• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

BIM + 1 idag, och ingen mens. Bara de där jäkla bruna flytningarna. Och då gav jag mig ut och joggade igår kväll för att få igång den. Man vill ju inte gå och vänta när man ändå inte är med barn. Så det vore ju trevligt om det kunde ge med sig nu. Jag har ju mensvärk och så. Försöker liksom trycka igång det när jag är på toan och kissar, men ingenting. Bara mörkbrunt. Ganska mycket mörkbrunt kommer det då.

Nåväl... vad ska man göra? 

• Nellin

Nu tror jag att mensen äntligen kom igång! Så jag flyttar mig på listan:

BIM Juni: 
    26/6 35-åringen, försök 11  
    29/6 Pastell, konstaterad PCO och under utredning, försök 10 ,första barnet

BIM Juli: 
    2/7 Rebster, försök 10, första barnet 
    5/7 mamma0702 ,försök 9 , andra barnet
    12/7: BVP, försök 12 (försök 3 efter korrigerat TSH), andra barnet.  
    14/7: JZ79, försök 13, första barnet.
    15/7 Stora My, försök 12, tredje barnet.
    15/7 Maramina, försök 11, andra barnet 
    16/7 mammave, försök 2 efter mf (då tog det 9 försök), andra barnet 
    22/7 72dagar, trippeldos pergo, puregon-tid bokad i aug, försök 23, andra barnet
    23/7 Kravmärkt, försök 3 efter avbrytande i v 14, försök 8 efter mf, försök 12 totalt. Andra barnet.
    25/7 Nellin, konstaterad PCO och avvaktar utredning, försök 16, första barnet. 

Gravida 
    Inelg, försök 1 efter mf, andra barnet  BF 21/2 
    Hoppas 2012, försök 10, första barnet BF 26/2 ? 

• Nellin

Hej tjejer!

Här blöder jag som en stucken gris, men är glad att slippa vänta mer på mensen. Ju förr den kommer, desto snabbare får vi ge oss in på försök 16.

Idag har jag beställt hem spermatest som vi ska ta. Vi har ju faktiskt ingen aning om hur hans spermakvalité är så det ska bli intressant att kolla. Beställde på billigatester.se, två test för 349 totalt, inklusive frakt. Bra pris tycker jag! Lite nervöst nästan, men skönt att få göra det hemma och ifred och slippa ta kontakt med fertilitetskliniken. Det ska vi ju göra ändå om det inte tar sig nu i juli, men ändå skönt att testa här hemma först.

Så vi håller tummarna att han har måååånga simmare! :) 

• Nellin
    Pastell skrev 2012-06-27 19:16:16 följande:
    Nellin: Har tyvärr hört att de är rätt dåliga de där testerna, och de visar ju inte antal rörliga eller hur spermierna ser ut, utan bara antal väll?
    Dom visar positivt om man har ett "bra" antal, och negativt om man har för få.

Jag är medveten om att man även måste se till rörlighet och utseende, men vissa karlar lider ju även av för få simmare så det vore ju skönt att i alla fall få veta om så är fallet här eller inte. Om där inte finns några spermier alls så är det ju onödigt att försöka månad ut och månad in. Men så illa ska det väl inte vara hoppas jag. Glad 

Det kan ju i alla fall inte skada att prova!
  • Nellin

Förresten Pastell, på vilket sätt har de varit dåliga? Kan vara bra att veta. Jag antar att du då menar att du hört från människor som har använt dem. Vad är det som varit dåligt?

• Nellin
    chleome skrev 2012-06-27 21:38:19 följande:
    Vi har försökt i dryga året nu med syskon till vår pojke. Efter ett tidigt missfall vid första försöket hände NADA i ett år och min kropp var inte i balans alls i typ fyra månader efter MF. Vi gick igneom en utredning i maj då ett år efter första MF men det fanns inget speciellt alls som kunde tyda på våra problem att skaffa barn.

Iallfall nu så har jag gått till en utbildad bm och fått akupunktur och nu har jag plussat två gånger i rad (ska ta nytt test till helgen så kanske tre, vem vet). Sen har det blivit två tidiga MF men vi har ändå PLUSSAT så nånting funkar iaf. Efter ett år av ingenting så känns det som att akupunkturen har gjort något iaf och kanske det blir en liten en till slut! Ett litet tips till den som vill testa! =)

Lycka till tjejer!

Ja se där! Beklagar missfallen, men gratulerar till plussen! Jag har faktiskt länge tänkt testa akupunktur, men inte tagit mig för det. Hur många gånger eller hur ofta har du fått behandling? Är det på privatklinik? Vad betalar du? Gör det ont? Hur lång tid tar varje besök?

Ursäkta tusen frågor, men det är ju lika bra att ställa dem på en gång! :)
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-06-27 21:12:16 följande:
    Nellin: Ok jag tänkte så, nej det är väll mest det att jag hört negativ kritik (eller läst) just för de egentligen inte säger så mycket mer än antal Men självklart är det ju bra att kunna se åtminstonde det.
    Endel tycker väll det är onödiga pengar kanske.....men det är ju så olika vad man tycker om allt.
    Okej, jag man kan ju tycka olika. Man får ju veta redan innan man beställer dem att det är just antalet som testen kollar på, så det vet man innan man betalar. Jag menar alltså att man ju inte kan bli besviken för man vet vad man får. Sen skulle jag såklart vilja få veta exakt hur spermakvalitén är i form av utseende och rörlighet också. Men det får bli om det kommer så långt som till utredning. Förhoppningsvis lyckas vi själva innan dess. :)
  • Nellin

Vårväntan, jag beklagar verkligen! Usch vad hemskt! Men skönt att kroppen tog hand om det och att ni kan börja igen. Många blir ju gravida rätt så snabbt igen, så jag håller tummarna för det nu! En stor kram till dig!

• Nellin

Hej på er tjejer! Jag har tänkt och tänkt de sista dagarna och kommit fram till att jag ska dra ner lite på tiden här inne på familjeliv. Om åtta veckor ska jag och min sambo på en underbar utlandssemester, vi är nyförlovade och ska gifta oss nästa år, vi har det verkligen hur bra som helst. Ändå har jag inte riktigt njutit eller uppskattat det, bara för att vi inte lyckats bli gravida ännu. Så ska det inte vara, har jag insett. Vi går in på försök 16 nu, och det är hårt, och förmodligen behöver vi ju hjälp för att lyckas. Men vi försöker någon gång ill själva först. Under tiden ska jag försöka fokusera mer på allt det fina vi har, och på hälsa och motion. Jag ska börja löpträna och få bort all hets kring bebis nu. Jag måste helt enkelt bli glad igen! Så jag kommer inte vara så aktiv här kommande 8 veckor, men jag kikar såklart in då och då för att hålla koll på er allihop. Och jag skriver såklart om det tar sig under tiden. Vem vet, det kanske är just det här min kropp behöver för att få göra bebis ifred!? Kram på er!!!

• Nellin

Jag kikar in och säger hej!

Hur mår ni? Några plus i tråden?
    Här är det träningsfokus som gäller och det har varit så skönt att få bort bebistankarna! Och om ni visste hur mycket jag har fått gjort här hemma också. Ni vet sånt där som ligger och gnager men som man aldrig tar tag i, som att rensa förråd och garderober, eller sortera alla papperslådor. Jag njuter av sommaren och har fått igång kroppen ordentligt med min träning och kost. Livet är härligt!

Vi försöker ju fortfarande, men med lite mer distans just de kommande två månaderna. ÄL nästa vecka så vi kommer köra på. Tar det sig så gör det, om inte så har vi ändå en härlig utlandsresa att se fram emot om 7.5 veckor.

Jag tänker ofta på er och måste ibland säga åt mig själv att inte gå in här och läsa varje dag. Det är ju en vana, och jag kommer att komma tillbaka på heltid så småningom, men just nu är det livets andra goda sidor som får regera.

Puss och kram på er jäntor!
    Jag håller alltid tummarna för er! 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus