• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Åhh vad tiden går långsamt vill testa nuuu, vill vara gravid nuuu :) Fast äl +5 idag så får väl lugna mig några dagar till :) Har fått positivt äl +8, äl+11 och äl+ 9 de sista tre gångerna. Eller ett x emellan men då fick jag ju plus först efter BIM men den räknar jag inte.

Någon som tänker testa snart?   

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-08-19 15:56:35 följande:
    Åh ja, samma här! Tänk att tiden går så långsamt, tänk så många gånger man har varit tvungen att börja om på nästa försök. Jag vill också nu nu nuuu!

Jag tänker inte testa förrän jag landar i Turkiet på söndag, på BIM. Så det är en hel vecka kvar.
    Vad tidigt du har fått plus vid dina graviditeter! När jag var gravid för många år sedan så fick jag negativt ända fram till vecka 6 typ. Det är visst väldigt olika det där.

Har du några symptom?
    Åh turkiet vad härligt! Nej inga symtom direkt, lite molvärk men inget utöver det vanliga. Sista två gångerna jag plussade fick jag massa finnar på konstiga ställen, ganska tidigt, och det har jag inte nu. Läste om din magvärk, jag har ju haft två X men aldrig haft ont före v 5. Hoppas det var en rejäl äl och ett guldägg som borrar sig in!

kram   
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2012-08-19 18:28:20 följande:
    Kanske4a, förstår det är långsamt..men bara några dagar kvar sen kam du testa å får förhoppningsvis ett plus :) Själv väntar jag på äl, segt det oxå ;) Haft en skön semester?

Mamma0702, håller tummarna för plus imorgon. Uppdatera oss så fort du kan :))

Jo jag försöker sysselsätta mig så tiden ska gå. På tisdag börjar barnen skolan, min minsta i förskoleklass :) Och jag börjar jobba igen. Så tiden ska nog gå. Vi har haft en jätteskön semester men det gick alldeles för fort.
  • kanske 4a
    72dagar skrev 2012-08-20 15:51:49 följande:
    Allt gick bra hos dr, var där ca 5 min. Vul, beräknat äggsläpp ikväll!! Tar ny kontakt efter bim när vi vet hur det gått. Dock lite oklart huruvida det blir beh eller ej sen. Har jag egen äl behövs det inte. Men trist att vänta 60 dgr för att kolla om jag får äl å sen ta provera tio dgr annars å sen beh. Tiden rinner iväg. Men hoppas att detta är ett guldägg! Hem å ladda ;)

Åh vilka underbara nyheter!! Kör hårt nu ;)
  • kanske 4a
    Rebster skrev 2012-08-20 22:14:16 följande:
    Grattis 72dagar. Kör hårt! Var hos min sambos bror och hans fru nyss. På väg hem sa jag: hon såg gravid ut. Då säger min sambo: ja, det är hon också. Han ville inte säga något till mig i helgen när han fick reda på det för jag var asledsen då. Han undrade hur sjutton jag kunde se det för hon är bara i vecka 6, men jag har utvecklat någon slags gravidradar. Hon är överviktig, röker och dricker för mycket men tro fan att de lyckad ändå. Själv springer man bena av sig och äter nyttigare än Gandhi men va fan hjälper det. Nu skiter jag i om jag får min mens innan fredag, orkar inte fixa remisser och skit. Drar täcket över huvudet...
    Men gumman vad jobbigt! Livet är bra orättvist ibland. Kram! Hjärta
  • kanske 4a

Äl +7 och har så klart testat idag, haha testgalen som man är. Så kul att få tetsa igen Skrattande

• kanske 4a

Åhhh nellin vad jobbigt! Kikade in en snabbis igår och blev helt överlycklig över ditt test, trodde definitivt du skulle få starkare idag. Och så inget.. nedra skit! Men styrkan på strecken kan gå upp och ner i början, jag har också haft svagt streck en dag, inget nästa för att sen få starkare igen. Så ge inte upp hoppet helt än även om jag förstår att det är jobbigt att slängas mellan hopp och förtvivlan. Stor kram!! Hjärta

Jag testade också i morse äl +8 men inget än. Kanske en svag skugga men det har jag fått så många gånger. Ev fortfarande rester från MA. I morgon blir det ett nytt.   

• kanske 4a
    Nellin skrev 2012-08-22 20:13:06 följande:
    Menar du det? Kan det visa svagt plus, för att sedan nästa dag vara helt blankt, för att senare bli plus igen? För i så fall finns det ju hopp tills mensen dyker upp!
    Jag hade iof inte lika tydligt streck som du fick igår, men när jag väntade trean var det så. Först ett svagt streck som knappt syntes sen ingenting dagen efter och sen kom ett svagt streck igen. I början är hcg så lågt och det kan variera lite i färgen mellan test och koncentrationen av urin. Men jag vill inte ge dig falska hopp heller. Som JZ79 säger, det finns alltid hopp så länge mensen inte kommit. Jag hoppas och håller tummarn för din skull! 
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-08-23 18:15:07 följande:

Ja. Hemma hos en väninna som hade ett test kvar. Har ingen bild tyvärr, men både hon och jag såg ett plus, om än svagt.
    CB kan ju tyvärr vara luriga och visa spök, var strecket brett eller smalt? Jag tror på dig iaf. kram!

mamma0702: nedra skit!!

Jag testade såklart i morse men testet blev utsmetat och visar bara ett vitt streck. Jag tror inte det har blivit något den här gången. Min temp är så skum, hoppar lite och är lite för låg för att jag ska tro på något. Men jag hann ju inte tempa före äl den här gången så det är inte så lätt att veta. Nya tag nästa cykel.      
  • kanske 4a
    SiriSue skrev 2012-08-23 19:04:26 följande:

Ja, precis. Hur vet man att spökstreck inte dessutom är tidiga missfall, hur är alla säkra åp det egetnligen?

Hur stor är sannolikheten att få spökstreck på två test av helt olika märke...?

Nej det vet man ju inte, jag trodde inte heller på spökstreck förut. Men det är så många som råkat ut för det och det är när strecken är gråa och inte rosa i färgen, eller på cb är strecket smalt och inte samma bredd som teststrecket. Men annars är ju inte svaga streck samma som spök utan kan ju vara kemisk graviditet.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus