Vi som försökt ett tag utan plus

Det var någon i denna tråd som skrev något om att hon visste att mannens spermier var ok. Jag letade efter inlägget, men hittade det inte nu. Det jag undrar är om man kan få gå och testa sig, både mannen och jag? Så man inte går månad efter månad och försöker och egentligen skulle behöva hjälp. Jag har ju iofs redan kollat prolaktin och vul på äggstockarna, eftersom jag hade ont i dem - men där var det inget fel. Sen finns det säkert andra saker som kan vara fel. Vad kollar de innan man får börja med ivf?
å herregud- jag kunde inte låta bli...
Gjorde precis ett test precis å är helt gråtfärdig... jag tror jag är gravid!!!
Min sambo har varit bortrest sen i onsdags å kommer hem i kväll- kunde inte vänta till imon på han *S* dom har ju ändå alltid varit tomma/ negativa...
Vad tror ni? Det e ju svagt men det är väl ändå där???
Emma: Jag såg det när jag letade reda på BIM-listan :) Då tog det inte så lång tid för er, vad skönt :)
Kollade just BIM-listan, lillsnufflan, dök din mens upp så tidigt?! Brukar du vara väldigt oregelbunden? Såg att vi hade samma BIM om 6 dar
Här är BIM-listan så alla nya kan fylla i. Jag tar bort EmmaG som plussat :)
BIM Januari 2012
1
2 Mariaclaesson (12e försöket, Första barnet)
3
4: Radioactive
5
6
7: Love life 12
8
9: April2010
10
11
12
13
14: attfångaenfjäril (9:e försöket 1:a barnet)
14: kribb (6e försöket, första barnet)
15
16 Tilly (8:e försöket, första barnet)
17 Svea10 (8:e försöket, andra barnet)
18 Fru 2011 (tredje försöket, första barnet)
19
20: mave44 (7:e försöket, andra barnet)
20: Lillsnufflan (8:e försöket, tredje barnet)
21:
22
23: Aspartam (9:e försöket, andra barnet)
24: Kaylie (12:e försöket, första barnet)
24: Deecember (5:e försöket, första barnet)
25: Maramina 26:
26: cindy03
27 JZ79 (7:e försöket, första barnet)
28
29
30: kristin10 (femte försöket, första barnet)
31
Fru2011: jag kan tyvärr inte se ett streck på min dator, men du hade väl inte BIM än eller?
Vad det gäller hus kan det vara bra om rören inte är hundra år heller och elen bytt realtivt nyss är oxå ett plus.
Attfånga: som ngn sa så behöver ju inte ett minus betyda något.
Attfånga: så tråkigt :( Lider med dig :( Vi alla härinne vet ju precis hur det känns.
Jag tog ett test imorse och det var supernegtivt och jag börjar få alla mina menssymptom, så den dyker väl upp om ett par dar :( Efter denna omgång ska vi göra ett uppehåll på 3 månader. Dels för att det är så jobbigt psykiskt och dels för att vi helst inte vill att barnet ska födas så sent på året (kanske en dum lyxtanke, men vi känner så just nu. Kanske ångrar jag detta om det sen tar väldigt lång tid igen).
I natt kom mensen :( Nu tänker jag ta en paus från FL och försök till barn. Orkar tyvärr inte försöka och misslyckas hela tiden :(