mammave skrev 2012-06-05 22:58:01 följande:
Vad bra, då vet jag det. Men sa han inte att du skulle låta bli dem typ mellan äl och mens oxå då? Då får jag helt enkelt (inte så enkelt dock) vara livrädd (och hoppas på att det inte kan skada ett ev foster). Man blir ju helnojjig, och ännu mer nu efter mf.
Tror inte det hjälper med ett samtal dock och troligtvis hinner jag ändå inte träffa någon, vi åker om 1,5 vecka.
min läkare säger jag kan äta mina mediciner fram till den dagen jag får plus. Därefter måste jag sluta med vissa av dom bla Sobril och värkmedicin jag har mot reumatismen...men som sagt, lev som vanligt innan plus är hans rekommendation. Jag tror att eftersom Sobril kan vara beroendeframkallande så kanske det finns risk för att bebis får abstinens efter födsel och det är därför man inte ska äta sådana mediciner under graviditet? Kan tänka mig att det är så, men inte säker...
Vart är du i din cykel när ni reser?? före eller efter bim? Om det är före, ta medicin eller drick några drinkar...funkar ju om man ska leva som vanligt.
Vart ska ni åka?