Inlägg från: Glimma76 |Visa alla inlägg
  • Glimma76

Krångel med skolbyte

Jag tycker inte det låter klokt, snacka om att hamna mellan stolarna, stackars....

Man kan tycka att skolskjuts skulle vara självklart.

• Glimma76
    Nape skrev 2011-12-20 20:49:25 följande:
    Hur långt är det? 200 kilometer delat på fem dagar blir 40 kilometer per dag- tio kilometer åt ett håll (gissar jag rätt?). Det är ganska långt.

Jag trodde man hade rätt till skolskjuts? Dubbelkolla det med tex kommunen.
    Jag tror hon har hamnat mellan stolarna. Skolskjuts erbjuds ju för att få brnen till den skola de tillhör. I alla fall i min kommun. Hennes barn bor ju inte i upptagningsområdet för den skola de går på, alltså ingen skolskjuts. Sedan får hon inte byta skola för att reglerna ser ut som det gör, det är typ två olika instanser som har med denna fråga att göra.
    Tycker det är urdåligt att det inet finns lösningar för dem som inte lever i en perfekt kärnfamilj.
  • Glimma76
    Anna jkp skrev 2011-12-21 11:49:55 följande:
    Barnen har 10 km enkel resa genom en smal skogsväg med massor av långtradare på. Den är olycksdrabbad då diket börjar direkt efter asfalten slut. Nu när det är vinter och vägen är dåligt plogad har man inte nå val än att följa andras bilspår för att inte få sladd.

Rektorn tycker att vi skall flytta tillbaks dit barnen har sin skola om jag tycker att det är jobbigt att köra. Det kan jag inte för min och barnens hälsa och trygghet. Rektorn tycker att det är krångligt tex med skoltaxi för då måste en personal följa med. Här om dagen fick jag reda på att det finns skolskjuts för barn som har skillda föräldrar.

Jag skall vänta i månader varför barnen inte får byta skola. Det skall jag få skriftligt.    
    Om det är så himla jobbigt för skola och kommun får de väl trycka på ditt ex så att han skriver på då. Jag ser inet vad du kan göra. Självklart ska du inte behöva flytta när du flyttat pga våld från första början.!
Svar på tråden Krångel med skolbyte