• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Tänk om det blir försök nummer TVÅ ÅR som funkar!!!

• Nellin

Tog ett nytt test alldeles nu och det är ÄNNU starkare. Alltså verkligen DUNDERPOSITIVT. Ska man fortsätta testa och se när det sjunker? Eller när kommer ägget troligen släppa? Kan man ha positivt i flera dagar?

Jag är så himla glad över att faktiskt få positivt. Det känns som en julklapp.
    Och visst kan jag smörja med progesteron redan idag även om ägget inte helt har släppt ännu? 

• Nellin

Helt plötsligt börjar jag bombardera med inlägg här. Hoppas jag inte tråkar ut er. Jag är bara så himla uppspelt.

Jag inser nu att jag nog begick ett misstag när jag smörjde med progesterall tidigare idag. Det bildar ju tjockare slemhinnor så att ägget ska kunna fästa, men också så att spermierna inte ska kunna komma in genom livmoderhalsen. Och om ägget inte har släppt än så ska jag ju rimligen inte smörja förrän EFTER att ägget är släppt. Eller tänker jag galet? Nu ångrar jag ju att jag smörjde. Men jag får låta bli att göra det ikväll då och sen börja smörja två gånger per dag från och med i morgon.

Typiskt.

Men någon större skada kanske inte är skedd. Hoppas jag. 

• Nellin
    Försöker: Tack för dina svar! Så du tror att mannens simmare fortfarande kan ta sig igenom idag och i morgon även om jag smörjde med krämen förut? Känner mig så dum som gjorde det, men det är inte mycket att göra åt. Bara hoppas att de som simmade in igår kväll ligger kvar och väntar. :)

Jag fortsätter testa och kollar om det sjunker. Och när det väl är negativt igen så börjar jag smörja. Antagligen i morgon.

Tänk att det ska vara så krångligt det här. Haha...

Nåväl, försök nummer 24 och jag kommer ta ett test den 24:e, på julafton. Hoppas på finaste julklappen! 
  • Nellin

Tack hörrni, det känns skönt att höra från någon annan att det kan gå ändå. Men blir ju så fånigt nojig.

Ja nu jäklar ska har nuppas och göra barn så det står härliga till! 

• Nellin
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-12-08 17:02:54 följande:
    Gött Nellin! Kör så det ryker i sänghalmen nu hihi Flört Nu hoppasl vi läsa om ett plusbesked nästa månad, det är du verkligen värd så fint som du beskriver barn och barnlängtan. Tror jag talar för många av oss när jag säger att du är ett stort stöd här inneHjärta 

Min mens börjar avta nu så snart är det dags att försöka få till en made 2012 bebis sista chansen{#emotions_dlg.flower} Köpt in vitaminer till både mig och mannen, bidrottninggelé, ska ÄL-testa och massa sex. Hoppas att det hjälper oss till ett fint och varaktigt plus!
    Gulle du! Tack fining, det värmer verkligen! Hjärta

Hoppar BDG'n ger dig riktigt bra förutsättningar så att det blir ett tjusigt plus nu!
  • Nellin

Hej flickor! Tidigt i morse vaknade jag och hade rejält ont i vänster äggstock. Det kändes verkligen som om en dunderägglossning var på G. Somnade sen om, och när jag vaknade några timmar senare var det borta. Hoppas det var då ägget släppte. Vi fick till det i förrgår, två gånger igår, och igen två gånger i morse efter att den där smärtan släppte. Ska se till att få det igen ikväll och en gång i morgon också. Vad tror ni om testen här, de två längst ner är från idag på olika tidpunkter.

• Nellin

Äsch! Skitmobil! Snarare en Dumphone än en Smartphone...

Här är i alla fall bilden. Man ser ju att det är positivt redan på fredagen, men på lördagen är det ju SUPERstarkt. Där är ju den verkliga peaken. Men sen de två nedersta från idag är ju fortfarande positiva, även om de inte är lika starka som lördagen. Hur borde jag tolka detta? Och när bör jag börja med ProgesterAll?

Tyvärr har jag inte heller fler ÄL-test hemma. :/

Kan smärtan jag kände i morse vara själva ägglossningen? Med tanke på testen alltså... Hur lång tid efter själva äggsläppet tar det innan testen blir negativa igen?

Förlåt mig för mina dumma frågor!

• Nellin
    Försöker skrev 2012-12-09 08:10:18 följande:
    Jaha, ännu en lörkväll avklarad i sällskap med 2 gravida, 2 nyblivna mammor och deras makar/sambos, knappt träffat nån av dem. Tjejerna pratade graviditet och om det "hårda" livet som småbarnsföräldrar. Det avhandlades även gynbesök och undersökningar hos VÅR fert.läkare medan jag sitter och låtsas som ingenting. Alla männen pratar sport.

Och så kom första antydan till mensen som kommer sätta igång imorg, som på beställning. FAAN TA ALLT!!!!
    Jag beklagar verkligen fina du! Usch, jag känner så väl till den där känslan och den är hemsk. Jag önskar att du slapp må så! Och ingenting kan jag säga för att göra det bättre heller. Men vi finns här!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus