• Enniie

Vi som väntar smått i September 2012

Jag hade 107 i järnvärde idag. Dom andra graviditeterna har jag legat på 98-102. Dom tog ett prov idag för att kika om mina depåer är "tomma" eller ej.

• Enniie

Tessi1983: jag kommer nog inte fatta fören bebis ligger på bröstet och skriker. Men jag hoppas att RUL kanske får en att förstå att man har ett liv i magen, och att man snart ska bli mamma igen.

• Enniie

Packar och packar och packar. 3 dagar kvar till flytt, och så går man in i vecka 14 snart. Jösses vad fort det har gått! Och inte en tillstymmelse av gravidmage heller för den delen. Tänk om man kanske får en liten mage denna gång för en gångs skull.

• Enniie

Vecka 16 snart då. Har känt av puffar från bebis varje dag i tre dagar nu.

• Enniie

Ni här kanske vet? Om man säger att man har moderkakan i framvägg, vart tusan sitter den då? Har aldrig haft det med dom andra tre, vad jag vet, men denna gång börjar jag fundera på det då jag snart i v 17 knappt känner bebis alls, medans jag kände regelbundet från v 14 med alla andra barn?

• Enniie

Tack för svar! För jag gjorde ett UL i förra veckan då läkaren sa att den var på vänster sida, neråt. Så då kanske det är det jag har? Men det säger dom väl på rutin UL då va?

• Enniie

Jag vet faktiskt inte om jag ökat något. Jag har inte vägt mig sedan inskrivningen, då jag hade ökat ett par kg. Vågen stod då på 54, så jag hoppas väl att jag gått upp något tills nästa gång jag ska till Bm.

• Enniie

Sen kan jag tillägga också att med ettan och tvåan gick jag upp över 20kg, med trean typ 16-18kg. Dom var alla normalstora (3300-3800g).

• Enniie

Nu ikväll fick sambon för första gången känna flera sparkar/slag från bebis. Jösses vad lycklig han vart min karl.

• Enniie

Mja, med minstingen kände han utanpå magen redan i vecka 16 typ, och nu är man i vecka 18. Jag ser även utanpå magen när liten sparkar, som högst precis nedanför naveln. Han vart så lycklig. Det vart säkert lite mer verkligt nu för honom också, att det faktiskt finns en liten människa i magen.

Idag har h*n vart väldigt aktiv och sparkat i princip hela dagen.

• Enniie

Liten här är relativt aktiv under dagtid, men på nätterna får man rejäla sparkar. Är i vecka 18.

• Enniie
    TheFamily skrev 2012-04-01 11:43:10 följande:
    Ennie: jag veeeet. Denna graviditet känns helt annorlunda än när man väntade första. Denna gången bara megalängtar man efter att bebisen ska komma ut!!!!!

Ja, verkligen. Denna graviditet har också gått otroligt fort! Man går liksom snart in i vecka 19. Tyckte jag plussade förra veckan, typ.
  • Enniie

Nån här som testat Baking Soda Test? Testade själv idag, plus att jag i vecka 12 köpte hem GenderMaker test från USA.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012