• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Tjejer, det är en sak som jag har tänkt på och funderat kring flera gånger i denna tråden, och jag som gärna skulle vilja att vi ändrar.

Vi ber ofta om ursäkt för oss själva. Vi ber om ursäkt för att vi skrivit ett långt inlägg eller att vi gnäller. Vi ber om ursäkt för att vi beskriver hur våra flytningar ser ut. Vi ber om ursäkt för att vi inte hinner läsa allt eller svara på allt. Jag blir lite ledsen när jag läser våra ursäkter. För vi är helt vanliga människor med helt vanliga kroppar och helt vanliga behov.

Vi har olika slags flytningar. Ibland är de slemmiga, bruna, blodblandade, krämiga. Det är inget äckligt, det är så våra kroppar fungerar. Vi har massa känslor inom oss, ibland är de glada och ibland är de ledsna. Ibland vill vi bara gräva ner oss och gnälla och klaga på hela världen, och det är helt okej. Ibland vill vi skriva ett kort inlägg, ibland ett långt och ibland inget alls, och allt är lika okej. Ibland orkar vi läsa allt, ibland hoppar vi över en del, svarar på vissa inlägg, svarar inte på andra, och det är också helt okej. Ibland vill vi skriva om andra saker än bebislängtan och symptom, och det är också helt okej.

Vi är ett gäng fina kvinnor här inne som stöttar och peppar varandra, och jag tycker inte att vi behöver be om ursäkt inför varandra. Vi finns ju här för varandra.

• BaPumba

Nellin, jag längtar efter att få se ditt plus imorn! För det bara måste vara ett riktigt plus nu, det kan inte vara något annat!

• BaPumba

Aaaa det är en så härlig och sprudlande stämning här inne nu! :D

Jag håller med dig helt Lillnosen, jag trodde aldrig att man skulle kunna bli ett så härligt gäng och komma varandra så nära i ett internetforum.

• BaPumba
    jagsaknardig skrev 2012-12-21 18:14:47 följande:
    Ja, jag skulle så gärna vilja börja med det nu men min gyn säger att jag måste vänta tills utredningen :( trodde det skille räcka med blodprover som visar utebliven äl med tydligen inte.. sen är det 3 månaders väntetid för utredning här i Göteborg tyvärr. Orkar dock inte vänta mer, vill bli gravid NU!

Jag gjorde utredning i Göteborg. Privat men till samma kostnad som hos landstinget (dvs 200 kr per gång). Fick tid i stort sett på en gång. Ligger i Nordstan.

www.aesculapius.eu/gyn/
  • BaPumba

Nellin jag surfar från mobilen, dessutom med sänkt ljusinställning, och jag ser strecken hur tydligt som helst! Jag vill gärna vråla ut mitt grattis på en gång, men jag väntar tills du tror på det själv och vrålar ut ditt tydliga digitala plus till oss här inne. Längtar tills du gör det! :D

• BaPumba

Nellin: Usch och fy! Jag hoppas det syns något om du testar i eftermiddag eller imorn, man får inte bli lurad av test tre dagar i rad, det får man bara inte för världen får inte vara så orättvis och elak! Jag känner så väl igen detta, du var ju med om något liknande för ett tag sen, då när det blev massa tjafs i tråden om det var spökstreck, tidigt missfall osv. Det är inte klokt om det är något liknande för dig igen! Jag hoppas SÅ att det var något fel på dagens test.

Det är inte konstigt att ditt hopp har stegrats fast du försökte låta bli, du har ju fått positivt tre dagar i rad! Det är omöjligt att inte springa iväg i tankarna då.

Långa kramar till dig

• BaPumba

Lillnosen: Jag håller tummarna för bästa julklappen imorn. Men OM det inte blir nån julklapp och mensen kommer istället kan man verkligen inte rå för att man bryter ihop. Klart hoppet skenar, att inte låta det skena ibland är ungefär som att "slaaaappna av så blir du gravid", omöjligt med andra ord!

På tal om slappna av läste jag på clearblues hemsida, råd för att bli gravid, att man ska ta det kallt. "Att ta det mentalt kallt kan också vara till hjälp för er båda! Ju mindre du oroar dig och stressar, desto större är chansen att uppnå befruktning." Forskning på det, tack! Hur kan en sådan sida sprida ut sådan information??!

• BaPumba

Nu har det slagit om till julafton! :D Jag hoppas att alla ni fina kvinnor får en fin jul och kan njuta av den, oavsett vad som händer på bebis/mens-fronten.

Idag har mina två systrar varit här och vi har lagat massa vegetarisk julmat, så jag ser fram emot julbordet imorn. Och att träffa familjen. Snön yr utanför och julstämningen börjar kännas i luften :)

GOD JUL alla underbaringar

• BaPumba

Solrosen: Jag känner igen mig med att vara äldst och vilja vara först. För flera år sedan hade jag ett annat förhållande och vi försökte få barn, och då kändes det jätteviktigt för mig att jag skulle bli först bland syskonen. Ingen av mina syskon har barn ännu och ingen av dem är ens i närheten av att skaffa, men för mig är det inte längre så viktigt att vara först. Jag har förlikat mig med att det tar lång tid för oss och om någon av syskonen skulle hinna före, so be it, bara vi får barn någon gång!

Det är klart att det är speciellt att vara först, men så snart det kommer ytterligare ett barn blir det utsuddat, det är jag övertygad om.

• BaPumba

Jz: Det finns flera sätt att smaksätta vanligt vatten. T.ex. med gurkskivor, apelsin, lime eller citron. Kan säkert funka med vilken frukt som helst. Eller bär. Hallon kanske? Havtorn? Men kolsyrat vatten emellanåt är ju ingen dum idé!

Fina tallrikar ni har förresten!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus