Vi som försökt ett tag utan plus
Lillnosen, har du nån idé om vad det är för knas på hjärtat?
Lillnosen, har du nån idé om vad det är för knas på hjärtat?
Nu känner jag mig helt ego som skriver en massa som bara har med mig att göra känner jag. Jag ska snart vända och ägna mig mer åt er andra igen. :) Men jag behöver lite råd från er, mina kloka blivande och nuvarande mammor! :) Jag vill veta hur ni skulle gjort, om ni var jag.
Jag har ju två ägg på G och har en ovitrellespruta som ligger här och väntar. I förrgår var ena ägget 16 mm och det andra ägget 13 mm. Slemhinnan var enbart 3 mm, vilket den varit förut också men växt till sig till 8 mm ungefär vid äggsläpp. Läkaren trodde att båda äggen skulle släppa när det väl var dags, just för att det inte skiljde så himlans mellan dem. Mina ägg brukar, om man utgår från tidigare månader när VUL har gjorts, växa nästan två mm per dygn. Åtminstone mer än 1 mm. Detta innebär att de idag är ungefär 20 mm respektive 17 mm. Kanske något mindre.
Egentligen tänkte jag ta sprutan i morgon, för att låta slemhinnan få så lång tid på sig som möjligt för att växa till sig, men jag mår så himla dåligt av de här växande äggen. Jag har ont, är svullen och fruktansvärt illamående, med en hemsk huvudvärk sedan flera dagar tillbaka. Skulle ni ha väntat och stått ut tills i morgon och tagit sprutan då - för låta slemhinnan växa och så att äggen ska släppa på lördag - eller skulle ni chansa på att slemhinnan hunnit växa tillräckligt och ta den redan idag? Då släpper ju äggen i morgon och jag bör snart börja må lite bättre.
Vad tycker ni? Jag tycker det är svårt!
Tack hörrni!
Läkaren sa inte att jag skulle ta sprutan i morgon. Hon sa "ja, ta den om några dagar eller nåt". Men jag ska nog försöka stå ut tills i morgon.
JZ79, Jag känner med dig. Det är hemskt att må dåligt! Men, om man bara kunde få det där plustecknet så skulle det vara värt allting! Finns det ingenting mer man kan göra för att hjälpa din migrän?
Usch, JZ79, jag tycker verkligen synd om dig!
Lillnosen, jag har inte testat men funderar istället på nattljusolja. Har hört bra om det. Och om du lyckades få till ÄL-sekret på Bdg så kanske man skulle testa det då! Jag har aldrig fått ÄL-sekret nämligen. Äter man ÄL till mens eller mens till ÄL?
Äter man nattljusolja från ÄL till mens eller tvärtom?