Vi som försökt ett tag utan plus
Jag håller verkligen med dig Jz, bästa tråden ever! Och när man försökt få barn så länge som oss kan man ju tröttna på att bara snacka barnverkstad...så det är perfekt att flika in med lite alla möjliga ämnen. :)
Jag håller verkligen med dig Jz, bästa tråden ever! Och när man försökt få barn så länge som oss kan man ju tröttna på att bara snacka barnverkstad...så det är perfekt att flika in med lite alla möjliga ämnen. :)
Försöker: Jaaaaa du hänger med, så glad jag blir!! Wihoo! :D
Jag önskar att varenda en i tråden hade kunnat hänga med för ni är så goa allihopa. Men jag tror att första träffen kommer bli succé och då kommer vi säkert vilja ordna fler träffar, och förhoppningsvis kan ni andra oxå följa med då. :)
Hej alla finingar!
Du hade rätt Jz med att det snart är semester för min del, imorn bitti flyger vi till Egypten!! :D Jag kanske tittar in någon gång under veckan om det är gratis wifi på hotellet, annars håller jag mig nog mest i poolen eller solstolen med en drink i handen. ;) Mens på ingång och lite fördel ska jag väl ha av det, extra gött då med all-inclusive-hotell.
Hejsvejs alla raringar
Det är ok för min del Maramina.
Hej allihopa nu är jag i Sverige igen!
Egypten-resan var verkligen härlig och det var roligt att åka med familjen. Första 2 dagarna var lite jobbiga faktiskt, det kan vara lite påfrestande att plötsligt få så stor dos av familjen och umgås nästan konstant..men sen gick det bra. Hotellet var jättebra, god mat och bra service.
Vi provade på att dyka och snorkla en dag, det är fantastiska korallrev i röda havet, och det var väldigt häftigt! Vi hade tur och såg utöver massa coola fiskar även en sjöko och flera sköldpaddor, sedan från båten såg vi även ett par delfiner.
Jag lyckades bränna mig ordentligt 2ggr under resan..! Så himla onödigt. Jag är alltid noga med att smörja mig med faktor 30, men den här resan hade jag tänkt strunta i solkrämen och bara utsätta mig för direkt solljus i korta stunder, resten av tiden täcka med tunna kläder och hålla mig i skuggan. Var ute i solen ca 1h första dan och det var såklart på tok för länge för sen såg jag ut som en skållad hummer... Så när det värsta lagt sig efter några dagar blev det solkräm!
Har läst ikapp hela veckans frånvaro i tråden nu. Lider med hundarna som mår dåligt, nu får det minsann ordna upp sig på den fronten tycker jag! Spännande med pågående IVF:er och akupunkturer. (Skönt att du nu äntligen får börja med IVF:en JZ!)
Välkommen tillbaka Ciccie!! Skönt att ni verkar vara på samma våglängd nu när det gäller utredning och sånt, det är viktigt att båda känner sig redo. Roligt med jobbet, skönt att kunna börja på nytt. Hoppas din chef ger dig bra vitsord nu så är saken biff sen!
Jag håller tummarna att din arbetssituation löser sig snart med Maramina, jag förstår om det kan kan vara knäckande att vara så nära hela tiden! Du är grym som kämpar på med familjen, jobbsökandet och familjeplaneringen samtidigt!
Jag ska oxå söka ett nytt jobb. Det är inget som jag planerat för jag trivs väldigt bra där jag är, men när jag kom tillbaka från semestern hade jag fått ett mail från min förra personalchef. Han sa att han hade sett ett jobb på intranätet och tänkte på mig, med tanke på det jag pluggar och att jag även varit volontär i Ghana. Så jag läste om tjänsten och det verkar väldigt spännande! Nästan för spännande för jag blir nervös bara jag tänker på att söka... Men det kan ju vara roligt att söka iallafall och se hur det går. :)
Tjata så mycket du behöver Pastell, ingen fara.
Ett stort glas vin, Pink Floyd i LP:n och sen lite ligga, restaurangbesök och en kort utgång. Nu är det helg! :D (Och sen fortsätter helgen på Arken, himla gött!)
Ha en trevlig kväll töser!
Ok med mig att skriva mitt nick till bilden. Jag tog inte en enda bild, men jag är rätt säker på att Försöker gjorde det. Jag är väldigt avslappnad och har dessutom äl antagligen idag, så jag ser fram emot att verkligen lyckas denna månaden! ;) (Fast jag har ju iofs tänkt en del på det och pratat om det under helgen och det kan ju kanske sänka mina chanser något..)
Just det, glömde ju min fråga som var anledningen till att jag kollade in nu. Ni som ätit såna där psylliumfrön, hur mycket ska jag äta, hur och när? Brukar inte ha problem med magen, framförallt inte hård, men den har strulat till sig efter resan. Eller kan man få såna biverkningar av pergo?
Nääee usch vad tråkigt med jobbet Maramina! :( Som nån annan sa, får du någon feedback på varför de valt någon annan? Fråga om det annars.