• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Em me så underbart att höra att allt såg bra ut på RUL. Jag tänkte på dig under helgen så det var roligt med en så positiv uppdatering. Kul att ni fixar iordning hemma och förbereder er, snart ska ni verkligen, äntligen, bli föräldrar!

Jz: Grymt att du vågar vara så öppen som du vill vara.

Försöker: Wiii, inte ens tre veckor kvar till flytt då!

Solrosen: Jag är fortfarande på en Örebro-träff bara inte just 24/8. September lät bra.

• BaPumba

Jag bryr mig inte om alkoholgränser eller nåt annat nu när vi försöker. Jag dricker inte så ofta och sällan mycket, men det händer ändå nån gång. Och då ger jag faktiskt blanka fan i om jag så skulle dricka en hel vinare och mer därtill när i månaden det än är. Vi har försökt så länge nu så jag sätter inte mitt liv på paus på något sätt (längre). Jag är ogravid tills motsatsen bevisats, och det gör det först vid BIM-dagen, så tills dess lever och gör jag som jag vill.

• BaPumba

Hej tjejer! En renoverings-update:

Nu är det precis en vecka kvar tills vi flyttar! Vi har kämpat hårt i 7 veckor och kommer få det inflyttningsklart, även om vi inte kommer hinna precis allt vi tänkt. Det som kommer vara kvar efter flytten är förrådet som ska bli en walk-in-closet, där kommer vi behöva räta upp resten av golvet, fortsätta spacklingen, måla och lägga in en heltäckningsmatta. Eventuellt att vi inte hinner sätta upp foder runt de nya dörröppningarna förren efter flytten heller.

Men shit vad vi har renoverat alltså, och så bra det blir! Det har varit flera veckor med enbart slipning och spackling. Sen har vi målat ALLT - tak, väggar, lister, fönsterfoder, element mm, t.o.m. ytterdörren. Hantverkare har bytt ut badrummet (typ gästtoa utan dusch) och slipat och lackat parkettgolvet på övervåningen. Idag började vi tapetsera, till veckan ska vi lägga parkettgolv i vardagsrummet och sätta upp lister. Sen STÄDA! Så det är bråda dagar nu i slutet men vi kommer få lite hjälp av våra pappor oxå.

Jag läser allt ni skriver även om jag själv hållit mig i bakgrunden sista veckorna.

Hoppas det blir bättre med nya medicinen snart Jz.

Härligt med semester i Italien Maramina, hemma igen nu?

Tror det kan ha kommit några nya oxå som jag inte hälsat till ännu, välkomna!

Försöker: Hur går det för er, flytt om 2 veckor va?

• BaPumba

Hej Älskade Underbara och välkommen hit! Jag tror tyvärr inte vi har några husmorstips att dela med oss av för vi här inne har nog provat det mesta utan resultat. Men eftersom ni försökt så länge nu har ni rätt att bli utredda. Många saker kan man rätta till, och i vilket fall som helst kan det vara skönt att få veta om något är fel och isåfall vad. Här är vi en blandad skara med olika fertilitetsfel och vissa utan några upptäckta fel, men ändå inga plus. Sen är det några som fått plus och hänger kvar här ändå.

Även om vi kanske inte kan dela med oss av tips som funkar delar vi gärna med oss av peppning och fin gemenskap, jag tror du kommer trivas fint här.

• BaPumba

Försöker: Är det alla rum som ska målas/tapetseras? Låter helt galet att få det färdigt till slutet på augusti..! Jag kollade in länken direkt, superfin lägenhet! Ni har verkligen fått till det snyggt med alla färgval, köksinredning och allt. Känns som att vi har hyfsat liknande smak. Är det MrPerswall ni har vid sängen? I lööööv MrPerswall-tapeter, har det som fondvägg i vardagsrummet och idag avslutade vi den sista tapetseringen som var på toan, oxå MrPerswall. Fantastiskt att ni lyckades fynda drömgolvet och bara betala en tiondel, det är ju helt galet! Vi har använt Enjoyguiden mycket under renoveringen, den har gett oss drygt 3700 kr i rabatt på färg, tapet, kakel och klinkers. Fast den kanske bara finns i Göteborg..?

Till er nyfikna kan jag avslöja att det blev svart ovanför bänkskivan i köket ändå. Det blev jättebra! Bryter av fint mot björken och passar fint till den svartgrå bänkskivan och svarta detaljerna på vitvarorna. Glasskivan får vi beställa senare eftersom det är semesterstängt ännu. På väggarna har vi satt en tapet som heter Phyragaros som går i vitt, svart och grått, så färgerna återkommer i hela köket.

När allt är helt klart kan jag lägga upp lite bilder. Känns skönt att flytten är på lördag, det har varit stressigt nu i slutet. Några halvdagar har det iallafall blivit vid havet eller ute på gräsmattan med en bok, och så har jag lyssnat på massa sommarpratare.

• BaPumba

Försöker: Jag och de som köpte er lägenhet har liknande smak då, men inte du och jag uppenbarligen! Jag älskar modernt, helst industrikänsla - betong och sånt, lite "rufft" liksom. Och lite starka färger till det. Lantligt gillar jag hemma hos andra, det är trivsamt att vara i, men hemma hos oss - nää.. När du ändå är inne och spanar på MrPerswall kan du kolla in våra tapeter. Den i vardagsrummet heter Graffiti City (kollektion Urban Nature) och på toan har vi Concrete - Build to last (kollektion Communication). Vilka är det du dreglar över? Synd att dem är så hiskeligt dyra! Väggen i vardagsrummet är 5 meter lång men vi hade spanat på just den tapeten i säkert 2 år så det fick det vara värt! Det låter som att ni har en hel del att stå i, tur att ni kan sprida ut det lite. Har du föresten bestämt hur du ska göra med din utbildning?

Wittra: Jag hoppas att du testade för tidigt och att det blir plus inom några dagar.

Solrosen: Mail angående träff låter bra!

Jz: Usch så tufft det låter med din ångest. Jag hoppas verkligen att den nya medicinen kickar in snart och hjälper för dig.

Jayt: Inte konstigt att det är mycket känslor kring IVF. Innan kanske det har varit lättare för att det är något som har legat framför er, nu blir det plötsligt så påtagligt. Jag hoppas innerligt att ni lyckas på första försöket!

• BaPumba

Hej vänner!

Kikar in en snabbis för att säga att NU har vi flyttat! Och jag känner mig verkligen helt SLUT. Skulle kunna somna redan nu men det känns väl tidigt så jag vilar en stund och får natta mig senare. Min sambo har redan gjort sig hemmastadd. Han rotade fram LP-spelaren och vinylskivorna i kaoset direkt och nu pågår flyttölsdrickande med de som är kvar..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus