Wittra: Jag har fertilitetsmonitor och använder den i perioder. Jag tycker det är jättesmidigt, mycket enklare än stickor. Fast som du sa är den dyr, och testerna till den är oxå dyra. Jag fuskar nu för tiden för den vill oftast att jag ska använda fler än 10 stickor, så jag börjar testa senare än den säger till mig. Jag ser tydligt på mitt sekret, som blir som äggvita, när ägglossningen är på gång. Jag känner dessutom av det tydligt i äggstocken där ägget släpper. Men det är ändå skönt att använda monitorn ibland och verkligen få bekräftat exakt vilken dag ÄL är. Men det är precis som Jenso sa, det är ingen mirakelmaskin, man brukar ofta få väldigt bra koll på sin ägglossning efter ett tag ändå och då tillför den inget extra. Jag visste ju om detta men köpte den ändå, tänkte att pengarna inte är så mycket i sammanhanget och i all denna längtan.
Jag förstår verkligen att du känner dig ledsen och frustrerad efter 9 månaders försök, det gjorde jag oxå. Vi som hänger här har visserligen försökt längre, men vi har alla varit där du är idag och vet hur det känns. Så du är hjärtligt välkommen hit! Ur ett perspektiv tycker jag det var jobbigast under första året med försökande, för då hoppades jag mer varje månad och hade fortfarande tron om att lyckas när som helst. Nu har vi försökt i 2 år efter ett missfall, och med tiden lärt oss leva med att det inte funkar så enkelt för oss. Längtan är minst lika stor eller större, men mensen känns oftast inte som ett nederlag längre.
Jag hoppas ni lyckas själva snart, om inte så är hjälpen nära när ni passerat ett års försökande.