• JZ79

Ego-inlägg..

Sitter nu på flygplatsen i Amsterdam, väntar på nästa flyg hem. Aten har varit fantastiskt och omtumlande. Serumkliniken och Peny är ju fullständigt fantastiska, deras omtanke och proffesionella bemötande gjorde att jag typ började gråta när vi skulle lämna dom sista gången med en behandlingsplan i väskan. Det blev hysteroscopi igår, livmodern var totalt kass, helt inflammerad, fanns inte en mm slät slemhinna som det ska finnas Känner mig öm idag, de fick skrapa bort ett tjockt lager inflammerad vävnad. Blöder fortfarande, glömde fråga hur länge jag kommer göra det. Även börjat med en sorts p-piller nu direkt, Cyklacur tror jag de hette. Nedregleringsspruta i mitten på mars.

Vi gjorde ju DNA fragmentering på makens sperma. Första testet (vanligt spermaprov) de tittade på tyckte dom va ok och Peny trodde vi skulle kunna använda sperman vid ÄD..fast Efter DNA fragmenteringen stod det klart att det är nästintill omöjligt stt ett embryo skulle överleva hela vägen och bli ett barn. Maken som tidigare inte velat dubbeldonation sa direkt till Peny att då vill han köra på dubbeldonation.

Provet med mensblod visade hidden Chlamydia och bakteriell vaginos. Hon pratade typ om kronisk chlamydia (förstod inte riktigt det..) men det är ju inte den "vanliga" std chlamydian detta utan en ur samma familj om jag förstått det rätt. Hur som helst så ska den behandlas nu.

Blev chockad över det dåliga skicket på min livmoder, en äggstock var helt ur funktion och stopp i en äggledare. Hela insidan av livmodern var gropig och ojämn, ett embryo skulle aldrig kunna fastna där..

Resan har varit bra, vädret fantastiskt och Peny och de andra på Serum va helt underbara!! En känslosam resa. Besviken över att Sverige inte sett alla "fel". Ska försöka att inte älta det, nu ska vi se framåt och vi kommer få bästa hjälpen. Ska ju ta nedregleringsspruta i mitten på mars..så ET borde bli i april nån gång? Fick så mycket info igår, tur vi även fick papper på det och preliminära tider för när jag ska börja med olika mediciner.

• JZ79
    Wittra skrev 2015-03-06 19:06:32 följande:

JZ79: vet inte om du sett det jag skrev här men jag undrar hur just du gör vid negativa tankar? Du har ju varit igenom så mkt och hur tänker du för att inte blir jättenedstämd? Alltså tappa hoppet? Vet jag är "fel" att gnälla eftersom jag bara har ett misslyckat IVF bakom mig men är ändå så under isen emellanåt.....Så svårt att känna tro på nya försöket. 

vad gällde alla upptäckterna i Grekland så är det antagligen pga allt det som ÄD inte fungerade... men nu så...bara du får rätt behandling och alltihop så kommer säkert Grekland vara svaret till er dröm! 

Alltså jag har pratat med både kurator och psykologen på SU de senaste åren..+ att familj och nära vänner vet vad vi går igenom och jag/vi har ett stort stöd där. Klart jag känner mig ledsen och förbannad över vår situation, men det var värre för några

År sedan..Nu känns det som jag vet hur jag ska hantera det. Negativa tankar suger så mycket energi. Försöker att se framåt och att leva utan barn känns inte som något alternativ. Än har vi inte gjort allt vi kan. Försök att hitta positiva tankar, det tar så mycket kraft att vara negativ. Boka ett telefonmöte med psykologen på SU, så du får tips om hur du ska sortera dina tankar och försöka tänka positivt. Kanske du/ni kan träffa psykologen på SU när ni ändå är där nu vid äp och ET?

Kram!
  • JZ79

Calabalic, nej jag har inte hört nått på länge. Sökt henne både här och på pm men inget svar. Ja bebis borde väl kommit nu? Hoppas allt gått bra. Hur är det med dig Calabalic?

Wonders, är du här?? förstår att du kanske har fullt upp men skriv en rad så vi vet allt är ok med dig och bebis. Kram!!

• JZ79
    Gweny skrev 2015-03-11 09:39:34 följande:

Igår pratade jag med min BM och mitt värde hade stigit bra, så hon bokade in mig för VUL  på fredag, så hoppas nu att det ser bra ut, det närmar sig nu.

Härligt! Hoppas vul går bra imorgon
    Bumbii skrev 2015-03-12 10:44:28 följande:

Hej tjejer.
    Har inte skrivit på ett tag, mest bara läst era inlägg.

Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev att jag skulle få börja med pergotime.
    Och nu, efter första kuren, har jag plussat. Kan inte riktigt fatta det. Har tagit beta-hcg, som stigit fint, och på torsdag nästa vecka blir de vul.
    Är såå glad, samtidigt som jag knappt vågar kolla på toapappret efter toabesök, ifall de kommit blod.

Positiva tankar!

Grattis till plus! Gött att pergotime funkade för dig

• JZ79
    Gweny skrev 2015-03-13 12:00:06 följande:

Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

Jag tror mina va 20mm nånting, men minns inte riktigt.. Märkligt att vissa saker som var så viktiga just då bara försvinner Förvånad  Fint med 14 blåsor Solig Skönt att slippa ta ledigt
  • JZ79
    Gweny skrev 2015-03-16 10:49:38 följande:

Mina 14 äggblåsor har växt på sig och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Det kommer gå jättebra! Du får morfin och så fort du säger till det gör ont så får du mer. Vid mitt andra äp hade jag även lustgas, det kan jag rekommendera. Självklart håller jag tummarna
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus