• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Stora My, usch å blä för mens Skrikandes Vi verkar vara många som vill bli av med några kilon Glad Ja allt som underlättar att bli med bebis och sen även är bra för hälsan och kommande grav lär ju inte skada!

FridaF, tack för tips! Tyvärr fixar jag inte avocado, det ser så gott ut..men jag kan bara inte få ner det Kräks Får hålla mig till andra nyttigheter istället. En del grovriver blomkål och morötter, ner i kokande vatten lite snabbt och äts sen istället för ris. Inte testat det själv, men det borde ju funka kanonbr! Tur jag gillar keso och bär iaf, det är en favorit som jag äter nästan varje dag Glad

Oj va många som ska testa Bisolvon Förvånad Hoppas det funkar för er! Vi kör helt "naturellt" nu,endast multivitamin kvinna/man så att inget naturläkemedle stör utredningen eller provresultat.

Nu blir det matlagning och sen middag vid tv´n och kolla OS-final i handboll!!
  • JZ79
    Rebster, KRAM!! {#emotions_dlg.flower} Fattar inte varför de som inte vill ha barn just nu verkar yngla av sig som faaaan! Skrikandes Förstår precis hur du känner gumman..gråt och släpp ut all frustration, det brukar kännas lite bättre efteråt Hjärta

FridaF, jag hade inte vågat ta Bisolvon. Vi vågar inte ta några mediciner/naturläkemedel som inte vår läkare vet om just för att inte störa nått provresultat eller tolkning av resultat.

Em me, välkommen! Här har du vår bim-lista www.familjeliv.se/Forum-1-336/m65594227.html

Här är det bara en seg väntan på bim....på fredag är det tänkt att kärringen INTE ska komma Flört
  • JZ79

Nellin, inte ett endaste symtom...kanske just det som är ett symtom?? Haha! Vi får se vad som händer, hoppas såklart att ett mirakel har skett. Jag testar inte förrän kanske en vecka efter bim. Hatar negativa tester å har slutat att testa före bim å även på bim. Några ggr har kroppen lurat mig å jag testat 2-3 dagar efter bim, - på stickan å sen kommer mensen som ett jäkla hån. Nejdå, en vecka över bim passar bra till mitt digitala som ligger å väntar. Det enda test jag har kvar hemma.

• JZ79
    Ciccie, låter jobbigt Rynkar på näsan Hoppas du får en bra första dag ändå! Kram {#emotions_dlg.flower}

Här verkar mensen ha kommit idag?!?? Förvånad 5 dagar för tidigt Obestämd Fick blod på pappret nyss och får väl se om det drar igång ordentligt, den har aldrig kommit såhär tidigt förr Förvånad
  • JZ79
    Cicce, va skönt att stressen försvann och du fick en bra dag på jobbet!! {#emotions_dlg.flower}

Tack för pepp tjejer, men tyvärr ingen nidblödning..här är mensen i full gång Skrikandes Tror min kropp strular lite efter morfinet jag fick i samband med op. Äter inte det längre så nästa äl och mens borde vara som vanligt..eller ja, mensen behöver helst inte komma på jäkligt länge, men ja, ni fattar vad jag menar. Tungan ute Blir inte så ledsen längre när mensen kommer, känns som förbereder mig på att vi aldrig kommer lyckas själva....även om jag givetvis hoppades även denna månad..
    JAja, nya tag när tanten har försvunnit! Kram på er!
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-08-13 19:23:08 följande:
    Måste bara fråga vad ni tror, funderar lite över vår utredning och provsvaren. Vi får ju inte dom förrän läkarna diskuterat med sköterskorna i september tidigast som de sa till mig. Mina provsvar bryr jag mig inte så mkt om för jag vet ju vad jag "lider" av & att de första TSH och FSH var bra värdden. Men sambons är jag lite orolig för, om det är nått fel på hans spermier. Han lämnade in prov i Maj, OM det skulle vara få spermier eller nått,borde de inte kontaktat oss och sagt att han får ta om 3 månader senare igen,alltså i augusti nu? Eller menar de att de ska diskutera hans svar, och om det är nått fel ska han få vänta ännu längre och ta om?Känns ju som månaderna går då....vad tror ni?
    Känns ju som att de borde kontaktat din kille om det var nått fel på provet. Vår läkare skrev brev om mannens provsvar och det var daterat samma dag som mannen lämnade in sitt prov. Det analyseras ju direkt. Kan han inte ringa och fråga om svaret? Min man hade ju få och svaga spermier och de va ganska säkra på att det berodde på inflammation (nånstans där nere, ingen vet exakt vart Förvånad) Vår läkare tyckte mannen skulle till urologen men de svarade tillbaka att de inte tar hand om sånt nu utan det ska behandlas si och så. Om din sambo hade haft ett dåligt prov så borde de ju kontaktat honom för behandling eller be honom lämna ett nytt. Får man inte alltid lämna ett andra prov om det första är dåligt? det tror jag...
  • JZ79
    Pastell och Kravmärkt, jag äter ett snri- preparat...typ samma som ssri fast tillhör en av de nyare sorterna..De gamla funkade inte för mig denna gång jag blev dålig..(skönt att inte vara ensam om att äta sådana piller) Undrar om grapejuice har samma inverkan på snri Obestämd Gillar iofs inte ens grapefrukt...men känns bättre å prova det än bisolvon om jag/vi skulle testa nått någongång när maken lämnat sitt nya prov.
  • JZ79
    Solrosen, ta blodprovet iaf! Så får läkaren ta ställning till provsvaren. I värsta fall får du göra om det nästa månad. Kan ju varit en liten blödning när ägget släppte?? Hoppas!!

Pastell, fy va jobbig dag i skolan...kram!!

Em me. beklagar ditt mf :( Måste vara tufft när så många runtomkring är gravida på jobbet. kram!

Ja här är det fortfarande mens å händer inte mycket..
  • JZ79
    72dagar skrev 2012-08-15 07:36:30 följande:
    Var på första ivf-besöket igår. Han tittade på våra provtagningspapper å gjorde vul. Var runt dag 60 efter trippel pergo. Hade tydligen en äggblåsa på 12,5 så vi avvaktar en vecka å ser om det blir ägglossning av det. Annars lät det lite fifty fifty om det blir bara puregon eller att man kör ivf direkt. Så nytt besök måndag. Äntligen lite nytt hopp å ljus i mörkret. Känns härligt! Han verkar dessutom väldigt trevlig. Så nu är det att rulla i sänghalmen igen. :) hade lite tappat lusten efter att hoppet dött men nu så!
    Kör hårt i sänghalmen Flört Bra att ni fick ett så snabbt återbesök, håller tummarna!
    Malin1988 skrev 2012-08-15 08:29:46 följande:
    Lite dumma fgor kanske. Men vi ska börja utredning. Oktober. Har ägglossning, har blivit gravid för snart ett år sen men slutade i missfall. Vad är skillnad på provrör och IVF? Vad händer om spermierna är normala och jag har ägglossning? Kan man göra något då eller är det bara om man ej har äl eller att spermierna är dåliga som man får hjälp? Känner mej så förvirrad...
    Provrör och ivf är samma sak. Du kan få hjälp även om du har normala värden och då blir det troligtvis ivf. Om ni inte har barn sen innan så får ni hjälp när det gått ett år från senaste mf. Vi kommer nog få göra en ICSI då makens spermier är få och inte så pigga. (men vi hoppas de mår bättre nu efter en rejäl antibiotikakur) Enkelt sagt så gör dom såhär vid ivf lägger de ägg och spermier i en skål och spermierna får själva simma in och befrukta ägget och sen sätts det in i dig. Vid icsi väljer de ut den bästa spermien och hjälper den in i ägget och sen sätts det in. Så skillnaden är bara själva befrukningsmetoden. Det plockas ut och sätts in på samma sätt. Fast på mannen får de i värsta fall ta ut spermier direkt från testikeln om det finns för få i provet han lämnar. Så funkar det på ett ungefär här i Västragötalands regionen..
    Hoppas jag inte gjorde dig mer förvirrad Flört

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus