Vi som försökt ett tag utan plus
Hej tjejer!
Jag födde min son med planerat snitt oktober 2010. Anledningen var för att han låg i säte och vägrade att vända sig, genomgick två vändningsförsök som misslyckades, så i vecka 37+6 så föddes han. När han var 6 månader så startade bebisverkstaden igen, juli 2011 så blev jag gravid men fick ett tidigt MF i vecka 4. Sen dess har ingenting hänt. Och jag har börjat bli orolig nu. Sonen är 17 månader idag och jag hoppades verkligen på att vi skulle haft ett syskon till honom nu, men sån tur har vi inte haft. Man kan ju tycka att man borde ha lättare att bli gravid med tvåan, eftersom kroppen genomgått en graviditet och vet hur den ska göra, men det har faktiskt visat sig (för oss) att det är svårare att få ett syskon. Sonen blev till på 5:e försöket och nu är jag inne på 9:e försöket efter missfallet, utan resulatat. Alltså, bortsett från MF, så är vi totalt inne på 11:e försöket nu. Jag är så rädd att någon har blivit "förstört" inom mig, så att jag inte kan bli gravid igen.. Jag kan ju inte be om hjälp än, då det måste gå över 1 år eller 1 ½ år t.o.m. innan man kan söka hjälp. Min kille börjar nu känna att vi ska vänta i några år innan vi skaffar syskon, men jag vill så gärna ha barnen rätt så tätt, men det känns som om den önskan försvinner längre och längre ifrån mig nu.
Denna månaden har jag haft rätt mycket i tankarna, så jag har missat att göra äl test varje dag. I onsdafs gjorde jag första testet, sen i torsdags så gjorde jag ett test som visade på stegring, men sen gjorde jag inget under helgen.. Först idag så kom jag ihåg det och gjorde ett igen, men det var nästintill omöjligt att se något på, så det känns som om vi missade att pricka in äl denna månaden.. Plus att mannen åkte iväg i fredags och jobbar på annan ort hela veckan, så vi ses inte förrän på fredag igen, men vi sexade i torsdags så förhoppningsvis så kanske det räcker om det nu var så att jag hade äl nu i helgen som precis varit.
Ni som blivit gravida efter att ha använt er av ägglossningstest, när hade ni sex? Under stegringen eller vid fullt utslag?