• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker: Du bara tramsar och inbillar dig ;)

Nä, det tror jag faktiskt inte att du gör, jag tror i allra högsta grad att dina symptom är verkliga och inte inbillade. Fast dessvärre kan man ju aldrig riktigt veta med symptomen, och även om det verkar lovande kan mycket fortfarande hända innan BIM... Men vi håller tummarna att det är riktiga graviditetssymptom och en ärta som klarar sig förbi BIM, och ytterligare 9 månader!

• BaPumba

Thotis90: 8 veckor kommer gå snabbt, två cykler bara och sen är ni igång! Det är såklart alltid lite nervöst att gå igenom och man vet ju inte vilka besked man får, men väldigt mycket går att behandla ska man komma ihåg! Jag kände mig lugnare inför vår utredning av att läsa mycket, då vet du mer vad som väntar, vilka tester som tas osv. Det ser dock väldigt olika ut inom olika landsting och även inom samma landsting, men du kan ju ändå få lite inblick.

• BaPumba

Grattis till intagningen Em me! Härligt att du har bestämt dig för en riktning och får något bra att fokusera på. Jag pluggar oxå på Göteborgs Universitet, fast en helt annan riktning. Det är ett väldigt bra universitet tycker jag! Men då börjar du redan nu under våren väl, för antagningen till hösten har ju inte startat än?

• BaPumba

Jz: Vid IVF reglerar man hela cykeln och kroppen producerar inget progesteron alls, så det är därför man tillför det.

• BaPumba

Spännande att du börjar så snart Em me! Du kommer gå på Pedagogen antar jag och jag går på Psykologen, helt olika platser. Men jag bor ju i Göteborg så vem vet, ses på nån spårvagn kanske :)

• BaPumba

Tack för länken Jz, lusläste hela! Men det känns frustrerande och lite oroväckande att så många tipsar om att man ska vara så påläst och ifrågasätta och själv kräva rätt behandling. Kan inte läkarna vara läkare helt enkelt och jag bara vara patient..!

• BaPumba

ÄL+10 idag och spottings redan igår. Antingen nidblödning eller helt jävla vanlig spottings! Är mer regel än undantag att det kommer så tidigt och sen håller i sig ändå till mensen startar. Så jag får väl se om det försvinner... Tröööött på spottings, hoppas det är nidblödning istället. :)

• BaPumba

Solrosen och Försöker: Jag ska oxå ta pergo nästa cykel :) Har tagit en kur, sen hoppade jag över en månad pga eventuell resa, och nu är det dags igen.

Denna helgen har mina tankar snurrat runt jättemycket om cykler, blödningar, huskurer, IVF, adoption... Aaaa, varför är det så segt! Kan nån säga till mig NÄR det där miraklet ska ske så jag kan få tänka på annat ett tag!

• BaPumba

Maramina: Tråkigt med det oväntade beskedet! Du verkar trots allt ta det ganska bra, hoppas din man känner sig relativt okej också. Jag tycker ni har gjort rätt som väntat med barn, allting har sin tid och man ska inte ångra saker i sitt liv.

Solrosen: Jag förstår att kommentaren från din pappa sved! Måtte pergo hjälpa nu, för dig och mig och Försöker! (Och givetvis fler om jag missat någon). Jag ska börja med min andra kur nån gång nästa vecka, vet inte riktigt när jag har BIM för det diffar några dagar.

Jz: Bra kämpat med dieten, redan två fulla veckor! Tur som du sa att du är envis.

• BaPumba

Om man skulle få en nidblödning, hur länge kan den tänkas hålla i sig då? Jag hade blodblandade flytningar under två dagar på ÄL+9 och +10, men nu verkar de helt ha försvunnit. Brukar ha spottings ungefär vid det här laget, får väl se om de dyker upp. Det får hemskt gärna komma ett plus i slutet på veckan istället!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus