Två döttrar och en son skrev 2012-08-15 14:48:13 följande:
Nidblödning?
Ett ägg som släppte för en vecka sedan fäste i livmodern igår?
Då kan man få lite blod...
Bra att du tog provet!
Då får du ju svart på vitt om det varit ÄL elr inte....
Och oj vad spännande om det visar sig att du haft det!
Visst det skulle det kunna vara. Känner mig dock inte så hoppfull även om det inte blivit mer under dagen. Haft så här ett par gånger tidigare i våras. Man tror mensen kommer och sen blir det inget av den utan det försvinner igen. Då kom det tillbaka igen efter bara 1-2 veckor och höll på så några gånger. Så jag känner mig på att det är samma sak nu. Min läkare trodde det beror på att jag inte har äl varje cykel pga min PCO. Har ju testat med äl-test denna månaden och fick inget utslag alls trots att jag testat 2 gånger per dag så jag har inga förhoppningar om att jag haft äl men det lär ju blodproven visa.
Skulle jag mot förmoda ha haft äl vilket varken jag eller läkaren trodde är sannolikheten att det blivit någon graviditet denna månaden minimal. Vid undersökningen i fredags sprutade läkaren nämligen in saltlösning för att kunna se hur väggarna i min livmoder ser ut. Detta gjorde hon bara för att hon trodde att jag inte var gravid för annars är risken att ett befruktat ägg spolas bort då.
Har det fortfarande inte kommit någon mens på dag 28 (söndag) får jag väl testa för säkerhetsskull så jag inte är gravid. Sen funderar jag på att börja ta Proveran då så jag får slut på denna cykel och kommer igång med nästa någon gång och kan få kollat om det blir någon äl då. Eller hur skulle ni gjort?
Har börjat tempa här denna veckan också för att börja få koll på hur min temperaturkurva ser ut. Så med både tempning och äl-stickor borde jag ju inte kunna missa att få utslag om jag skulle ha äl nästa cykel.