• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

Rebster: så brukar mina oxå se ut och jag tolkar dem som positiva.

pysselkiisen skrev 2012-07-20 15:14:10 följande:
    Fick min mens idag så är inte supermunter precis :( Men men nya tag nästa månad, fast idag vill jag nog bara tycka lite synd om mig själv!
    :( Tyck synd om dig, det behöver man. Kram
  • mammave
    Kravmärkt skrev 2012-07-21 10:26:06 följande:
    Mylady- fy för mens! Min kom idag - med besked. Dessutom några dagar för tidig så jag har fortfarande ingen koll alls..

:(
  • mammave

Vad många som har det jobbigt nu :( Hoppas verkligen det vänder snart för er. Kram
    Min dotter har fått springmask o medicinen vanquin. Jag har googlat halva natten o vet inte hur jag ska göra. Hela familjen bör ta tabletterna, men jag har sett vissa sidor som säger att man inte bör ta dem om man är gravid o särskilt inte så tidigt som jag är. FASS menar dock att man kan ta dem o jag ringde KK o de går efter FASS sa de bara. Hur hade ni gjort i mitt fall? Blir ju nojjig när jag nyss genomgått mf :( Tänk om det kan skada fostret :( Är i v 5+0 idag. Sen v7+0 när man ska ta dem igen.

• mammave
    72dagar skrev 2012-07-23 19:24:29 följande:
    Mammave, oj vilket svårt beslut. Vad händer om du inte tar medicinen?

Att man kanske inte blir av med masken
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-07-23 19:57:10 följande:
    mammave: om det står i FASS kan du ta dom! Det betyder ju att det inte finns några risker. Lita inte på de andra sidorna, alkali familjen måste ju behandlas annars blir ni inte av med masken..

Tack. Jag tog dem. Man måste väl lita på FASS, annars vet jag inte vem man kan lita på om inte dem när det gäller medicin.
  • mammave
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-23 20:57:22 följande:
    Pumba Du är för go, du hade rätt, det är en uppiggande lista. Fast jag är med barn läser jag här och jag önskar er inget annat än +!! Jag vet hur jobbigt det är att vänta, äl, sex, bim etc....och det jobbigaste är att man kan inget göra mer än att fortsätta som man redan gjort. Jag håller så på er! Kram

Jag läser o skriver oxå här, trots plus för en vecka sen. Man vet ju exakt hur det känns. Hur långt gången är du, hoppas2012? Det är ju en evig väntan på v 12 nu, så väntan är ju inte direkt över o med ett mf i bagaget känner man sig ju inte så säker heller.
  • mammave
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-23 23:28:59 följande:
    Mammave Hur mår du i graviditeten? Jag är i vecka 10 (9+3 imorgon)

Jag mår bra, lite illamående o känner av magen emellanåt. Och går började brösten ömma en massa. Jag hade en enkel graviditet förra gången ända till sista veckorna. Vi får se om det blir lika denna gång. Hur mår du? Ska du göra kub-testet?
  • mammave

Jag är oxå gärna med i en plustråd, men kmr nog hålla till även i denna. Man vet ju precis hur det känns, och än har jag inte kommit så långt. Är fortfarande rädd att behöva börja om igen.

• mammave
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-24 09:28:22 följande:
    Jag mår ok, mår illa när det går för långt mellan måltider och mycket när jag åker bil/tåg :( Annars inget speciellt. Japp blir kub test efter semestern, du?

Jo,det vill jag oxå göra. Men för min del är det så långt kvar än. Vill göra ett tidigt vul efter semestern dock
  • mammave
    mamma0702 skrev 2012-07-27 17:36:01 följande:
    Mm.. Lite less som sagt .. Vet ju att många av er hållet på längre än oss men nu e jag less och en del av mig tror att vi inte ska få ett syskon till vår son och en del av mig säger att det är klart att det funkar snart!! Jag har ju varit gravid en gång tidigare så vet att det går .. Men å andra sidan så kan ju faktiskt det ha varit ett mirakel ..
    Tråkigt med mens :( Ungefär så där tänkte jag oxå o helt plötsligt blev det ett plus på 9onde försöket, som iofs slutade i mf, men då såg jag att jag fortf kunde bli gravid iaf. Men det var hemskt jobbigt att bara vänta på bim o äl hela tiden.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus