Nellin skrev 2012-10-12 22:57:35 följande:
Jag och min sambo är båda heltidsstudenter, och vår läkare sa, "ja, tänk så passande i tiden, för då har ni ju verkligen möjlighet att styra hur ni fördelar timmarna själva". Nu jobbar jag förvisso samtidigt och får in lite extra pengar, men min poäng är att du inte ska oroa dig över sådant som vad personalen tycker och tänker. Inte över någon annans åsikter heller för den delen. För det första så tror jag inte att de bryr sig om vad ni gör, för det andra så är det fler än jag (jaTg tänker då främst på andra föräldrar som jag känner) som anser att studietiden är den mest fördelaktiga tiden att skaffa barn, just för att man har så stor möjlighet att styra över veckans timmar själv. :)
Det finns så många barn som föds in i hem där heltidsjobb och höga inkomster finns, men där det också är det enda. Jag tror på kärleken, omtanken och FAMILJEN. Jag tror på tid. Om vi har tid med våra barn, tid att visa dem att vi älskar dem mer än något annat här på jorden, då har vi kommit långt. Det kan aldrig ett heltidsjobb knäcka! Det är såklart viktigt att kunna erbjuda trygghet i form av ekonomi, men det är långt ifrån allt. Pengar löser sig alltid, för det finns alltid sätt att få pengar på. Jag tror att tid och kärlek är det primära.
Så släpp hjärnspökena. Du längtar ju efter det här barnet och du älskar det redan innan det blivit till. Mycket vackrare present än så kan man väl inte önska sig?
Tack så jättemycket för fint inlägg
Precis vad jag behövde just nu och precis vad jag själv alltid har tänkt innan. Men det är väl att det börjar hända saker nu som gör att alla de små hjulen i hjärnan arbetar lite extra.
Dessutom så har vi faktiskt lite pengar undanstoppat just eftersom de är tänkta att gå till vårt barn när den dagen kommer. Och jag har bestämt mig för att lite oftare gå in extra på jobbet för att skrapa ihop ytterligare lite.
Du har så rätt i att jag redan älskar mitt blivande barn, vart det än kommer ifrån och när så längtar vi efter det mer än något annat
Och så tror jag vi alla här inne känner
JZ79 skrev 2012-10-12 23:09:31 följande:
Va skönt att ni fått iväg papperna! Oroa dig inte, de kommer inte ha någon åsikt om vad ni jobbar med osv. De fokuserar mer på hur ofta ni ligger med varandra, om du har regelbunden mens, ägglossning eller inte osv. Kram på dig!!
Skönt att veta, känner att jag är inne på så ny och okänd mark bara
Det är väl det som sätter igång hjärnspökena.