• Ciccie86

Vi som försökt ett tag utan plus

Lillnosen - Vad roligt att du också kommit igång med träningen :) Visst känns det bra? :)

Maramina - Tack för dina kloka råd! Du har så rätt i det du säger. Den nya chefen vet om min ålder, samt att jag varit tillsammans med min sambo i 7 år. Jag tror att hon förstår att det kan komma barn i bilden :) Hon är underbar och jag tror att hon skulle vara förstående om det nu är så att vi skulle lyckas bli gravida :) 
    Jag kommer fokusera på nya jobbet, men samtidigt på kommande IVF om det nu blir aktuellt :) Även om jag skulle bli gravid så betyder det inte att jag förlorar jobbet ;)

Kram på er tjejer, ha en fin söndag! <3  

• Ciccie86

Lillnosen - Grymt jobbat tjejen!! :) Vill också ha tillbaka min "gamla" kropp, men vet att det kan bli lite svårare, man blir ju inte yngre :p Hehe..
    Jag ska köra body combat på onsdag och Zumba på torsdag ;) Sen blir det pass lördag och söndag, vet inte vilka ännu bara ;)
    Blir två vilodagar nu, jobbar sent idag och imorgon kväll ska jag unna 80 min massage :D Min kropp skriker efter det ;)
    Vi får pusha varandra! Jag har beställt hem en våg som kommer om en vecka, ska bli kul att väga sig efter 3 veckor ;)
    Önskar er alla en fin måndag!!

• Ciccie86

Blä vad jag hatar pollen!! :( Är helt sänkt! Ska bli skönt att köra bodycombat ikväll efter jobbet :)

• Ciccie86

Önskar er tjejer en underbar helg! :) Själv är jag påväg till gymmet för ett Zumba sentao pass :)

• Ciccie86

Härligt JZ att du är igång med sprutorna :) Ett steg närmare målet som du säger :) Yay!

• Ciccie86

Hej tjejer! Inte skrivit på ett tag, men läst allt ni skrivit :)
    Trist att så många av er fått mens :( Kramar till er!

Idag har jag skrivit på de nya anställningspapprena och det kändes nästan overkligt när det stod "Biträdande förskolechef" på titel :) Fattar inte riktigt!
    Jag har BIM imorgon, så inväntar mensen. Jag vet att det inte är någon chans denna månad, då sambon låg sjuk under ÄL. Känns ok, då jag har haft så fullt upp med annat: nya jobbet, dieten och träningen :)
    Vägde mig idag efter 28 dagar och har nu gått ner 6 kg :) Känns super!
    Vi har återigen bestämt oss för att skjuta på utredningen tills i augusti, då vi bara vill njuta av sommaren tillsammans :)

Kram på er!

• Ciccie86

Tack för dina ord Lillnosen! :) Det värmer i hjärtat!

Jag tränar 4 pass i veckan ungefär och kör mest gruppträning. Bodypump, bodycombat, spinning, mag/bål pass och sen min nya favorit Zumba :) Jag är helt såld på Zumba träningen, så kör 2-3 pass i veckan med det. Sen har jag även fått en PT på gymmet som jag tränar med då och då, som har lagt upp ett styrketräningsschema för mig, för att stärka mitt bålparti och mina armar :) Jag vill gärna minska mina lår och stuss, men vet att det kan bli tufft. Det är mest runt magen det syns just nu, vilket är skoj :) Sen har jag kört stenhård diet i 28 dagar och försöker att ej överstiga mina dagliga kalorier :) Går väldigt bra. Inget godis, onyttigheter eller kolhydrater (mest snabba)..

Jag håller tummarna för att du kommer lyckas med träningen!    

• Ciccie86

Lillnosen - Jag var nog rätt normalviktig innan, men lite för mycket enligt mig själv. Jag vägde 76 kg och är 171 cm.. Ligger på 70 idag.. Vill ner 5 kg till.. Men som du säger, kanske gått ner mer med tanke på att jag byggt muskler också :)

Nellin - Vad spännande! :) Håller tummarna för att allt går bra! :) kRam

• Ciccie86

Vårväntan - Tack :) Jag har fått kostråd av en vän till mig som är instruktör, även från de som jobbar på gymmet, men "kostschemat" har jag lagt upp själv :)
    Jag använder mig av en app på telefonen Shape Up, där har jag lagt in mina uppgifter och de har räknat ut hur många kalorier jag ska äta per dag, uppdelat i fett, kolhydrater och protein :) Tycker det funkar jättebra för mig :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus