Inlägg från: barbarmama |Visa alla inlägg
  • barbarmama

Vi som försökt ett tag utan plus

Hej tjejer!

Jag födde min son med planerat snitt oktober 2010. Anledningen var för att han låg i säte och vägrade att vända sig, genomgick två vändningsförsök som misslyckades, så i vecka 37+6 så föddes han. När han var 6 månader så startade bebisverkstaden igen, juli 2011 så blev jag gravid men fick ett tidigt MF i vecka 4. Sen dess har ingenting hänt. Och jag har börjat bli orolig nu. Sonen är 17 månader idag och jag hoppades verkligen på att vi skulle haft ett syskon till honom nu, men sån tur har vi inte haft. Man kan ju tycka att man borde ha lättare att bli gravid med tvåan, eftersom kroppen genomgått en graviditet och vet hur den ska göra, men det har faktiskt visat sig (för oss) att det är svårare att få ett syskon. Sonen blev till på 5:e försöket och nu är jag inne på 9:e försöket efter missfallet, utan resulatat. Alltså, bortsett från MF, så är vi totalt inne på 11:e försöket nu. Jag är så rädd att någon har blivit "förstört" inom mig, så att jag inte kan bli gravid igen.. Jag kan ju inte be om hjälp än, då det måste gå över 1 år eller 1 ½ år t.o.m. innan man kan söka hjälp. Min kille börjar nu känna att vi ska vänta i några år innan vi skaffar syskon, men jag vill så gärna ha barnen rätt så tätt, men det känns som om den önskan försvinner längre och längre ifrån mig nu. 

Denna månaden har jag haft rätt mycket i tankarna, så jag har missat att göra äl test varje dag. I onsdafs gjorde jag första testet, sen i torsdags så gjorde jag ett test som visade på stegring, men sen gjorde jag inget under helgen.. Först idag så kom jag ihåg det och gjorde ett igen, men det var nästintill omöjligt att se något på, så det känns som om vi missade att pricka in äl denna månaden.. Plus att mannen åkte iväg i fredags och jobbar på annan ort hela veckan, så vi ses inte förrän på fredag igen, men vi sexade i torsdags så förhoppningsvis så kanske det räcker om det nu var så att jag hade äl nu i helgen som precis varit. 

Ni som blivit gravida efter att ha använt er av ägglossningstest, när hade ni sex? Under stegringen eller vid fullt utslag?   

• barbarmama

Hej igen tjejer. Nu börjar jag bli orolig! Jag hade ägglossning förra söndagen (dag 17), förvånansvärt då jag fick den nästan en vecka tidigare än vanligt då jag oftast har det på dag 22. Idag på dag 25 (ca 8 dagar efter äl) så får jag en röd flytning. Den märks bara på pappret när jag torkar mig men ännu inte på trosskyddet som jag har nu. Jag förväntar mig ingen mens förrän efter den 9 april, då jag senaste månaderna haft en menscykel på minst 35 dagar. Vad är detta? Är mensen på väg redan nu, drygt 7-8 dagar efter ägglosssningen? Det känns väldigt oroande om min lutheal fas bara är på 7-8 dagar nu plötsligt! För då skulle ju jag aldrig kunna bli gravid :( snälla hjälp mig och få en förklaring. Vad ska jag ta mig till? Jag hoppades ju att det skulle vara vår tur denna gången att få vårt efterlängtade plus...

• barbarmama

Hej tjejer! Jag skäms så mycket för att jag inte haft tid att vara här oftare, det var ju evigheter sen jag var inne här senast. Har haft fullt upp och har mycket framöver också. Har fått beställning på en studenttårta med sommar och jordgubbs-tema, så jag funderar för fullt på hur jag ska göra den. Hinner knappt slappna av längre. Idag är vi hemma medan gubben är på kalas idag hos sin styvmor och sen är det kalas imorgon också, men för min systerson som fyller 4år imorgon, jag ska på arbetsintervju på torsdag på ett konditori och sonen har fått sin feber efter sin spruta han fick förra onsdagen, letar nytt dagis och större lägenhet, samtidigt som vi tittar efter ny bil, så det är mycket på en gång. Tur att det finns kaffe som håller en vaken och får en att orka med allting!

Utöver det så kämpar vi fortfarande med bebisverkstaden, det har det inte hänt något positivt alls för oss ännu, vi väntar fortfarande på plusset. Igår hade jag BIM men ingen mens. Men idag har jag känslan av att den kommer idag eller imorgon. Annars så har jag tänkt att om mensen inte kommit innan min födelsedag, så ska jag göra ett test på min födelsedag. Jag fyller den 27 juni, så jag har gett kroppen ett par veckor på sig att sätta igång mensen. Annars så kanske jag får en fin födelsedagspresent.. Men jag har slutat att hoppas, min kropp är väldigt duktig på att göra mig förvirrad, den försenar mensen med flera dagar, ibland veckor och sen som ett slag i magen så kommer mensen samtidigt som jag ska utföra ett graviditetstest. Så några positiva tankar eller förhoppningar, finns tyvärr inte hos mig längre. Känner mig ofta skengravid och jag avskyr det! Varför kan kroppen inte samarbeta och göra det lätt för oss? Antingen eller liksom, inte "kanske, kanske inte"..

Jag tar varje dag som den kommer, är fullt inställt på att mensen ska komma för att inte bli besviken och hoppas på att det snart är vår tur. Detta är vårt 8:e försök, jag vet att det inte är något att jämra sig för egentligen, då det finns dem som har försökt betydligt mycket längre, men det känns ändå kämpigt och väldigt jobbigt.  

Kram på er! 

• barbarmama

Gjorde precis ett clearblue graviditetstest, självklart så var det super negativt! :( är på BIM +3 idag men ingen mens i sikte. Tycker att mensen kan komma nu om jag inte är gravid, så vi kan försöka igen.. Verkar som även 9:e försöket misslyckades :'(

• barbarmama

La upp bilder på testet jag gjorde nu ikväll i galleriet, vad tror ni om det? Jag ska göra ett nytt imorgon bitti med morgonurin och se om det har någon betydelse. Eller ska jag vänta tre dagar? BIM+4 imorgon..

• barbarmama

Nu blir jag ännu mer förvirrad! 
    När jag var på toa nyss, så upptäckte jag på pappret en riklig flytning med en lång blodstrimma i. Vad är det? Jag har ALDRIG fått det förut. Är det någon som har varit med om det? Är på dag 15 idag.

• barbarmama
    Pastell skrev 2012-07-12 21:41:55 följande:
    Kan vara en blödning från ägglossningen.
    okej, men jag vet inte alls när jag ska ha äl :/
  • barbarmama

Nu har jag nog äntligen lyckats få ett riktigt positivt ägglossningstest!! Såhär starkt teststreck (att det är starkare än kontrollstrecket) har jag aldrig lyckats få. Inte ens när jag blev gravid med sonen. Så jag är helt i extas nu. Men vad betyder det? När har jag ägglossning, utifrån testet? Jag blev typ helt besatt haha, så vi sexade två gånger idag, för att vara säkra. Men när infaller ägglossningen efter första positiva äl-test?

10 försöket, hoppas det är vår tur nu!
  • barbarmama
    JZ79 skrev 2012-07-15 22:46:01 följande:
    Fint test!! Äl borde inträffa 12 (24?)-48 timmar efter positivt test!! Sexa imorgon också så har ni täckt upp riktigt bra! Härligt att ni fått till det 2 ggr idag också Skrattande
    Tack så mycket, jag tycker också det är väldigt fint! Jag har aldrig sett något finare! Okej, då blir det att sexa imorgon och på tisdag också, för att vara alldeles helt säker?! Hoppas hoppas, att något frö vill sätta sig och börja gro denna gången! Skrattande
  • barbarmama

Min stegring har varit nere sen igår, dagens tester var lika negativa som igårkväll, så gårdagens middagstest som var starkast är väl att utgå ifrån, så mitt ägg är förmodligen också släppt om man ska tolka det som så. Idag var mannen alldeles för trött, så det blev inget mys för vår del idag, så det är ju bara att hoppas att gårdagens två tillfällen räckte. Han sa dock att han skulle se till att orka imorgon, men då ska vi iväg så jag tror inte att det blir av då heller, för klockan är nog alldeles för mycket när vi väl är hemma igen och då vill han nog sova direkt för att orka upp till jobbet på onsdag, så nu är det nog bara att hålla tummarna att det vill sig för våran del och se vad som händer om 14 dagar. Antingen får vi ett fint (efterlängtat) plus eller så kommer tant röd och hälsar på. Ska iallafall försöka vänta med att testa till efter BIM, men känner jag mig själv väl, så kommer jag nog att börja testa redan på ÄL+10 och bli besviken över ett negativt test som jag kommer att stirra mig blind på och tycka mig se två streck på haha.. Skrattande Hoppas på 10:e gången gillt, eller vad säger man?  Nu ska jag försöka att slappna av under de kommande veckorna, tänka på annat och hålla tummarna i smyg. Vi åker på semester den 26/7 så förhoppningsvis så kan jag slappna av och njuta av semestern. Men funderar lite på det där med alkoholen.. Vore det någon fara om jag skulle dricka alkohol? Det är trots allt innan BIM, men tankarna finns ändå där.. 

Men nu ska jag krypa till korgs, hoppas att mannen inte har tagit upp hela sängen utan lämnar en liten bit till mig.. lite täcke också för den delen haha.. Godnatt tjejer!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus