Vi som försökt ett tag utan plus
idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.
Har för mig någon i denna tråd gjort detta innan? tips, råd?

Håller inte riktigt vikten nu, inte gått upp allt, men 2/3 delar ungefär. Mycket har hänt sen jag gick på dieten..jag var med i den för 2 år sen tror jag det va. Tiden går så fort. Haft det tufft på senaste tiden och tyvärr inte varit så noga med maten. Nu är jag på banan igen och äter enligt dietisten och det går sakta neråt. Sjuksköterskan som du har kontakt med och sedan dietisten är otroligt fina människor och du kommer få massor med stöd. Chansen finns ju att ni hamnar i gruppen som får börja direkt också.. Inget svar är rätt eller fel, vet tjejer som tackar nej och det är helt ok.
Kan inte råda dig hur du ska göra. Diskutera med din partner. Du måste ha 110% stöd i detta. Vill du läsa mer så kan du söka på mitt namn här i tråden, började dieta på julafton för två år sedan..så leta upp mina inlägg från den tiden. Lycka till med det du bestämmer dig för :)