• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

Aaster skrev 2012-08-01 12:32:48 följande:
    Hej! Jag har haft en paus från Familjeliv, tempning och ÄL-tester. Kände att mitt senaste missfall tog mig väldigt hårt (MA som upptäcktes vid KUB-UL i v 12, allt hade avstannat i v 10, såg hjärtslag i v 9). Hade ju också ett missfall i v 5 för ett år sen. Jag blev bara stressad av att tänka på graviditet och att läsa om det. Nu kommer jag också att hålla mig på avstånd, men jag tänkte skriva några rader.

Mammave - stort grattis! Vi kom väl tillbaka till den här tråden ungefär samtidigt efter missfall i våras?

Inelg - som sagt, usch vad jobbigt för dig .

Nu har jag fått positivt på gravtest igen! . Är bara i början av v 5, men jag hoppas så att det blir en bebis den här gången!

Kramar från mig
    Grattis :) Vad jag har läst så är det bara 2-4% som får två elr flera mf på rad, så oddsen är ju på vår sida nu. Hoppas verkligen det går bra denna gång. När ni såg hjärtslag i v.9 var fostret så stort som det borde enligt mensens sista dag då? De säger ju att om man sett ett hjärta slå i v.9/10 så ska ju risken vara väldigt liten för mf (vet inte om det gäller fullgångna veckor elr inte då men).
  • mammave
    Lullan skrev 2012-08-01 18:24:43 följande:
    Har nu plussat 4mån efter vårt MA Är i vad jag tror 4+3. Inga tecken på gravid alls förutom grymt trött

Hoppas bara de är för tidigt för symtom så de inte är nå fel redan!!!!
    Vill att detta frö ska stanna o gro!!!!
    Grattis :)

• mammave
    Två döttrar och en son skrev 2012-08-01 19:50:29 följande:
    Risken för mf efter att ett bra tidigt vul är ca 15%.
    Så det är inte jätteovanligt tyvärr.
    Men från plusset vid bim så är det ca 25% (olika för olika åldrar) så lite sjunker det ju...

Tror också det är lite vanligare att ha oturen att få två mf i rad än bara 2-4%.
    5-10% snarare. Också beroende på kvinnans ålder mycket.

Men det är ju en slump!    

Det verkar vara lite olika beroende på var man läser :)
  • mammave
    Lullan skrev 2012-08-02 14:50:57 följande:

Tack ska ni ha!!!

Jag har inte så höga förväntningar denna gång.. Känner mig inställd
    på att de bli ännu ett MF/MA =( Har den känslan i kroppen
    plus att de värker knepigt i magen nu och då...

ska ta ett nytt digitalt test på måndag o kolla så hcg blivet mera.. 
    är rädd för att de redan är fel där innge :(        
    Usch, kan det inte vara så att det är din rädsla för ett nytt mf som spökar med dig? Hoppas du har fel med den känslan. Vilken vecka är du i?
  • mammave
    Rebster skrev 2012-08-06 17:58:43 följande:
    Tjejer märker ni en sak? Tråden har blivit en riktig "jävlar anamma"- tråd. Jag tycker mig se att vi har kommit in i en andra andning med mer hopp i tankarna. Se, jag sa ju att det skulle vända
    Då förvandlar vi denna tråd snart till en tråd med en massa plus i :) Det är dags för lite fler plus nu :)
    Är mest inne och läser nu, skriver inte lika mkt eftersom vi inte är så många gravida i denna tråd, men det får det snart bli ändring på hoppas jag
  • mammave
    Aaster skrev 2012-08-07 12:46:56 följande:
    Hej alla! Jag hoppas också på fler plus i tråden.

Mammave - hänger du i nån gravidtråd eller? Vilken vecka är du i nu? Kram!
    Ja, jag skriver lite i två gravidtrådar: "Vi som väntar syskon 2013" och "Vi med -09 som ska börja jobba på syskon.. Följas åt?" Jag är i v.7+1 idag och ska ringa BM imorgon och antagligen KK om vul nästa vecka, men det känns läskigt :S
    Hur går det för dig? Kram
  • mammave

Grattis kravmärkt. Har inte varit inne sen i lördags då jag fick en blödn Ing o trodde det var kört den här gången oxå. Men var på vul idag o allt såg bra ut :) Flera plus snart hoppas jag.

• mammave
    Nellin skrev 2012-08-26 11:12:42 följande:
    Idag är det BIM här. Testade med CB och fick negativt. Jag fick bara det här smala plusstrecket ni vet, som CB gärna ger. Så först blir man lite lurad, eftersom man ser ett lodrätt streck, men så inser man att det är för smalt. Nåväl, får se om mensen dyker upp här snart då.

Är inne och läser med spänning. Hoppas du kommer till gravtråden om ett par dar :)
  • mammave

Låter lovande med mens som inte kommit. Hoppas på ett par plus nu i tråden, och kanske ett ända bort i turkiet :)

• mammave
    Candypink skrev 2012-08-30 00:13:34 följande:
    Jaha tjejer, ni kommer nog knappt ihåg mig. Skrev här i maj - juni då jag fick plus den 1 juni som slutade i missfall :( Tänkte bara säga att igår fick jag mitt tredje missfall på vårt 14:e försök.. Lika tidigt som dom andra två... Hur fan ska man orka försöka mer? suck!

Hoppas det går bättre för er! 
    Se till att ringa sjukvården. Man har rätt til utredning tror jag om man fått tre mf. Det kan ju vara ngt som går att åtgärda relativt enkelt som kan vara fel. Du kanske även kan få prata med ngn om detta. Kram!

Nellin och Frida: åh, vad tråkigt med negativa test. Kram och hoppas det bara är sena plus som väntar. Det har ju iaf inte kommit ngn mens, men vet precis hur det känns :(  
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus