Inlägg från: Sunliight |Visa alla inlägg
  • Sunliight

Vi som väntar smått i September 2012

Hejsan!  

Får man hänga på här? Plussade svagt den 25/12 och igår tog jag ett digitalt som sa att jag var gravid Går in i v.5 imorgon enligt FL's räknare! Känns väldigt spännande det här Är dock LIVRÄDD för missfall! Har molandevärk i magen och tror hela tiden att det ska gå åt skogen! Puuh..

En fråga bara, vilken gravidapp använder ni er av? (Har android mobil) 

• Sunliight

Grattis du med LitenEmma91 :D Okej, då testar jag den :) det att vi nästan är lika gamla, jag är född 92 :)

• Sunliight
    LitenEmma91 skrev 2011-12-27 13:01:37 följande:
    Tack!
    Man kan liksom se hur embryot ser ut i olika veckor, lite kul^^
    Oh coolt, vi är typ i samma vecka också;)
    Kul att ha någon i typ samma ålder, och samma vecka att prata med
  • Sunliight

Alltså på FL's räknar står det att jag är i v.3+6, allså v.4. Men när jag knappar in samma datum (mensen första dag) på andra ställen så är jag i v.5, hur kan det bli så?

• Sunliight
    sexhundra skrev 2011-12-27 16:05:57 följande:
    Nån mer än jag som känner sig så jäkla svullen??
    Jag! Herregud säger jag bara. Måste knäppa upp jeansen när jag sitter ner, haha!
  • Sunliight

Vi borde starta en bildtråd där vi kan lägga upp bilder på våra magar och se hur de växer

• Sunliight

Lillstinis: Grattis!

Löjligafamiljen: Eller om du gör det, haha! Någon av oss får fixa det, som du säger, man kan lägga upp allt som har med bebisen att göra! Magen, ul-bilder, kläder osv.. 

• Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-27 21:17:19 följande:
    Jag är också 92! ^
    Vad kul! Har du berättat för dina föräldrar än och så?
  • Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-27 21:25:05 följande:
    Verkligen inte! Ska vänta till minst vecka 15 med att berätta för omgivningen. Den enda som vet hittills är hon som skulle bli gudmor till ett eventuellt barn, ska prata med min pojkvän på nyår pga träffar honom inte innan dess och se vad han vill. Kan ju inte skaffa barn utan att han är med på det även fast han är mogen för det. Han har pratat tidigare om att han tycker att jag ska ha utbildning, jobb mm, innan vi tänker på familj. Det räcker inte med hans höga inkomst om vi någon gång skulle göra slut liksom. Annars klarar vi oss fint. Hehe. 

Vet dina föräldrar/pojkvän mm?  
    Så pojkvännen vet inte heller? Det var alltså inte planerat? (ursäkta alla frågor, du behöver inte svara om du inte vill?

Haha, lite komisk här, ingen vet förutom hon som ev. blir gudmor (min allra bästa vän)! Lär väl berätta för mamma om några veckor, men inte riktigt än. Min syster håller på och försöker få barn, hon fick nyss mf, så vill inte direkt kasta det i ansiktet på henne!

Jag är singel, blev oplanerat gravid med mitt ex. Så detta kommer jag sköta själv han ska såklart få veta om det, men han får också vänta, hur dumt det än låter. Vi har liksom ingen kontakt längre (förutom när vi "råkade" hoppa i säng igen). Han kommer inte vilja detta, det vet jag. Så vill inte säga något än, tänk om jag får missfall liksom? Men lär säga snart ändå, det måste jag ju..

Så det är skönt att ha folk här att prata med!  
  • Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-27 21:38:19 följande:
    Nej, det känns som en för stor sak att berätta över telefon. Dock känner jag att han får skylla sig själv (vi är väldigt dåliga på att skydda oss, jag får inte äta p-piller och han hatar att ha kondom). Vi planerade inte att ha barn förrän, som sagt, efter min utbildning och karriär. Han tjänar ju bra så vi klarar oss men jag vill ändå ha en egen karriär, han har ju ingen biologisk klocka som tickar liksom haha. Jag vet inte om han känner sig mogen för att jag flyttar till honom heller, vi har bara varit tillsammans 4 månader (känns som ett helt liv), och även om det känns mer stabilt än någonsin tidigare så känner vi ju inte varandra helt. Han vill att jag bor ensam först, innan jag flyttar till honom. Plus att det blir bökigt att flytta dit, han bor i Oslo, så jag måste ha jobb, nytt ID, ny nationalitet osv osv. Sen tycker jag att mödravården är mer slapp i Norge..hehe. 

Hur känns det att vara själv då? Kommer du klara det eller har du mycket hjälp hemifrån? Min mamma hade totalvägrat att hjälpa mig om jag var ensam pga att hon "äntligen" fått ett socialt liv efter att jag och min syster blivit tonåringar haha.
    Okejokej, det förstår jag! Vad gör du om han inte vill ha barnet då? Och tror du han vill flytta tillbaka till Sverige om du inte vill flytta dit? Eller ska ni leva särbo trots barn? 

Det känns bra trots att jag är själv Jag har alltid velat att ha barn, det har liksom alltid varit det jag vill så tänker inte ge upp det bara för att jag är själv. Visst, det kommer bli tufft osv, men vill man något så klarar man det och jag kommer ha massa stöd från min familj! Är inte alls orolig för det är mer as orolig för missfall! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012