• mamma0702

Vi som försökt ett tag utan plus

stegen skrev 2012-12-20 10:26:26 följande:
    Har nu varit med om det mest underbara ögonblicket i mitt liv! 1 liten böna på 11mm med tickande hjärta! Jag är så lycklig, och det känns så overkligt och så underbart!
    Åh herregud så  härligt!! Gravid

En stor kram till dig Glad
  • mamma0702

hmm..tror jag har äl typ nu Skrattande ont på höger sida (nere) ..svårt att sätta mig ner och sen när jag ska ställa mig upp..gör även ont ibland när jag går.. hade samma värk förra månaden mitt i cykeln så det måste vara de Skrattande

magsjukan har släppt taget om sonen verkar det som Glad vi fick till det igår trots sjuk son, får väl se om vi smitta varann nu oxå då Cool men vad gör man inte.. påt igen ikväll Tungan ute

Kram på er!!

• mamma0702

Idag är värken som jag hade igår nästan borta så det måste ha varit äl igår .. Det bara MÅSTE vara så !! Så bim blir en dag tidigare då , 3:e januari :) så typiskt .. Nu börjar hoppet tändas igen för att sen börja dala några dar innan bim , hur man håller på :) men just nu känner jag mig vääldigt glad :)

Skickar iväg många positiva vibbar från mig !! Nu ska det bli fler plus i tråden

• mamma0702
    kanske 4a skrev 2012-12-21 09:43:26 följande:

Kram till dig jag fick mens i natt :(
    Blä för mens Rynkar på näsan kram
  • mamma0702

Tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av att inte gå och tro att man är gravid :)

När jag blev gravid med sonen testade jag inte förrän 1 vecka EFTER bim .. Av just den anledningen att jag var stensäker på att Mensen skulle komma när som helst :) fattar ju inte än idag att jag inte testade tidigare ;) men , men .. Trodde som sagt inte att jag var det fast vi kämpade på precis som nu :)
    Kram !! God jul !!

• mamma0702
    Pastell skrev 2012-12-26 21:27:21 följande:
    Jag blev inte gravid denna gång....jag testade negativt alldeles nyss. Jag kunde inte hålla mig.....2 dagar innan bim och jo, det borde synas nått vid det här laget...så det är kört. Jag vet det.

Kul.
    skit!!

kram
  • mamma0702
    Pastell skrev 2012-12-27 08:24:33 följande:
    Hej vänner!

Jag har bestämt mig för att ta en paus från familjeliv, från nätet överhuvudtaget. Det blir för mycket för mig, jag har bara barn barn barn och graviditet i huvudet. Jag stressar upp mig, jämför, läser om allt möjligt,oroar mig.
    Orkar inte mer. Jag behöver en paus från allt.

Så har bestämt mig för att avregistrera mig från FL.

Men kommer gå in nån gång och kolla hur det går för er även om jag inte är registrerad.

Håller alla mina tummar för er tjejer! Ni är sådana kämpar! Ni är bäst! Hjärta

Puss och Kram
    Trist men förstår precis Glad själv har jag tagit bort FL appen från min telefon Glad blir lite lätt galen av att sitta och läsa dag ut och dag in..

kram
  • mamma0702
    Stora My skrev 2012-12-27 20:17:54 följande:
    Nu har jag testat tydligt positivt. Så glad att det äntligen tagit sig, på försök 17, och bästa julklappen.
    ÅH va roligt Skrattande  Grattis!!

Nu fick jag iallafall lite hopp tbx , tack!!  Skrattande

• mamma0702

Hur va det nu igen Stora My ??  några "hjälpmedel "  ?? Alltid kul att veta när det är någon som lyckas Skrattande

• mamma0702

Usch Rynkar på näsan  är inne i en fruktansvärd deppig period just nu..började på julafton och har fortsatt sen dess. Gråter  och är allmänt irriterad och deppig..kan lixom inte hålla tbx tårarna längre.Spelar ingen roll vart jag är någonstans, förut kunde jag hålla mig men inte nu längre Rynkar på näsan Som tur är är jag ledig nu från jobbet men vill ju inte visa allt för mycket för sonen.. Fan vill bara att detta året ska ta slut !! Har varit den värsta julen i mitt liv tror jag!

Imorgon är sambon ledig men då ska han bort, en resa som är inbokad sen länge men det är trist att han ska åka..skulle behöva han hemma.

Kram på er!

• mamma0702

Tack för kramarna, det värmer Glad Idag känns det väl lite bättre tycker jag, ser alla saker som jag varit ledsen för lite positivare idag. Även om det inte är så roliga saker så kan man ju inte gå och gräva ner sig helt och hållet eller hur ? Behövde väl rensa ut lite kan jag tro.

Håller alla tummar jag har för att det ska bli fler plus denna månad!!

Träning ja Skrattande va e det ?Flört hatar att gå på gym men avundas dom som går dit Tungan ute har tänkt att jag kanske ska börja simma men det har inte blivit av Rynkar på näsan ska invänta nya friskvårdskupongerna på jobbet, sen MÅSTE jag ta tag i detta..

Idag har jag jätteont i svanken samt mensvärk ?? Känns som att jag ska få mensen när som helst men det är ju bara  Bim-6 idag.. Kan ju hoppas att det är ett gott tecken Skrattande kanske hänger det ihop med att jag hade ont i tjejmagen på äl +5 ?? Vågar inte hoppas för mycket Rynkar på näsan

Äter oxå Multivitamin Kvinna, min sambo äter inga vitaminer men det ska vi skaffa Glad

Förrästen.. sonen har fått vattkoppor Rynkar på näsan tyvärr blir vi hemma (inne alltså ) idag med då.. men imorgon är sambon hemma så då ska jag åka till min mosters schabby chick butik å fynda Glad

kram

• mamma0702
    Thotis90 skrev 2012-12-29 15:48:06 följande:
    Jag kom att tänka på en sak vad gäller ägglossning. Någon annan som inte har genomskinliga och trådiga flytningar vid ägglossning? Jag brukar ha ökade flytningar precis innan ägglossning. De är tjocka och påminner om yoghurten activia... De luktar inte och har ingen konstig färg. 
    Har bara trådiga flytningar vissa månader inte alla. Har däremot vääldigt hala flytningar omkring äl nästan varje månad..ibland blir det torrt en dag, antar att det är direkt efter äl men vet inte säkert.

Åh fy farao va de drar i tjejmagen.. fan om det inte tar sig nu Tungan ute

kram
  • mamma0702
    Försöker skrev 2012-12-29 16:10:57 följande:
    Håller tummarna stenhårt!  Glad
    Stora My skrev 2012-12-29 16:15:56 följande:
    Mamma0702: håller tummarna.

TAck! är så sugen på att testa vilket jag inte alls brukar göra..har bara ett gravtest så tänker vänta några dagar. Som sagt så kan det lika gärna vara pms vilket vi alla fått erfara..och ett test kan vara missvisande så nej jag väntar Skrattande fast det kliar i fingrarna..har inte haft den här känslan förut..
  • mamma0702
    Maramina skrev 2012-12-29 19:48:41 följande:
    Mamma0702: håller tummarna för att det är dun tur nu!

I walk the line: visst kan det vara det, men det kan samtidigt vara så att det inte rinner ända ner till slidmynningen för dig. Det gör inte det för alla nämligen. Dessutom vore det väl konstigt om det varierade så mycket från månad till månad vad det gäller hormonerna i dig? Eller är det så att du gör något särskilt vissa månader (äter, motionerar mer, stressar eller liknande) och som kan ge skillnaderna?

Själv så inväntar jag mens alternativt något som skulle kunna tolkas som plus på stickan. Nu har jag denna månaden varken tempat eller testat ÄL men tror att BIM borde vara imorgon. Än så länge är gravtesterna blanka som nyfallen snö. Fast det är kanske lika bra det med tanke på jobb och hur jag mått idag Jag har verkligen inte varit på topp idag, snarare tvärtom. Och tankarna på hur bra mamma jag egentligen är har fått mig att fundera på alla mina brister som just mamma och inse att jag kanske inte bör försöka mig på att skaffa några fler barn. Att jag borde kanske inte skaffat ens det barn jag redan har med tanke på hur ego jag är och vilket behov jag har av lite egentid.

Så, PMS-Depp av värsta graden och en massa uppgivenhet, det är summering av dagen som gått
    Jag Hoppas !!

Du det här med motion har jag tänkt på att det kan påverka ganska mycket.. jag var ute och gick /powerwalka ganska mycket för några månader sen..var duktig med det i kanske 3 månader och hade faktiskt dom här trådiga sakerna hängades ( ursäkta utrycket ) när jag var på toa runt äl.. slutade sen med promenaderna och har inte haft nåt sen dess ?? hmm.. tål att tänkas på.. men som du oxå säger så är det ju inte säkert att det "kommer ner" alla månaderna.. men detta är ju så märkbart..

kram till dig!! Du är säkerligen en jättebra mamma! Jag har oxå samma tankar ibland, precis som du så är jag behov av egentid ibland och får väldigt dåligt samvete över det men varför ska vi ha det egentligen ? Vi är inga robototar, vi är människor!

Kram åter igen!!
  • mamma0702

Hej Tjejer!

Har inte varit här på några dagar och ni skriver så mycket så jag kan inte läsa allt Skrattande har skummat igenomSkrattande
    Hade ju ett litet hopp denna månad om att det skulle kunnat vara nåt men tyvärr Rynkar på näsan fick mens igår på dag 25..

Har nu bestämt att jag måste försöka fokusera på att gå ner i vikt istället på att fokusera på att göra barn Skrattande väger alldeles för mycket så det skulle jag ha gjort för länge sen..redan innan vi började försöka. Tror säkerligen att det har med det att göra.. Kikar in lite då och då till er. Och naturligtvis kommer vi att sexa på men kommer inte räkna efter så mycke som man gärna gör just nu.. tiden rinner iväg och jag vill vara här och nu med min son.. inte i görabebisvärlden som jag har varit ..

Kram !!

• mamma0702

Hej tjejer!!

Kikar in en sväng. Har nog inte varit inne på evigheter så finns inte en sportslig att läsa ikapp som ni förstår Flört hoppas det iallafall blivit nåt plus i tråden eller att det går framåt med utredningar mm. Flört

Har inte hänt nåt på bebisfronten för min del men det gör inget, skulle ju satsa på att gå ner i vikt istället nu fram till sommaren..Men det är klart man hoppas ändå det vet ju ni GladMen har slutat tänka att OM..jag blir gravid så tänk om eller MEN..blir jag gravid...Har faktiskt  försökt att sälja bort lite barn grejer som vi sparat och sådär, Jag känner att jag behöver det.. Jag blir lättare på nåt vis GladBlir det så blir det och då får vi väl skaffa grejer då..men har såå mycket kvar..försöker bli av med nån grej då och då Glad  Har gått med i viktklubb nu efter mycket velande vilken metod man ska använda sig av Glad -2kg på 1½ vecka!! Är tänkt jag ska gå ner 1 kg i veckan ..här räknas det kalorier för fullt och det passar mig Glad NU jäklar ska jag gå ner för jag vill bli gravid 2013!! 

Puss på er alla kämpar och glöm inte att ta hand om er och skäm bort er ibland.. För det är NI värda!! Hjärta Nu har vi börjat ett nytt år med nya möjligheter {#emotions_dlg.flower}

Kram

• mamma0702

Hej Tjejer!!

Kikar in en sväng och säger HEJ!

Hoppas ni har det så bra ni kan ha det och att det kanske,kanske har blivit plus nånstans :)

Här är det som vanligt..alltså inget plus ;) men dock -4kg på vågen och några cm mindre runt midjan och det är jag såå tacksam för :) känns hur bra som helst ! Bim om en vecka men har slutat vänta på den :) nästa månad kommer vi köra igång med äl tester igen :)

KRAM!!!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus