JZ79 skrev 2013-12-21 16:27:52 följande:
Hallonbacken, min man äter: multivitamin för män, omega3 70%, zink, selen + e-vitamin (en tablett innehåller båda, inte hittat en med bara selen men hört att E oxå ska vara bra), D-vitamin, folsyra. En FL-väns man fick mycket bättre spermaprover efter att ha ätit
Denna cocktail några månader. Hon hade läst nån studie och även om min man inte fick bättre resultat så fick han sämre när han slutat

Så nu har han börjat igen...jag delar i en doser till honom

Han ska lämna nytt prov nästa år å vi har bestämt att han äter alla vitaminer tills dess. Läkaren ville inte uttala sig om de va pga att han slutat med alla vitaminer vid senaste ivf:en som provet var sämre, men man vet hu aldrig...
JZ: Sambon var positivt inställd till att testa för att öka chanserna. Har kollat runt lite och det är en liten djungel det där med vad de innehåller samt hur mycket... Har försökt hitta en multivitamin man som innehåller alla saker men närmast jag kommer är Life Multivitamin som innehåller allt utom Omega3. Något experttips?
Ringde även vårt Landsting idag och de sa att det fanns en anteckning från 18/12 om att remissen förbereddes och skickades så den är på gång. Kändes skönt att höra för då vet vi att den inte har stannat upp någonstans på vägen utan att vi kommer att få en kallelse när de öppnar upp RMC efter helgerna igen.