Inlägg från: barbarmama |Visa alla inlägg
  • barbarmama

Vi som försökt ett tag utan plus

Jag har reagerat på en sak under denna menscykel. Jag har inte haft några äl-flytningar alls denna gång..?! Under dagarna före det positiva äl-testet, samma dag och enda sen dess, så har jag haft en tjock krämig vit flytning. Det brukar jag vanligtvis ha dagarna innan mens..?! Kan man ha ägglossning utan äl-flytningar?? Vad jag har läst så kan krämig flytning påverka spermierna negativt och förhindra dem att nå fram.. Är detta normalt? Att inte ha slajmiga flygningar vid äl?

Idag fick jag även ett väldigt starkt resultat på äl-stickan, igen. Som en stegring ungefär! Teststrecket var lika starkt som kontrollstrecket. Så imorgon kanske det är positivt, igen? Kan det bli så två gånger på en månad? Jag har idag även beställt en basal termometer för att tempa varje dag och ta reda på om jag har någon ägglossning, jag började använda en vanligt termometer och en app för att lägga in tempen på, i måndags, på skoj för att se om det var ägglossning jag hade i måndags och konstigt nog så har min temp höjts bara på så kort tid, men jag vet ju att det inte är säkert att det har med det att göra, eftersom man behöva tempa från mensen startat och varje dag framåt tills nästa mens, men i måndags när jag vaknade hade jag 35,4 och igår hade jag en temp på 35,7 och idag hade jag 35,9.. Så det skulle kunna betyda att jag hade äl i söndags eller måndags.. Men varför får jag få starkt utslag på äl-testet idag också? Idag upptäckte jag dock att fick jag även börjat få äl-flytningar.. Min kropp verkar verklligen ha fått sig en rejäl kaos-rubbning, för ingenting verkar vettigt med min kropp längre.. 

• barbarmama

Det var tur att jag fortsatte göra äl test idag!!
    ...för idag fick jag ännu starkare utslag på testen! 
    Se själva och bedöm gärna!

Tredje dagen med starkt resultat. Och igår fick vi äntligen till det. Hoppas det blir lite mys ikväll också!
  • barbarmama
    Rebster skrev 2012-07-20 13:00:52 följande:
    Jäkla skitmens! Vi fortsätter kämpa tillsammans... Välkommen Frida! Vilka superstarka ÄL-test Barbamamma. Så starka får aldrig jag. Mina teststreck blir aldrig starkare än kontrollstrecket. Du har säkert stark ÄL så kör på . Vilka tester använder du?
    Detta är första gången som jag får såhär starka, vanligtvis så får jag också att strecken är lika starka. Jag beställer 40-pack från tradera, här ser du  http://www.tradera.com/agglossningstest-40-st--auktion_341825_160139833 de är billiga och jag älskar dem!
  • barbarmama

Ja,  jag hoppas att vi prickar äl denna gången, vi myste igår också. Men jag tror inte att jag har äl idag heller.. Igårkväll hade jag jätte ont i vänstra äggstocken, som extrem mensvärk på vänster sida. Men jag kan inte ha haft ägglossning igår, för dagens äl-test är typ också positivt?!
    Eller vad säger ni om detta resultatet? 

Fjärde dagen med starkt utslag och positivt(?) resultat..
  • barbarmama

Hej igen tjejer!
    Idag till min förvåning, så fick jag starkt utslag på ägglossningstesterna. Jag skulle egentligen bara testa och se hur stor skillnad det var på Testlagrets och Traderas ägglossningstest. Och jag fick ju resultat, jag tror Traderas tester är känsligare och därav ger det ett starkare positivt resultat. Men bäggde visar ju på att jag ska ha ägglossning snart, det är ju tydligt. MEN, som många gånger förrut, så släpper inte ägget när det väl är moget, så det är inte alls säkert att ägglossning sker tyvärr. Men jag hoppas verkligen och därför ska vi se till att mysa och hoppas på ett positivt resultat på gravtest på BIM 19 november. 

• barbarmama

Godkväll ladiies!  Idag är det ÄL+3 och jag upptäckte just en förvånansvärd sak!! DET KOMMER RÅMJÖLK UR MINA BRÖST!!?????!!!!?????!!!!!!!!????? Förvånad FörvånadFörvånad Jag trodde först inte mina ögon, så jag klämde till på mina extremt ömma stackars bröst.. och då ploppade upp råmjölks-droppar ur flera utav "hålen" i bröstvårtan. Är det vanligt efter ÄL? Någon som har varit med om det??

• barbarmama
    Godmorgon flickor. 

Morgonen har varit bra än sålänge. Kaffeintaget är stabilt, kroppen har börjat vakna till liv och sonen är lämnad på dagis. Humöret har dock blivit lite deppigt..

ÄL+10 ~ BIM-4 idag och testet var negativt. Jag vet att det ännu inte är försent, men det känns ändå. För det var på BIM-4 som jag fick mitt plus när jag väntade sonen. (och igår fick jag ett svagt streck, som även syns idag) Därför känns det rätt kört denna gången också, eftersom inget syntes på dagens test. Men men. BIM den 19/11 så kanske att vi får ett plus på julafton istället?! Hoppas kan vi ju alltid göra. 

Symtomen har börjat avta. Bröstvårtorna är inte alls lika ömma längre. (dock är de känsliga och kittlas av beröring), har istället fått lite ont i brösten, stickningar och kramp(?). Halsbrännan är borta. Det enda som kvarstår är molvärken och tröttheten. Och det kan lika gärna vara PMS. Har idag dock känt av stickningar (domningar?) i tjejmagen, som jag upplevde väldigt obehagligt, då jag aldrig känt det förut.. Och känner av lätt illamående av kaffet.. Men men, som sagt, det kan lika gärna vara PMS.. Men lite skumt är det ändå.. 

Men det är väl bara att vänta till BIM nu och se vad som händer.. Känns som att det kommer bli ett 14:e försök också (om det inte är något), i december har vi försökt i 15 månader (14 försök på 15 månader pga långa cyklar).
  • barbarmama
    Hej tjejer!

Idag så var jag och sambon på gynkliniken för att de skulle spola min äggledare. Jag var jätte nervös inför det. För när jag var där i onsdags på undersökning, så gjorde de även ett cellprov på mig och det gjorde jätte ont. Så läkaren sa att om jag fick ont av ett cellprov så skulle det med stor sannolikhet att göra ont på mig vid spolningen också. Och ja, det gjorde verkligen ont att göra en spolning. Jag fick ligga och göra profylaxandning under hela proceduren för att försöka att tänka på något annat, men det var nästan omöjligt. Smärtan var fruktansvärd. Det spände i hela livmodern på mig och jag trodde att mina äggledare skulle spricka. Jag hade inte klarat av det om det inte vore för min älskling som satt vid min sida och höll mig i handen under hela proceduren. (han sa efteråt att han höll på att börja gråta för att han led med mig när han såg hur ont jag hade). Men utan honom så skulle jag aldrig klarat att genomgå det! Läkaren sa iallafall att mina äggledare såg jätte fina ut och att passagen var perfekt. Så nu ska vi invänta söndag och då ska jag börja min första kur med Provera för att få igång min mens igen, trots att jag är på dag 10 idag. Och sen när jag har fått min mens och jag är på mensdag 3 så ska jag börja med Pergotime. Så då börjar vår väg mot en möjlig ägglossning med stimulerande hjälpmedel. Ska äta Pergotime på dag 3 till dag 7 och sen på dag 14-15 beräknar läkaren att jag borde ha ägglossning, men att vi ska ha sex varje dag eller minst varannan från dag 12 till dag 19. Och sen på dag 22 ska jag ner till VC och lämna ett blodprov som ska berätta om jag haft ägglossning eller inte och ifall ägglossningen var godkänd eller inte. Om den inte var godkänd, så kommer läkaren att ringa till mig och berätta det och i såna fall så skulle vi få öka dosen Pergotime och vänta tills min mens kommit igen, som läkaren anser borde komma runt dag 26-33 och då börja på en ny kur med Pergotime. Om mensen inte kommit på dag 33 så skulle vi göra ett graviditetstest. Är det positivt så vore det himmelskt underbart fantastiskt. Om det är negativt så ska vi vänta en vecka och sen göra ett nytt test och om det också är negativt och mensen fortfarande inte dykt upp så skulle vi ringa och då skulle de avgöra på annat sätt om jag är gravid eller inte, innan jag påbörjar att ta Provera igen för att sätta igång min mens. För om jag är gravid och tar Provera så framkallar jag ett missfall och det är ju inget som vi vill riskera att göra, nu när vi gör allting för att bli gravida. 

Önska oss lycka till ! 
  • barbarmama

Hej tjejer, nu var det längesen jag skrev här senast känns det som..

Här har vi påbörjat en utredning nu, var och spolade mina äggledare förra veckan och sen dess så jag har ätit Provera i 7 dagar för att få igång mensen igen, tog sista tabletten igår morse, så nu inväntar jag mensen.. Sen när den väl har kommit igång, så ska jag påbörja min första (enkel)kur med Pergotime för att se om den kan ge mig ägglossning, vilket vi får hålla tummarna för. Många får tydligen kurera med Pergotime i flera omgångar innan de lyckas få en ägglossning. Vi hoppas iallafall på att vi lyckas på första försöket och kan få vår mest efterlängtade gåva i julklapp i år.

Hur går det för er andra?
    Jag har inte hunnit läsa igenom alla inläggen än men ska göra det strax.
    Är det några som har plussat sen jag var här sist?

• barbarmama
    Hur lång tid efter att man tagit sista tabletten Provera, kommer mensen igång?

Jag tog sista tabletten vid kl 06:00 i tisdags morgon. Och ännu har min mens inte kommit igång!! 

Är det normalt?? 
  • barbarmama
    Maramina skrev 2013-03-08 13:59:49 följande:

Är det inte bättre att du ringer din läkare och kollar? Jag menar, om någon hör inne har tagit Provera och så kom hennes mens efter x antal dagar, och så gör inte din det, så skapar det onödig oro, även om din kropp också fungerar fullständigt normalt?
    Jo jag får ringa och prata med dem. Tack för rådet! Glad
    Maramina skrev 2013-03-08 14:01:27 följande:

Insåg att det jag skrev kan tolkas på fel sätt och anklagande men det var absolut inte min mening! Sorry för det om det kunde uppfattas så!
    Ingen fara Skrattande

• barbarmama

Hej tjejer!! Hoppas allt är bra med er. Här är det toppen just nu, för idag kom äntligen mensen! På dag 9 efter sista Provera tabletten. Men det känns underbart att den efter mycket om och men har kommit,  och jag har verkligen väntat på den och denna otåliga väntan har verkligen känts som en evighet. 

Så om två dagar, på CD 3, så börjar jag med första enkelkuren Pergotime och jag längtar verkligen tills dess. 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus