• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Ciccie86 skrev 2012-10-16 07:50:54 följande:
    Tack för dina ord Stora My! Man vill ju hoppas! Ska prata med min sjukgymnast idag också ang det läkaren sa om uppluckrade fogar.. För idag har jag riktigt ont i nedre ryggen plus en jävlans molvärk i nedre magen.. Är så rädd att mensen är på g.. Cykeldag 33 (BIM+4 eller 5).. Kommer ej våga gå på toa idag och jag har en känsla av att dagens behandling kommer göra ont!!!
    Men det låter ju ändå lovande, snart måste du testa igen :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    stegen skrev 2012-10-16 07:07:06 följande:
    Då var det dags för spolning idag, är väldigt nervös men hoppas det inte gör speciellt ont på mig heller! Spännande att se om jag haft min ägglossning än eller inte, har haft känningar men får det definitivt idag på UL! Hör av mig sen!

Lycka till!

Jag ska på ögon med min minsta plutt idag, verkar som han behöver glasögon, känns konstigt att tänka sig honom i glasögon :)  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Schniiigel skrev 2012-10-17 21:41:47 följande:
    Bim+2 idag. Har en fråga.. Gör ni gravtest utan er sambos vetskap eller pratar ni ihop er?
    Vill köpa ett på fredag om inte tant röd kommit. Men sambon vill vänta längre. Jag vill veta helst nu.
    Men tycker det är något vi kan bestämma ihop.. Hur gör ni? Struntar ni i er sambo?

Jag testar tidigt och mycket och berättar inte för min man om det inte visar något. Jag köper billiga tester på nätet och sen ibland doc morris om jag tycker mig se något, sen kör jag digital om jag får positivt på andra test innan. Han vet att jag testar och har inget problem med det.
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2012-10-18 13:32:26 följande:

Jag tror inte heller på att bara man slappnar av så blir man gravid. Vore det så enkelt hade jag redan haft en bebis eller i alla fall en gravidmage
    Nej det där är bara skitsnack! Man ska vara rejält sönderstressad för att det ska påverka fertiliteten. Om man är utbränd, eller svälter sig tex då kan ju ägglossningen rubbas eller utebli och det påverkar ju så klart. Men inte för att man väldigt gärna vill bli gravid och tänker på det mycket och hoppas. Det tror jag inte en sekund på!
  • kanske 4a

i morgon är det dags, äl +8, här ska testats! :)

• kanske 4a
    Jayt skrev 2012-10-18 14:48:42 följande:
    Kanske 4a, håller tummarna att det visar positivt!
    Jag är också på Äl +9, BIM- 5. Gjorde ett test förut, ej morgonurin och tyckte mig ana nått men det var säkert bara inbillning haha

Hoppas det blir starkare snart då. Ska bli väldigt spännande, jag har ju fått för mig att vi lyckats denna gången :)
    Malin1988 skrev 2012-10-18 15:22:47 följande:

Så spännande!!

Japp, jag jobbar i morgon så jag kan berätta hur det gick i morgon kväll :)
  • kanske 4a
    Ciccie86 skrev 2012-10-18 20:16:58 följande:
    Spottings här.. Men ingen mensvärk.. Men antar att mensen kommer..

Men då, vilket segdraget drama.
  • kanske 4a
    Folivee skrev 2012-10-19 16:09:20 följande:
    Hoppar gärna in med er här, mitt i smeten! Dock brukar det alltid vara svårt att klämma sig in i då alla blivit så bundis redan, men man måste ju försöka! Tungan ute
    Jag och min fästman försöker oss på första barnet, vilket vi har gjort nu till och från över två år. Med uppehåll från operation och besvikelse.
    Mensen försvann igår och har typ äl runt 31/10, + - 10  dagar med en skumt oregelbunden mens. Men hoppas på ett plus så snart som möjligt, och hade inte varit helt fel att få en fin liten överraskning i julklapp! Solig
    Välkommen hit, här är alla välkomna!
  • kanske 4a

Ciccie: Trist att mensen kom, men skönt att få klarhet till slut.

Nellin: det låter otroligt spännande!!

Jag testade ju i morse men det syns inget, men så hade jag varit uppe och kissat kl 3 och sen bara hållt mig tre timmar.        

• kanske 4a
    Selina02 skrev 2012-10-19 18:50:30 följande:
    Hej! Rubriken passar mig ganska bra! Så jag vill gärna hoppa in här och följas åt. Lite om mig: är 34 år.
    Har slutat med p-piller Juli 2011. Blev gravid Maj 2012, fick MF Juni 2012. Har försökt på nytt i Augusti, September och nu Oktober. Har BIM nästa vecka men känner mig ganska säker på att det inte blir plus! Mellan juli 2011 t o m Maj 2012, så försökte jag inte "riktigt" dvs inga äl-tester, ingen äl-kalender....(pinsamt, men visste inte ens hur man räknade äl osv)....har en dotter som är 10 år, det tog 1-2 mån då. Den senaste tiden har "att-bli-gravid" varit ganska stor, och har verkligen tagit på mina krafter, känner mig mer och mer deppad och nedstämd, speciellt när jag möter så många andra gravida varje dag.....Gråter

Välkommen du också! Beklagar ditt missfall, jag fick också ett i juni i år. Lycka till!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus