• Jennso

Vi som försökt ett tag utan plus

Det ar mojligt att de missade nat agg sa om ni hade sex runt den tiden sa kan det ske pa natrurlig vag. Jag tror det ar darfor de inte rekomenderar sex under stim och efter pga risken att mer an agg implanteras (eller vad det heter). Underbart om du far ett plus nu

• Jennso

Wittra Nar de vantar till de ar blasto (dag 5) sa ar det anda sa vanligt att de har manga embryon som har sa bra kvalite att de kan frysas. Forhoppningsvis sa fick ni ju tillbaka det basta. Jag har gjort 3 ivfer och har inte fatt nat till frysen och JZ som anda gjorde DE fick ju inte heller nat till frysen..

• Jennso

Ah JZ vad trakigt att det inte blev nat plus den har gangen Jag vet att du ar stark och att du/ni kan ta er genom det har. Jag hoppas att ni kan njuta av julen och ta nya tag igen nasta ar. Jag hoppas att 2015 ar aret for oss bada. Kram!

• Jennso

Jag har fatt vanta nastan en vecka pa blodning ibland nar vi misslyckats, sa storande

• Jennso

Härligt att ni får köra igen i januari. Jag hoppas att ni kan njuta av jul o nyår och njuta av allt man inte kan äta/dricka när man är gravid.

Söndermarken finns det ingen privat VUL ni kan göra som en liten julklapp till er själva?

• Jennso

JZ - Ja det kanns valdigt lange sen vi gjorde nanting och kommer ju ta nagra mander tills vi ska gora nasta forsok. Pa nat vis sa har det blivit del av livet och jag tanker inte sa mycket pa det erftsom jag vet vad som galler. Jag tror vi har get upp att det ska funka naturligt men anvander inte nat skydd sa klart men verkligen inte sa att vi maste ha sex runt agglosning eller att jga blir besviken nar mensen kommer. Numera brukar jag bli glad att jag far mens vilket betyder att jag inte gar in I klimanteriet riktigt an . Jag har aven manga singel kompisar eler par som inte vill ha barn sa det ar inte sa mycket runtomkring som handlar om barn vilket nog gor saker lattare. Den senaste tiden har jag bara en kanske av att det komemr ordna dig pa nat satt, men visst skulle jag onska att vi inte fortfarande var tvunga att vanta efter mer an 3.5 ar...Julen brukar oftast kannas lite extra for mig for jag kommer ihag efter att vi gifte oss 2011 och sa tankte jag om det tar ca 6 manader sa borde jag vara gravid vid jul och kan beratta for familjen nar vi ar hemma a. Varje ar nar julen kommer och gar sa paminns jag av att det inte funkat detta ar heller...

• Jennso

Wittra Trakigt att det verkade som det inte funkade den har gangen. jag vet att det inte hjalper just nu men det ar ju bara runt 33% chans att det lyckas pa forsta forsoket. Kommer ni att ha nat mote med lakaren for att prata om det har forsoket? Kolla isafall om de ar nojda med hur du svarde pa behandlingen, om de flesta agg  de fick ut var mogna. Om inte sa stor andel var befrukatde om de har nan teori om varfor (savitt jag vet sa brukar man saga att 50-70% brukar befrutas med icsi). Hur var delningen av cellerna pa embryona som ni odlade (jag har last nanstanns att efter dag 3 sa tar kvaliten pa spermierna over embryo kvaliten sa det kan ju vara intressant) Om du inte har nat emot att lasa engelska sa finns det massor av infor pa fertility friends om fragor att at upp efter misslyckat ivf.

Jag hoppas att ni alla far en trevlig lucia helg, nan som har nagra roliga planer? Jag ska pa svenskt julbord har I London sen och lucia fest imorgon sa det ser jag verkligen fram emot

• Jennso

Wittra om medecinerna som man tar efter ivfn funkar ordentligt., dvs kroppen tar upp prostergonet eller vad det heter sa ska man inte fa nan blodning forrens efter man slutar med det och sen har det ibland tagit en vecka innan jag fatt nan blodning. Det later konstigt att hon sat att de flesta lyckqas pa forsta forsoket med icsi, har de nagra siffror pa hur manga som lyckas pa sin hemsida Ta absolut inte pa dig allt det har, om din man har valdigt fa spermier sa kan det ju mycket val varadar problemet kan ligger (beroende pa vad det ar for kvalite pa de han har).

• Jennso

Wittea blastocyst är vad embryot utvecklas in till efter 5-6 dagar efter befruktning. I Sverige vill man gärna sätta tillbaka embryona så snart som möjligt men utomlands långtidsodlar de hellre för att kunna avgöra vilket har bästa kvalité etc. Det som är svårt är om man bara har några embryon och väljer att vänta till dag 5 så kan det hända att man inte har nåt kvar att sätta tillbaka. Ingen vet ju om det skulle utvecklas annorlunda i livmodern. Jag har bara haft 3-4 bra embryos på dag 3 så har bara gjort dag 3 återförening med 2-3 embryos..Funderar på att vänta till blast nästa gång men det är lite skrämmande...

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus