Vi som försökt ett tag utan plus
Jag har fler recept på goda soppor, kan lägga upp några fler imorn. Din flytande diet kommer bli en smakupplevelse Pastell ;)
Jag har fler recept på goda soppor, kan lägga upp några fler imorn. Din flytande diet kommer bli en smakupplevelse Pastell ;)
Nellin: Ibland behöver man bara få ur sig känslorna. Även om ni är glada för hennes skull så blir ni samtidigt påminda om att ni själva inte fått vara med om det ännu, så det är verkligen inte konstigt att ni känner er nedstämda eller avundsjuka. De känslorna går bredvid varandra. Jag blir oxå nedstämd många gånger när jag hör om människor i min närhet som blivit gravida eller fått barn, för jag vill ju oxå!
Jag har en fundering till er som har tagit eller ska ta ovitrelle-spruta (eller liknande). Vad är anledningen till att man tar en sådan? Jag har förstått att det är för att äggen ska släppa, men om man kollar med VUL att de blivit tillräckligt stora, brukar de inte släppa av sig själva då? Jag har ju 3 pergo-kurer kvar så jag funderar på om jag kanske borde kombinera någon av dem med ovitrelle..? Jag har egentligen egen äl men läkaren tyckte att jag kunde prova pergo ändå, fast hon har aldrig sagt något om någon ägglossningsspruta.
Nellin: Hur har de konstaterat att du har svag äl? Hur ser man sånt?
Tack Nellin och Pastell för info om sprutan. Jag har tänkt ta pergo de två kommande cyklerna, och om det inte funkar så ringer jag och frågar vad de säger om spruta i mitt fall så kanske det blir spruta på tredje cykeln med pergo. Denna cykeln blir helt naturell.
Tidigare har min sambo sagt att han inte vill testa IVF förren kanske nästa vår, han har knappt velat prata om det för att det känns jobbigt och avlägset. Men häromdan sa han att han kunde tänka sig IVF på en gång, om jag ville det, för han vill inte bromsa om jag känner mig redo. Jag vill inte göra det nu men kan tänka mig det till hösten, så det känns väldigt skönt att han oxå kan tänka sig det nu. Till hösten har jag sagt att jag ska pausa från pluggandet så då kan jag fokusera mer ordentligt på IVF.
Innan dess har jag 3 pergokurer att testa, och så har vi pratat om insemination vilket de har sagt att vi kan prova 1-2 gånger. Så nu har vi en strategisk plan! :) Känns himla bra att ha lite milstolpar så det inte blir en enda lång och mörk tunnel..
Spännande Jayt! Hoppas på plus imorn. :)
Och jag har glömt säga GRATTIS till 72 dagar! Så himla roligt att läsa att IVF nr 2 funkade. :)
Maramina: Kan man inte lägga dem i fotoalbumet utan att de visas i ens statusuppdatering? Om du inte vill "skylta" med bilderna alltså.
Hej tjejer! Jag har en väldigt grundläggande fråga. Exakt när under ägglossningsperioden ska man ligga? Samma dag som man får positivt, eller dagen efter? Jag tänker på att det tar ett tag från positivt tills ägget verkligen släpper, väl? Och då kanske det är tidigt att ligga direkt när man fått positivt?
I vanliga fall ligger vi alltid samma dag som jag får positivt, och då har vi redan legat flera gånger dagarna innan för säkerhets skull typ. Dagen efter fullt utslag brukar det inte bli av även om vi har tänkt oss det, det är som att vi då är helt slut och verkligen inte pallar mer sex..
Vi hade sex igår och idag fick jag positivt, idag har vi inte legat så vi satsar på imorn istället.
Jag vet inte vad som är bra men det är annorlunda mot hur vi brukar göra så det är väl bara till att prova antar jag. Nånting måste väl gå så småningom!
Tack Nellin! Jag googlade lite igår innan jag gick och la mig och kom fram till att ett litet kvällsligg skulle vara bra trots allt.. :) Så hittills har det blivit dagen innan positivt och dagen med positivt. Och vår ambition är att ligga idag oxå så det blir även dagen efter positivt. Tack för svaret!
Jag ska på akupunktur idag så hon kanske kan sätta lite extra nålar för att boosta energiflödet..! :)
Spännande att höra hur det går med dina biverkningar och eventuella plus, 25 låter som en bra siffra så det kanske är nu det verkligen har inträffat! Jag hoppas innerligt att det är så så att din kropp inte lurar dig med falska symptom och plus igen!
Försöker: Det låter väldigt bra med inflyttning till hösten, för då hinner du gå färdigt din utbildning innan ju! :) (Väl?)