Krångel med skolbyte
Jag har två stycken töser en på 5 och en på 8. Har ett stort problem efter vi flydde hemifrån pga våld. Barnen bor 100% hos mig samt är skrivna hos mig sedan nästan 1 år. Från början så tänkte jag att det var bäst att låta barnen gå kvar i sin skola i en termin till. Det skulle jag aldrig ha gjort. För nu får jag inte byta skola pga pappan vägrar att skriva på papprena. Så länge han gör det så blir det ingen skolflytt till barnen.
Jag och barnen har promenad avstånd till deras tilltänkta skola. Istället kör jag dem 20 mil i veckan och slösar massa onödiga pengar som jag inte har. Dessutom förlorad tid, motion, nya kompisar etc.
Nu har det gått så långt att jag inte vågar eller kan köra dem igenom den faliga skogen på en pytte väg för att komma till skolan. Nu har jag satt ultimatum. Jag kör dem fram till på tors. Det har skolan och soc vetat sedan nov. Efter jullovet får någon annan skjutsa dem. För barnen har blivit nekad skolskjuts. Det är förkrångligt och dryt. Jag får inget gehör från rektorn. Det är min skylldighet att de kommer till skolan. Pappan får inte träffa barnen själv.
Finns det någon annan person som känner igen sig så kan vi dela tankar o ideer hur man gör i sådana här gånger. Detta kanske inte är det rätta forumet? Tar en chansning.