• Wittra

Vi som försökt ett tag utan plus

Tack för att jag "får" känna så och faktiskt uttrycka det. Ni ska veta att jag allt tänker på er som harvar runt med IVF och allt möjligt!!

Jag kom på att hela kärnpunkten för mig handlar om den där rädslan att aldrig lyckas alls. Fruktansvärt negativt att tänka så förstås...men det som skrämmer mig mest är att hamna i ett läge där jag aldrig kan få barn. Att det skulle vara något fysiskt fel på mig och min man.

Jag ryser vid tanken.  

• Wittra
    Försöker skrev 2013-06-24 20:39:56 följande:
    Wittra - Klart du får känna så! Sen tror jag du satte huvudet på spiken precis där... Det är just den där rädslan du pratar om som är så paralyserande skräckfylld. Åtminstone var (är) det så för mig. Jag känner att jag kan vänta all tid i världen på ett adoptionsbarn (eller ett lyckat IVF försök för den delen, det beror ju på vilken väg man vandrar), bara jag vet att det blir. Det är osäkerheten som tar kål på en, som fräter sönder en...

Sen tycker jag inte nödvändigtvis att det är negativt att tänka så. Positivitet i all ära men självinsikt är också bra, tror jag. Det leder till ödmjukhet inför sånt man kanske en dag måste acceptera. Och om man lyckas (vilket ju verkligen många gör!), då känner man djup tacksamhet. Och så föder det förståelse för andra i samma situation. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, precis. Just adoption är jag rädd för, jag är rädd för att det blir enda alternativet och helt ärligt är jag inte säker på om jag vill det. Att ta hem ett annat barn och uppfostra som sitt eget...nja. Känner mig inte bekväm med det. 

Jag är väl också rädd att vi ska gegga runt i barnlöshet såpass till den grad att vår relation tar stryk. Vi har visserligen varit ihop i 10 år och varit med mycket ihop. Är bara rädd att relationen inte håller för detta....tillslut.
    Sedan ibland kan jag tänka "om vi förblir barnlösa...kommer det hålla då? Kan man leva lyckligt ändå? Eller kommer något ständigt saknas?"

Åh...alla dessa tankar....  
  • Wittra

Zanda: du har ingen mens och inget plus? det kan vara sen eller också för tidigt för test. ta ett test till. Hur man pallar? Man får ju leva vidare ändå. hade varit glad om jag fått ett barn.

• Wittra

Fan, min mens verkar ha kommit!!?. alltså förra började i slutet av maj och pågick några dagar in i juni...nu började mensen idag!? Är det inte lite konstigt? Usch vad orolig jag blev nu!

• Wittra
    Lillnosen skrev 2013-06-25 14:12:52 följande:
    Wittra - När skulle mensen kommit?

Det är lite rörigt, brukar få den runt 1 - 4, men det kan variera lite. märkt Att min cykel brukar ligga mellan 26 - 30 dagar...är det ovanligt? eller ja, räknas det som oregelbundet?
  • Wittra
    Maramina skrev 2013-06-25 14:28:41 följande:
    Om du fick förra i slutet av maj så stämmer det ju med 26-30 då det är den 25 idag.

Har en app för att hålla bättre ordning på mensen,...blev mest fundersam när jag såg att visserligen förra mensen började i slutet av maj men pågick ju ett par dagar in i juni. äsch....jag rör och är trött och virrig. ledsen också...
  • Wittra
    Maramina skrev 2013-06-25 15:21:35 följande:
    Och just det ja, jag antar att mensen de senaste månaderna kommit tidigare och tidigare i månaden? Annars stämmer det inte med att du har mellan 26 och 30 dagars cykler och att mensen alltid kommer mellan den 1 och 4

Japp....visste så sett att det var mensdags men hoppades ju så på att slippa....hade inga symtom heller så...ska ringa imorrn och boka tid efter sommaren för utredning..
  • Wittra

Eftersom det gått ett år nu och den där skitmensen kom så ska jag försöka ringa och boka tid för hjälp. å ena hållet är jag jätterädd , å andra sidan känns det skönt....nu måste vi försöka få börja bena ur varför vi inte blir gravida. det här med vikt retar mig lite, det finns ju kvinnor som är 2 gånger så stora som mig och de lyckas ju bli gravida..... trött jag blir på allt detta.....hade hoppats så innerligt at vi inte skulle hamna i detta läge.... ....men det gäller ju alla...alla vill fixa detta själva....

• Wittra

Alltså jag väger nog mellan 5 - 10 kg för mkt till min längd ...dock har jag inte typ 2 magar och värsta valkarna...... Nu börjar semestern och jag har väl ingen lust att banta då.....måste bara försöka röra mig mer. jag är svintrött om kvällarna....hela denna våren har varit stressig på jobbet och motionen har liksom fått stå tillbaka. stupar i säng på kvällarna...

• Wittra

Det där om att hålla god min när andra blir gravida känner man ju igen......jag har varit så arg stundtals. och jag hatar rådet "slappna av"...sa till min sambo igår att kvinnor i alla tider blivit gravida i alla möjliga pressade lägen, krig, våldtäkt, etc etc....så sa jag också till sambon " det är ju ingen som ber dig slappna av....bara jag som ska göra det tydligen. åhhhh.....:-@

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus