BaPumba: Varning för LÅNGT inlägg!!! :)
Jag gjorde en konisering av min livmodertapp 2010 och måste efter det gå på regelbundna cellprovskontroller. Förra månaden var det dags igen och då berättade jag för läkaren på kvinnokliniken att vi försökt att få barn i ett år men att ingenting händer. Jag har alltid haft en menscykel på 27-28 dagar, när jag började med Neovletta 28 så fortsatte det (såklart) likadant, men när jag slutade med dem för ett år sedan fick jag istället en cykel på 33 dagar och uppåt.
När jag var på kvinnokliniken hade jag inte fått mens på 55 dagar och i kombination med att vi inte blivit gravida så passade hon på att göra VUL och ta tester. Då fick jag diagnosen PCO och hon tyckte att jag skulle kontakta fertilitetskliniken. Jag ringde dem och de skickade hem hälsodeklaration för ofrivillig barnlöshet som vi fyllt i, och när de skickas tillbaka in är det väntetid på 3 månader.
Efter mitt VUL började jag med rosenrot för att se om jag kunde få igång ägglossning själv och testade med stickor. Jag fick utslag och har därför inte skickat blanketterna ännu. Vi ville testa en eller två gånger till först, för en utredning är så intim och jag upplever det som känslomässigt tungt. Därför känner jag mig inte helt redo ännu. Men om det inte tar sig nu eller nästa månad så ska vi skicka in dem och då tar vi en paus under tiden vi väntar, för att få slappna av lite. Det tär ju trots allt på en att hålla på i ett helt j-kla år!