• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

JZ: klarar du att inte testa? Det var duktigt. Jag tänker testa imorgon om inte mensen dykt upp. Men just nu mår jag ganska illa - hoppas så mkt på plus nu

Mylady: men fetaost får man väl äta, elr? Och youghurt och tzatziki oxå? Jag har nyss ätit alla dessa och även haloumiost. Borde jag inte ha gjort det?

• mammave

Jag har plussat! :) Ganska svagt, men det fastnade i min inte så bra mobilkamera iaf (vet dock inte om jag kan få in bilder från den hit), så det är inte bara en skugga :)

• mammave

Tack :) Så glad att det tog sig så snabbt efter mf. Jag plussade idag på bim+2 (det var totalblankt på bim-2, så då väntade jag 4 dar eftersom äl var lite underlig denna månad. Jag fick starkt först och sen svagare och sen starkare igen, så kanske är det egentligen bim idag ist).

mylady skrev 2012-07-16 08:39:59 följande:
    mammave, adnil76:
    jag har läst att man inte ska äta opastöriserat yoghurt o fetaost osv.
    Här hemma i sverige är det inga problem då det pastöriserats.
    Men inte lika säkert i Grekland. Även om det är allt mer så och mest troligt är så.
    Men man får fråga sig fram om det nu skulle va så. 
    Jaha, trodde att det var lika överallt. Jag får kolla extra noga när jag åker till Spanien i september då. Bra att veta.
    Har du testat nyss, mylady? Jag har ingen aning om det där med temp, tyvärr.
  • mammave

Tack och visst tänker jag göra allt för att smitta av mig med gravbaciller till er :P
    Jo, det tog 9 försök innan mf och nu 2, så det känns jättebra att det tog sig så fort efter mf. Man blir ju väldigt depp av mf OCH försöka länge.

Usch, vad tråkigt med mensen :(

Solrosen: förstår att det känns orättvist :(

• mammave

Tack för alla era grattis :) Vet inte om jag lyckas få in bilden från mobilkameran. Jag har bara lagt över bilder från den vanliga kameran till datorn, aldrig från min mobil.

BaPumba: ha de så bra i London :)

JZ79: det låter ju jättespännande. Hoppas, hoppas. Det vore ju perfekt ju om det blev ett plus nu :)

Mylady: jag kände oxå att dagarna gick superlångsamt fram till BIM. Man får försöka hitta på saker att göra och vips så är man där. Hoppas det är ett plus till på gång :)

Jag ska till Liseberg nästa vecka och började fundera på om det kan vara skadligt att åka karuseller då? Det kittlar ju en del i magen och så. Någon som vet hur det ligger till med det?

• mammave
    mammave skrev 2012-07-17 11:11:47 följande:
    Jag ska till Liseberg nästa vecka och började fundera på om det kan vara skadligt att åka karuseller då? Det kittlar ju en del i magen och så. Någon som vet hur det ligger till med det?
    Kanske ska tillägga att de "farligaste" karusellerna jag klarar av är typ flum-ride, virvelvinden och lilla berg-och dalbanan :P Jag har något på balanssinnet som gör att jag inte klarar värre karuseller än så, utan att magen vänder sig ut-och-in av hisnande
  • mammave
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-17 16:38:19 följande:
    Mammave har du fått + ??????
    Har jag missat eller har du berättat och jag har glömt bort???

Japp, det har du nog missat :) Fick plus igår på BIM+2   :)
  • mammave

Mylady: förstår att du vill hoppas lite till, men jag tror att testar du nu så visar det positivt om det är det. Hoppas :)

JZ: Åhhhh, vad jag hoppas att du plussar nu. Att du kan vänta till på fredag.....

Ingen som vet hur det är att åka karusell om man är tidigt i graviditeten? Om det kan vara farligt på ngt vis?

Angående att tro att man blir gravid på en gång så var jag oxå väldigt naiv och trodde att jag skulle bli det. Men så var det ju inte fick jag lära mig "the hard way". Dock visste jag ju att inte alla hade det så lätt, men trodde att jag skulle ha det. Det kanske var en ganske ung och oerfaren tjej som trodde att det bara var att bli gravid hur lätt som helst - säkert inget illa ment. Men förstår att man reagerar när man så gärna vill bli gravid och det känns som om det aldrig tar sig :(

Hoppas 2012 skrev 2012-07-17 18:53:31 följande:
    Wiiieeeeeeee STORT grattis gumman! Så roligt!
    Kram
    cindy03 skrev 2012-07-17 21:22:36 följande:
    grattis mammave!!
    Tack :)
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-07-18 14:46:17 följande:
    Mensen kom för en stund sen...

Vårt mirakel får vänta..

kram på er!
    :( Nej, jag som trodde på ert mirakel. Kram

Solrosen: jag mådde illa ett par dar innan BIM, efter att jag ätit.

Ciccie: krya på dig

Nellin: skönt att ni snart får hjälp.
  • mammave

Mylady: fy vad tråkigt :( Kram

Barbamama: Nu är de ju superstarka, så nu måste det ju vara äl inom 12-48 timmar. Go for it girl :P

Kanske4: Jag blev glad när jag fick minus efter mf och hoppades oxå det skulle ta sig på en gång. Dock tog det sig på andra äl efter mf, trots att det tagit 9 försök innan. Många säger att man har stor chans att plussa fort efter mf så hoppas det blir så för er med.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus