Inlägg från: hallonbacken |Visa alla inlägg
  • hallonbacken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi var tvungna att vänta en cykel så nu hoppas jag att mensen dyker upp i helgen som den ska sedan är det äl-test till omslag och insättning 6 dagar efter det. Borde bli insättning i mitten av april.

Hur går det för er JZ? Borde väl vara resa till Grekland snart om jag inte minns helt fel?

• hallonbacken

Ja, det var nog ET som vi sa att de skulle ske ungefär samtidigt (så samtidigt som saker sker i denna processen med olika cyklar och regler...)

Någon som vet vart man kan köpa fler äl-stickor till de testen som Dakine har här ovan? Har inte tillräckligt för kommande testning och känner inte att jag vill köra med de billiga stickorna då jag så sällan äl-testar att jag känner mig osäker då.

• hallonbacken

Det är alltid tungt när andra lyckas före en själv men detta var ändå lite extra när det blev tredje paret under en vecka. Men allt vi kan göra är att fortsätta kämpa så nu hoppas vi på att mensen kommer som den ska så vi kan sätta in ett fryst embryo efter påsk.

Gweny. Även om jag hade velat slippa allt vad IVF och fertilitetsbehandlingar heter är det ändå häftigt att det går att göra och att vi får testa det. Lycka till idag!

• hallonbacken

Är less på att vänta nu! Vi var tvungen att vänta en cykel efter det misslyckade IVF-försöket i februari och nu är mensen (hittills) två och en halv vecka sen... mensen hoppade över en cykel efter ivf-försöket som inte blev någon återinsättning förra sommaren så misstänkte att den kunde göra det även denna gången. När den väl kommer får vi göra FET med en 5-dagars så då är det ytterligare tre veckor efter det att mensen kommer.. är bara segt att vänta!

Det har ju inte blivit bättre av att vi för några veckor sedan fick 4 gravidbesked inom en vecka (!) och sedan ytterligare ett veckan efter.. nu känns det verkligen som om alla kompisar bara går före i kön..   

Lite lätt less över detta nu..!

• hallonbacken

JZ: Härligt att höra att du mår bättre nu och att du får köra igång med behandling nu! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång för er

• hallonbacken

Igår kom äntligen mensen efter att (nästan) hoppat över en cykel! Onsdag nästa vecka börjar jag äl-testa och räknar med FET ca 5-6 maj om inget strular. Skönt att äntligen vara igång igen! Glad

• hallonbacken
    Gweny skrev 2015-04-14 12:33:17 följande:
    Så bra! Hoppas det går som planerat.

Jag får tyvärr vänta ett tag till innan det drar igång med stimuleringen.
    Ska ni köra igång med en ny IVF eller stimulerar du för att få fram ägglossning? Vad är det för tidplan för er?
    Wittra skrev 2015-04-14 12:34:30 följande:

Det gick inte denna gång heller.

Tråkigt att höra att det inte funkade :(
  • hallonbacken

Spännande JZ! Hoppas verkligen för er denna gången!

Själv har jag precis börjat äl-testa (dag 10) men lär väl dröja typ en vecka innan jag får omslag men sedan blir det FET Glad

• hallonbacken

Jag hoppas verkligen på denna gången för oss! Är nästan rädd för att jag hoppas och tror för mycket på det för jag vet inte riktigt hur jag ska hantera om det inte går vägen.
    Jag och min kille ska gifta oss i början på juni och vi vet om att det kommer att vara (minst) fem gravida (!) där samt två spädbarn som är typ 2 månader gamla.. Vi kände i vintras att vi ville ha något annat att se fram emot och fokusera på än barn så då bestämde vi oss för att gifta oss. Innan har vi alltid sagt att barn är prioriterat men nu när det inte har gått som vi har velat så blir det bröllop istället, vilket så klart är jättekul även om vi vet om "anledningen" till att det blev just nu. Detta gör ju det extra jobbigt när "alla andra" lyckas få barn och kommer att vara gravida på vårt bröllop.  Av denna anledningen vill jag ju väldigt gärna att vi också har lyckats tills dess. 

• hallonbacken

Har nu fått tillbaka ett fint 5-dagars embryo. Tyvärr hade inte det första klarat upptiningen så de fick tina ytterligare ett så nu har vi detta och två i frysen.

Kul att det händer så mycket i tråden nu. Hoppas på många plus nu!

• hallonbacken
    JZ79 skrev 2015-05-04 19:35:31 följande:
    Skönt med ett 5-dagars, det som finns kvar i frysen räcker gott och väl till syskon sen Kram!
    Hoppas så att du har rätt JZ! Håller tummarna för oss båda och för alla andra i tråden som är på gång!
  • hallonbacken

STORT STORT GRATTIS JZ!!!!! Så underbart! Håller med föregående talare med många nya plus i tråden :)

• hallonbacken
    wonders skrev 2015-05-18 09:42:22 följande:

Grattis Hallonbacken! Hur var det nu gjorde ni försöken i Sverige fortfarande eller hur var det?

Vi håller fortfarande på med de landstingsfinansierade försöken i Sverige. Har gjort två inseminationer samt en IVF som misslyckades och nu lyckades det på första FET. 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus