Vi som försökt ett tag utan plus
Härligt JZ! Er tur att det går åt rätt håll!!
Härligt JZ! Er tur att det går åt rätt håll!!
Här händer det saker!
Stort grattis till graviditeten Gozzan!
Roligt att höra av dig Södermakaren eftersom det var du som en gång startade tråden. Tråkigt dock att du fortfarande kämpar. Hoppas att ni snart får ert efterlängtade barn!
Wittra: Hoppas verkligen att det vänder för er snart. Det är så otroligt jobbigt att gå igenom faserna när allt känns hopplöst. För mig går det i perioder, oftast går det bättre när man precis ska starta upp eller gör något aktivt. Min strategi för att klara mig igenom de perioderna var att lyssna på min kropp och mitt sinne och bara göra saker för min skull. Givetvis går det inte hela tiden men om det stod och valde mellan två saker valde jag det som jag kände för situationen utan att ha dåligt samvete för det val jag gjorde.
Vi var på RMC igår och gjorde insemination så nu blir det test om ca 2 veckor! Allt funkade bra, inseminationen gjordes och sedan fick jag ligga kvar och vila i 30 minuter innan det var hemfärd.
JZ: Kikade in på din blogg och såg de bra nyheterna! Hoppas nu att du blir av med alla besvären och att resan till Åbo blir er väg till barn! Det är verkligen på tiden att det vänder för er nu!
JZ: Nej, det enda jag har fått denna cykeln var Pergotime cykeldag 5-9 och sedan Ovitrelle ett dygn innan inseminationen.
Wonders: Precis! Skönt att slippa för mycket mediciner! Vår problematik är manlig faktor och då alla mina prover har sett bra ut så hoppas vi att det fortsätter så och att det inte uppkommer något nu som man inte har sett innan. Jag har ju under dessa 2,5 år aldrig fått chansen att bli gravid eftersom det har visat sig att min sambo inte har några spermier alls så nu tycker jag att det är vår tur att det ska lyckas. Är dock inställd på att det behövs några försök för att skydda mig själv från besvikelsen om det inte lyckas direkt. Ur syskonperspektiv vore det mest taktiska att inseminationsförsöken misslyckas och att vi kör IVF och får ett gäng till frysen som vi sedan kan använda men självklart vill jag ju att det ska fungera direkt!
Hur går det för dig då? Du borde väl ha passerat den mest kritiska delen för missfall nu va?!
Calabatic: Ja, lite så känns det. Lite som första gången igen samtidigt som man vet så mycket mer nu än när vi startade försöken. Framförallt så har vi ett antal försök på oss nu, så lyckas inte det första behöver vi inte oroa oss för att vi har ytterligare försök som kommer att ske efter varandra. Jag hoppas verkligen att detta lyckas men man är ju lite mer luttrad..
IVF-podden är väldigt bra och informativ. Har lyssnat igenom alla avsnitten och väntar på flera!
Calabatic! Glömde ju helt att fåra hur det går för er! När har ni testdag och hur är känslan för detta försöket? Förstår att det är frustrerande men att få beskedet oförklarligt barnlösa, vi har ju iaf en anledning till att det inte har funkat ännu och att det inte heller kommer att göra det utan hjälp. Både skönt och frustrerande faktiskt men det måste kännas ännu mer frustrerande med att "borde" gå själva men ändå gör det inte det.. Hoppas ni lyckas denna gången!
Stort grattis Calabatic!! Njut av att du är gravid!
Läste ett citat häromdagen som passar väldigt bra här (och som jag ska försöka att tänka på för egen del)
Men jag gillade citatet Hallonbacken, ska försöka minnas det. :D Hur känns det förresten i din kropp nu? Nu var det väl uppåt 1,5 vecka sen du gjorde inseminationen?
Grattis Inleg!
Blev inget denna månaden. Min mens kom i natt så blir ett samtal till RMC och köra igång ett nytt försök!