Vi som försökt ett tag utan plus
Jag har reagerat på en sak under denna menscykel. Jag har inte haft några äl-flytningar alls denna gång..?! Under dagarna före det positiva äl-testet, samma dag och enda sen dess, så har jag haft en tjock krämig vit flytning. Det brukar jag vanligtvis ha dagarna innan mens..?! Kan man ha ägglossning utan äl-flytningar?? Vad jag har läst så kan krämig flytning påverka spermierna negativt och förhindra dem att nå fram.. Är detta normalt? Att inte ha slajmiga flygningar vid äl?
Idag fick jag även ett väldigt starkt resultat på äl-stickan, igen. Som en stegring ungefär! Teststrecket var lika starkt som kontrollstrecket. Så imorgon kanske det är positivt, igen? Kan det bli så två gånger på en månad? Jag har idag även beställt en basal termometer för att tempa varje dag och ta reda på om jag har någon ägglossning, jag började använda en vanligt termometer och en app för att lägga in tempen på, i måndags, på skoj för att se om det var ägglossning jag hade i måndags och konstigt nog så har min temp höjts bara på så kort tid, men jag vet ju att det inte är säkert att det har med det att göra, eftersom man behöva tempa från mensen startat och varje dag framåt tills nästa mens, men i måndags när jag vaknade hade jag 35,4 och igår hade jag en temp på 35,7 och idag hade jag 35,9.. Så det skulle kunna betyda att jag hade äl i söndags eller måndags.. Men varför får jag få starkt utslag på äl-testet idag också? Idag upptäckte jag dock att fick jag även börjat få äl-flytningar.. Min kropp verkar verklligen ha fått sig en rejäl kaos-rubbning, för ingenting verkar vettigt med min kropp längre..