• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin skrev 2012-09-02 01:26:43 följande:
    Här i Turkiet är klockan just nu 02.24 och jag kom precis tillbaka till hotellet efter en skön kväll med min käresta i stan. Jag välkomnas här av en sju dagar sen mens. Ovissheten är alltid värst så på ett sätt är jag glad att den äntligen behagade att komma, men samtidigt kan jag inte låta bli att bli så besviken över att försök nummer 20 också misslyckats. Efter alla symptom och två svagt positiva test så hoppades jag nog mer än jag trott. Nåväl, hjälpen från kliniken kommer inom tre månader och det väljer jag att trösta mig med. Någon gång måste ju bli vår gång. Jag skiter i att deppa ihop den här månaden och fortsätter istället kampen ytterligare en cykel. Puss på er tappa kämparinnor!

Åh, vad tråkigt. Det är väldigt orättvist att man ska få upp hoppet massa och sen grusas allt. Kram
  • mammave

Nellin: svagare test behöver inte betyda ngt, mer än att urinet var mer utspätt elr att testet bara visar svagare färg. Är o läser lite ibland i denna tråd fortfarande o välkomnar dig till fortsättningen på den när o om du vill.

• mammave

Fortsättningstråden heter lika som denna men med tillägget: men nu är gravida. Vi är några i den tråden och hoppas naturligtvis på fler.

• mammave

Grattis vårväntan!!! Kul att det kmr fler plus nu :) Välkommen över till fortsättningstråden när o om du vill :)

• mammave

Maramina: låter som en bra idé. Jag är en av de som fått, men skriver i stort sett inget här längre, jag läser bara och håller tummarna för er andra. Min son är redan 4 månader, så det var ett tag sen jag skrev här. Jag har hoppat över till fortsättningstråden. Men, som sagt, så läser jag och följer er i bakgrunden o hoppas så för att alla snart ska få en liten bebis, på ett elr annat sätt :)

• mammave

Maramina: jo, det var i mars han kom. Naturligtvis är jag jättelycklig över att det äntligen gick vägen. Jag blev ju gravid på nionde försöket, men det slutade ju i mf, sen blev jag gravid på andra efter det, så jag är ju lyckligt lottad ändå. Var dock väldigt jobbigt i början med oro och blödning o sen dåligt kub-resultat och fvp. Men allt var bra till slut. Jag hoppas verkligen ni alla får era plus snart, elr adoption för er som går den vägen :) Kram på er

• mammave

Jayt: grattis! Hoppas du kommer över till fortsättningstråden snart. Skrivs inte alls lika mkt där som här (läser båda, men brukar inte kommentera här, var ett tag sen jag var aktiv i denna tråd då min lille älskling hunnit bli åtta månader). Jag läser dock och hoppas på fler plus varje gång jag läser. Håller tummarna för er allihop

• mammave

Usch vad ledsamt, kanske4a :( Är här inne och läser lite sporadiskt nuförtiden. Vet inte om ni kmr ihåg mig, men var med för ett tag sen. Gläds iaf med er som det går bra för och hoppas en massor för er som det snart ska gå bra för. Börjar smått fundera på en trea, men ska kolla mina sammanväxningar i livmodern efter skrapningen av moderkakan i veckan. Kanske inte kan få fler och vet ju att det kan ta tid om det väl ser ok ut :(

• mammave

Solrosen och 72dagar: kul med syskonförsök :)

Det var längesen jag var inne i denna tråd nu. Min lille är 1,5 år och jag hade mkt stöd av er tjejer under resan till plus och med mf och allt. Åh, vad jag önskar att ni alla hade hoppat över i gravidtråden vid det här laget. Jag förstår er frustration och hur jobbigt det är. Jag ska kanske inte jämföra mig med dem som det tagit år för, men jag upplevde att det var extremt jobbigt den tid det tog för mig och jag kan bara föreställa sig hur det känns när det tar ännu längre tid :(

Även här har vi påbörjat syskonförsök, med tanke på att det kan ta lång tid och så. Egentligen skulle jag inte vilja ha för tätt, men vågar inte vänta heller eftersom det kan ta tid, som sagt.

Kram på er och lycka till med bebisverkstan

• mammave

JZ79: åh, läste nu om er donator. Låter ju jättebra :) Jag läser ikapp lite eftersom jag varit borta så länge från tråden (har tjuvläst lite ibland dock).

• mammave

JZ79: åh, stort grattis!!! (håller mig oxå i bakgrunden, var med här för ett tag sen)

• mammave
    JZ79 skrev 2015-12-31 16:31:46 följande:

Hej tjejer, om någon av er fortfarande kikar in här och inte läser min blogg så vill jag berätta för er att jag blev mamma till en liten gosse 14 december! Han var otålig och kom ut några veckor för tidigt. Tyckte kanske att jag och pappa väntat tillräckligt många år nu Han är såklart alldeles perfekt och allt kämpande och alla resor/behandlingar vi gjort är SÅ värt det. Vi firar in det nya året som en familj, äntligen är vi tre!!

Stor kram till er som fortfarande kämpar och längtar

Stort grattis!!!
  • mammave
    Inelg skrev 2017-01-29 17:17:03 följande:

Wow grattis till alla bebisar :) Kikar in och säger hej. Tänker på er ibland och hur vi alla kämpat så många år ?

Hörs ni på FB eller hänger ni i nån annan tråd?

Själv fick jag en liten tjej för 2,5 år sedan via ivf och väntar nu hennes lillebror som varit nerfryst sedan dess ?????

Grattis till lillebror i magen!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus