• calabalic

Vi som försökt ett tag utan plus

Stargazers - Jag vet iofs flera som fått blödning och sen ändå varit gravida. Vet en som fick blödning varje månad hela graviditeten. Så helt kört är det nog inte. Men förstår hur du tänker, skulle oxå gjort det. Ja man tänker ju på nåt sätt att chansen är så stor nu jämfört med förut så därför hoppas man mycket. Men 60-70% lyckas iaf på tre IVF-försök och det är ju ganska bra statistik. Men man är ju inte jättesugen på att upprepa IVF-processen direkt.

Jag börjar bli lite orolig att min man börjat hoppas FÖR mycket. Han har kommit på att om vi lyckas nu så vore det en perfekt julklapp att ge ultraljudsbild till våra föräldrar, och planerar inför sommaren när vi ev har fått barn precis. Är rädd att han blir jätteledsen och besviken om det inte lyckas nu.

• calabalic

Stargazers - Va! Jag tycker mig absolut se ett andra, rött streck där! Nu vill jag inte ge falska förhoppningar men jag hade tolkat det där som positivt! Åh hoppas!!!!

• calabalic

Var det inom tidsgränsen som strecket kom? Det är ju svagt, men absolut rött/rosa snarare än grått.

• calabalic

Det kan inte bli nåt rött/rosa streck om det inte finns hcg i urinen. Och hcg har man bara om man är gravid, om man inte testar direkt efter ägglossningssprutan. Har det blivit starkare sen i onsdags är det inget snack tycker jag!! :))

• calabalic

Jag håller med Maramina, det borde inte ha stegrat och blivit starkare sen onsdags om det var missfall. Förstår att du vill gardera dig o inte vågar tro på det. :) Men har som sagt flera kompisar som fått blödning trots graviditet!

• calabalic

Stargazers jag tror fortfarande absolut att du är gravid och mkt tveksam till missfall. Men gud så jobbigt för dig att vänta på att få tydligt besked!!

• calabalic

"På morgonen innan du kommer hit ska du inta en flytande frukost. Vi rekommenderar dig att dricka rikligt, helst söt och endast klar dryck, EJ kaffe, té eller mjölkprodukter."

Vad drack ni? Har lite dålig fantasi känner jag.. Äppeljuice? Nyponsoppa (utan klumpar)?

• calabalic

De gav själva nyponsoppa som förslag, men jag tänkte precis som Lillnosen att det väl inte är "klar" dryck. Det kanske bara står lite konstigt formulerat i mina papper. Nåja äppeljuice blir nog bra.

Nån som har fått förklarat varför man ska dricka just såhär? Har förstått när jag googlat att det är väldigt olika från klinik till klinik. En del säger att man ska vara helt fastande sen midnatt, andra att man ska äta vanlig frukost, och vissa att man ska dricka flytande frukost men inget inom 2h före ingreppet. Konstigt!

• calabalic

BaPumba - Vad tråkigt med halsont! Hoppas det är nåt tillfälligt så du kan vara med på tisdag ändå!

Wittra - Möjligen kanske man kan testa med insemination före ivf om spermierna inte är bra, det beror nog lite på vilket sätt de är dåliga och vilken grad det ligger på. Men som sagt så kan det vara tillfälligt, man kan ha en infektion i kroppen eller nåt annat som påverkar. Vet hur segt det är att vänta, men känns som att allt i hela processen att försöka skaffa barn går ut på att vänta - även när man blir gravid måste man ju vänta i 9 mån.. Så det är nog bättre att försöka släppa de känslorna kring väntan och minska lidandet på så sätt, även om jag vet att det är svårt att bara bestämma sig för det. Jag var också väldigt frustrerad över all väntan i början, men nu tänker jag knappt på det längre, det är en så naturlig del av min vardag att vänta.

• calabalic

Ånej Stargazer! :( Var helt säker på att du var gravid ändå. Ta hand om er och tillåt er tycka synd om er själva ett tag nu, och ladda batterierna för nya försök.

Imorgon bitti är det äggplock för mig. Nervöst på alla sätt och vis!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus