Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

Kött i skolan en dag för vegetarianer?

DJkillen skrev 2011-12-17 22:07:31 följande:
    Jag tycker man ska sluta tvätta sina barn. Det borde ju vara ATT TVÄTTA sig som gör ett aktivt val kring...
    Eller så är det så att vissa saker är naturligt och det vanliga i vår kultur?

Ja, frågorna har olika bakgrund. Jag tycker frågan om att vissa barn INDOKTRINERAS till en viss religion är oerhört viktig och bör uppmärksammas. Oavsett om religionen heter djurrätt, judendom, islam, osv. Därför tycker jag det är bra om barn får äta olika sorters mat eller besöka en moské under religionsundervisningen. 

Då får man prova olika saker. HUR kan det vara fel att barn får se en mångfald och prova många olika saker? Ingen har hittills kunnat förklara detta.
    Vi överför värderingar på våra barn. Så är det och det måste föräldrarna tillåtas att gör aoch barnen får lära sig att respektera varandra. Närd e blir äldre får de ta ställning

Resonerar man som du så kan vi ju även införa dagar då alla prinsessigt klädda flickor får klä sig i pojkaktiga kläder,en dag då alla barn ska  be till Gud, en dag då de barn som får nyttig mat hemma tvingas dricka Coca-Cola och käka flottig pizza, en dag då alla barn ska måla naglarna, en dag då inga barn får bära smycken etc......
Svar på tråden Kött i skolan en dag för vegetarianer?