• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Bra jobbat Nellin, nu jäklar!! Ha det så bra i Bryssel och lycka till med jobberiet.

Jävla skit med knäet Ciccie! Hoppas det läker snabbt och håller sig från att strula sen.

Försöker: Jag skänker allt mitt lugn och mod till dig med telepati nu så det ska gå bra imorn. Kraaaam. Och jag håller med om din kommentar att åka vart som helst och när som helst för att träffa gänget. Ja i stort sett iallafall.

Lillnosen: Grymma ni är som grejar så mycket, men resultatet gör det mödan värt. :)

Själv har jag varit sjuk hela veckan. Inte jättesjuk men tillräckligt för att bli alldeles färdig av minsta ansträngning. Så typiskt för imorn ska jag egentligen springa Vårruset, men det känns säkrast att hoppa över det för det är egentligen först idag den sista hostan börjat ge med sig Skulle kanske funka att jogga lätt runt, men jag får se imorn hur det känns efter promenaden till jobbet.

Godnatt med er

• BaPumba

Skönt att spolningen är över nu Försöker, tappert av dig att du har klarat dig igenom den. Trist att det var stopp samt trång passage, men som andra sagt kan det mycket väl vara därför det inte blivit något trots försök i flera år. Så himla bra att ni bestämt er för IVF, det kommer göra susen för er tror jag!

• BaPumba

Jenso: Man gör spolning för att se om det finns stopp. De sprutar in en kontrastvätska och så ser de med röntgen om den flödar fritt genom äggledarna. Så det har alltså inte som syfte att spola rent. Om man vet att det finns svårigheter som gör att IVF ändå måste göras hoppar man över det, tex om det är något fel med spermierna.

• BaPumba
    Försöker skrev 2013-05-14 08:54:53 följande:
    Lite tokigt egentligen att det kallas för spolning eftersom många missuppfattar det och tror att det "spolar rent". Det låter ju som en behandling istället för enbart en undersökning.

Det heter kontraströntgen egentligen, men jag antar att många säger spolning just för att de spolar in en vätska. Men jag håller med om att det låter missvisande!
  • BaPumba

Så, nu har jag ringt till Reproduktionsmedicin och sagt att vi vill hoppa in i IVF-karusellen. Så vi kommer börja med ett möte om hur vi ska gå vidare, vi vill gärna prova insemination först. Vi kommer antagligen få vårt besök i september någon gång, med tanke på vårdgarantin 3 månader och att det är semesterstängt. Fast det är ungefär det vi hade tänkt så det känns ok. Skönt att vara inne i systemet igen!

Men fan, kom precis på att jag skulle frågat om äl-spruta, glömde det. Puh, så lång telefonkö så jag känner mig väldigt osugen på att ringa igen. Men jag hade tydligen ett jättebra progesteronvärde när de kollade efter första pergokuren, så gör det egentligen någon skillnad med äl-spruta?

• BaPumba

Kanske 4: Jag är övertygad om att du ÄR väldigt nöjd och glad över de barn du redan har, men man kan ju längta efter fler ändå. Jag tror säkert att känslorna skiljer sig mellan om man inte har några barn eller om man vill ha fler, men jag tror inte att någons känslor är mer eller mindre jobbiga. Det är bara ett telefonsamtal bort att prata med någon om utredning och det första steget kostar ju inget. Jag väntade väldigt länge med att kontakta vården, men när det väl var gjort kändes det väldigt skönt.

• BaPumba
    Försöker skrev 2013-05-14 11:09:37 följande:
    BaPumba - Wohoo, vad kul att ni är tillbaka i karasellen!  Då kommer vi få följas åt tidsmässigt!

I know, perfekt!
  • BaPumba

Näe usch JZ, fan jävla skit! Hoppas ni får bra information i eftermiddag om vad som händer härnäst.

• BaPumba

Jz: Vi finns här inne och lyssnar och känner med er. Jag har tänkt massor på er idag.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus