Vi som försökt ett tag utan plus
Tänk om det blir försök nummer TVÅ ÅR som funkar!!!
Tänk om det blir försök nummer TVÅ ÅR som funkar!!!
Tog ett nytt test alldeles nu och det är ÄNNU starkare. Alltså verkligen DUNDERPOSITIVT. Ska man fortsätta testa och se när det sjunker? Eller när kommer ägget troligen släppa? Kan man ha positivt i flera dagar?
Jag är så himla glad över att faktiskt få positivt. Det känns som en julklapp.
Och visst kan jag smörja med progesteron redan idag även om ägget inte helt har släppt ännu?
Helt plötsligt börjar jag bombardera med inlägg här. Hoppas jag inte tråkar ut er. Jag är bara så himla uppspelt.
Jag inser nu att jag nog begick ett misstag när jag smörjde med progesterall tidigare idag. Det bildar ju tjockare slemhinnor så att ägget ska kunna fästa, men också så att spermierna inte ska kunna komma in genom livmoderhalsen. Och om ägget inte har släppt än så ska jag ju rimligen inte smörja förrän EFTER att ägget är släppt. Eller tänker jag galet? Nu ångrar jag ju att jag smörjde. Men jag får låta bli att göra det ikväll då och sen börja smörja två gånger per dag från och med i morgon.
Typiskt.
Men någon större skada kanske inte är skedd. Hoppas jag.
Tack hörrni, det känns skönt att höra från någon annan att det kan gå ändå. Men blir ju så fånigt nojig.
Ja nu jäklar ska har nuppas och göra barn så det står härliga till!
Hej flickor! Tidigt i morse vaknade jag och hade rejält ont i vänster äggstock. Det kändes verkligen som om en dunderägglossning var på G. Somnade sen om, och när jag vaknade några timmar senare var det borta. Hoppas det var då ägget släppte. Vi fick till det i förrgår, två gånger igår, och igen två gånger i morse efter att den där smärtan släppte. Ska se till att få det igen ikväll och en gång i morgon också. Vad tror ni om testen här, de två längst ner är från idag på olika tidpunkter.
Men varför kommer inte bilden med?
Äsch! Skitmobil! Snarare en Dumphone än en Smartphone...