• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

hallonbacken..hur går det för dig nu? Lite glömsk och minns inte riktigt...

• JZ79
    hallonbacken, inte riktigt dags att åka till Aten än. Tar nedregleringsspruta imorgon, tror att ET blir i mitten-slutet på april. Kommer få mer detaljerad plan när min mens kommit efter nedregleringen. Äter just nu kortison och har slutat med östrogen som jag skulle ta efter hysteroskopin, mår ganska dåligt efter att jag slutat med östrogenet, lite olustig i kroppen (typ ångest) och slemhinnorna är torrare än någonsin   Får se vad nedregleringen ställer till med nu också Kortisonet gör mig konstant hungrig, jobbigt eftersom jag vill gå ner lite till innan det är dags för ET. Kanske vi gör ET samtidigt Hoppas din mens kommer som den ska. Kram!

Dakine, har inte tagit pergo själv men hört att de flesta verkar få äl senare när de tar pergo. Skönt att du äntligen fick glad gubbe Glad
  • JZ79
    Gweny skrev 2015-03-21 18:13:19 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett fint embryo!

Hela 14/15 blev befruktade. 5 st blir till frysen.

Nu börjar en nervös väntan!

Grattis!! Håller tummarna dagarna går fort fram till TD.
  • JZ79
    Wittra, vilken  märkligt människa som säger sådana saker Förvånad Känns som den personen borde vara väldigt lyhörd och förstående istället om de arbetar med att hjälpa människor med stressproblem. Suck. Idioter finns överallt.
    Har du hört nått mer om äggplock?

Wonders..... tänker på dig och hoppas du har det bra och att din frånvaro beror på att du har fullt upp med liten bebis  Hjärta

Jenso, är du här? Tror jag mailat dig (minns inte..) Vill bara veta hur du har det och om ni åker snart eller kanske redan har åkt till Aten? All lycka till er och jag håller tummarna!!

Jag väntar på mens som ska komma snart efter att jag tagit nedregleringsspruta. Längtar till östrogenstart!! För det betyder att det inte är så långt kvar till ET
  • JZ79

Wittra, det ät säkert ingen fara. Vi har haft sex som vanligt under behandling (inte just runt äp) och aldrig blivit avrådda. Vad kan hända? Förutom att inte ha sex efter ägglossningssprutan eller äp så har jag inte hört nått. Säkert bara slemhinnan som börjat

Blöda..hormonerna gör väl att den kan vara känslig.

• JZ79
    Dakine skrev 2015-03-29 22:22:43 följande:
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 
    Tror? Du är supergravid!!! Grattis!
  • JZ79
    nikki06 skrev 2015-03-31 12:20:57 följande:
    Ja nu kan jag nog tro det! Tack för alla grattis! Har försökt 19 månader och sen krävdes bara ett inseminationsförsök och så fick vi vårt plus, går på moln just nu. Ska bara försöka tänka bort alla orostankar om mf och ma så gott det går och härda ut de första veckorna :)
    Gött att ni sprider era gravidhormoner här inne nu :) Grattis igen!
  • JZ79
    Wittra, så tråkigt att ni inte fick något till frysen. Kräv DNA fragmentering på sperman. Flera läkare trodde ju att min mans väldigt få spermier va bra eftersom vi ändå fick embryo vid äd...men vid dna fragmentering visade det sig att det inte var troligt att få ett embryo som överlever. Det är som Jenso skriver att om det är "fel" på spermierna så visar det sig ofta vid längre odling. Dna fragmentering görs på sperman som mannen lämnar i ett rör som vanligt, vet ej om SU gör denna undersökning, men fråga. Vårt försök i Åbo var ju bara pengar i sjön eftersom vi inte hade gjort det testet då..Lägg inte pengar på privat behandling innan ett sånt prov gjorts. Läs www.fertilitetsguiden.com/ där finns massor med info. Eftersom era embryon inte klarar sig så hade jag nog satsat mer på att kolla dna fragmentering om du inte själv tror du har immunproblem..men om jag förstått det där med immunproblem rätt så har embryot svårt att fastna eller ännu oftare att du får missfall. På den hemsidan finns massor med info om allt detta. Håller tummarna för att du ändå plussar nu och inte behöver forska vidare i detta. Kram

Hallonbacken... så jobbigt när kroppen inte gör som vi vill!! Väntan är otroligt jobbig.... å så alla dessa gravidbesked Kram på dig!! Hjärta

Jag väntar också...donatorns mens är sen och jag bara väntar på att få börja bygga slemhinna..
  • JZ79

Jag fick precis mail från Penny på Serumkliniken i Aten, min donator är redo!! Så nu har jag precis tagit en spruta Klexane, Salospir tablett (båda blodförtunnande mediciner), Cyklacur (östrogen för att bygga slemhinna) och Doxyferm (antibiotika eftersom slemhinnan i livmodern var så inflammerad innan hysto så kör de en kur till innan ET). Prednisolon (kortison) och Folsyra 5 mg tog jag redan i morse för det har jag ätit ett tag. Östrogendosen kommer höjas successivt och slemhinnan ska mätas 17/3. Äntligen är vi på gång, på riktigt.

Vet inte om ni läst min blogg men jag har legat på sjukhus i 6 dagar pga svårbehandlad migrän...Blev utskriven igår och mår fortfarande sådär, men mycket bättre. Tack o lov har de satt in lite mediciner som jag kommer kunna ta nu fram till ET iaf och en förebyggande migränmedicin som kommer fungera även vid graviditet.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus