort allt från själva stommen och hjulen. Jag vet inte om jag ska tro att hon fattat fel eller vad... Och detta är i Finland så jag kan inte kolla på vagnen just nu. Ska dock få bilder skickade snart... Vad tror ni?

• MiaMy
    LillStinis skrev 2012-03-20 17:36:21 följande:
    Mjuklift använder man i sittvagnar som ett inlägg istället för en hård. Billigare. Hårdlift använder man till ett chassi. Det är en hård liggkorg med suflett. Sen när det är dags för att börja sitta byter man hårdliften mot en sittdel. Kanske finns fler varianter.
    Tack för infon! Så man kan ha en hårdlift direkt från födseln?
  • MiaMy

Vi köpte barnvagn i veckan för ca 700 kr! En Emmaljunga. Inte så fin i tyget kanske, men vi sparade mycket pengar på det då vi haft andra oväntade utgifter... Får dock inte se den i verkligheten förrän i sommar, den är hos blivande mormor i Finland Tungan ute

Jag har haft jätteont i svanken och ryggen i kanske en vecka nu, inte kunnat böja mig framåt bl.a. Nu har värken flyttats ner till svanskotan och jag kan inte använda mina rumpmuskler utan att det gör jätteont. Kan inte heller böja mig framåt. Ni som har foglossning, kan det vara det?

De gånger jag ringt till BM har jag inte blivit så bra bemött heller tycker jag. Det är absolut omöjligt att få lyssna på hjärtljud p.g.a. något "program" som ALLA BM i Sverige följer enligt dem. De vill inte utsätta barnet för värme. Man får inte heller komma in för att kolla blodvärden då man är sjukt trött. Känns som skitsnack ibland. Så det känns som att om jag ringer ang. ryggvärk så kommer de säga att det är ett normalt graviditetssymptom. Jahapp.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012